با این ۱۱ ترفند ظاهر گوشی هوشمند خود را مثل روز اول نو کنید

گوشی‌های هوشمند بخش بزرگی از زندگی همه‌ی ما را در بر گرفته‌اند. نبودن لکه و خط‌و‌خش روی صفحه‌نمایش، بدنه و سایر بخش‌های گوشی هوشمند قطعا تاثیر زیادی در جلوه بصری آن دارد. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم ۱۱ ترفند تمیز‌کننده بسیار کاربردی را به شما معرفی کنیم که با انجام دادن آن‌ها ظاهر گوشی هوشمندتان مثل روز اول نو خواهد شد.

با این ۱۱ ترفند ظاهر گوشی هوشمند خود را مثل روز اول نو کنید

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از دیجی کالامگ،کثیف شدن نمایشگر گوشی‌های هوشمند امری کاملاً طبیعی است. شما در طول روز از گوشی هوشمندتان استفاده‌های بسیار زیادی می‌کنید و برای حمل آن نیز، گوشی هوشمند خود را درون جیب تا کیف خود قرار می‌دهید. ممکن است گاهی اوقات نمایشگر گوشی هوشمند خود را با آستینتان پاک کنید تا محتواهای به نمایش گذاشته شده بهتر دیده شوند، اما انجام این کار هرگز ظاهر گوشی هوشمند شما را مانند روز اول نو نخواهد کرد.

بنابراین شما به روش بهتری برای تمیز کردن صفحه‌نمایش گوشی هوشمند خود نیاز دارید. اگر قصد دارید که نمایشگر گوشی هوشمند خود را تمیز کنید؛ به طوری که همانند روزهای اول نو و درخشان به نظر برسد، چند ترفند پیش‌روی شما قرار دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

بسیاری از شرکت‌ها محلول‌های الکلی و غیرالکلی پاک‌کننده‌ و کیت‌های تمیز‌کننده‌ی صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند را تولید و عرضه می‌کنند. استفاده از این محلول‌ها یک راه آسان برای تمیز کردن نمایشگر شیشه‌ای گوشی هوشمند شما بدون آسیب رساندن به آن به شمار می‌آید. این تمیزکننده‌ها همچنین شما را از درست کردن محلول‌های تمیزکننده مختلف بی‌نیاز خواهند کرد.

کیت‌های تمیزکننده معمولا با یک محلول تمیز کننده و مجموعه‌ای از پارچه‌های مخصوص و بدون پرز ارائه می‌شوند. می‌توانید دستورالعمل‌های درج شده روی کیت تمیزکننده را دنبال کنید تا نمایشگر گوشی هوشمندتان مثل روز اول نو و درخشان شود. همچنین شما می‌توانید از این روش‌ها برای تمیز کردن دوربین‌های گوشی هوشمند خود نیز بهره ببرید. 

در بسته‌بندی کیت تمیزکننده‌ی مدل «SCL410» از سری محصولات «اسپلوژی» یک محلول تمیز‌کننده و یک دستمال میکروفایبر قرار گرفته است. شما می‌توانید با استفاده از محلول و دستمال موجود در این کیت صفحه‌نمایش گوشی موبایل، تبلت و دیگر لوازم از این قبیل خود را به خوبی تمیز کنید تا هیچ اثری از لک روی آن باقی نماند. برای این کار کافی است ابتدا مقدار مناسبی از محلول موجود در این کیت را روی صفحه‌نمایش گوشی هوشمندتان اسپری کنید.

مهم نیست که شیشه نمایشگر گوش هوشمند شما از چه برندی باشد؛ زیرا هر چقدر هم از نمایشگر گوشی خود مراقبت کنید ممکن است ناخواسته خط‌وخش‌های بسیار زیادی روی آن ایجاد شود. اما نیازی نیست در این مورد نگران باشید، شما می‌توانید با انجام طیف وسیعی از روش‌های مختلف خط‌وخش را از روی صفحه لمسی گوشی هوشمند خود پاک کنید.

پاک‌کن‌های جادویی می‌توانند لکه‌های سخت را از روی دیوارها، کف و سطوح مختلف پاک کنند. اما، آیا می‌دانستید که آن‌ها می‌توانند خط‌وخش را از روی صفحه‌نمایش گوشی هوشمند شما نیز پاک کنند؟ بسیاری از شرکت‌ها برای رفع خط‌وخش پشت گوشی و یا خش‌گیری نمایشگر گوشی هوشمند پاک‌کن‌هایی را تولید کرده‌اند.

این پاک‌کن‌ها دقیقا مثل پاک‌کن مداد هستند. با این تفاوت که برای رفع خط‌وخش استفاده می‌شوند و شباهت‌هایی به سمباده دارند. به آرامی پاک‌کن جادویی خود را با حرکات دایره‌ای روی خط‌خش‌های سطحی نمایشگر بمالید تا ناپدید شوند. توجه داشته باشید که این روش فقط روی خط‌وخش‌های سطحی و خفیف کار می‌کند.

برای رفع خط‌وخش‌های عمیق‌تر نمایشگر گوشی، محصولاتی مانند پولیش شیشه (اکسید سریم) می‌تواند انتخاب خوبی باشد. این نوع پولیش معمولاً به صورت پودری عرضه می‌شود که برای عملکرد صحیح آن نیاز است که آن را با آب ترکیب کنید. می‌توانید دستورالعمل‌هایی را که به همراه پولیش شیشه ارائه می‌شود، را برای رفع خط‌وخش‌های عمیق‌ دنبال کنید.

توصیه می‌شود که قبل از شروع کار، بخش‌های حساس گوشی هوشمند خود را بپوشانید. این کار مانع از ورود مواد پولیش به پورت‌های بلندگو و سایر قسمت‌های مهم گوشی می‌شود. در این روش هم مشابه روش‌های قبلی باید از پنبه یا پارچه نرم بدون پرز استفاده کرد. با توجه‌ به اینکه پولیش نسبت به دیگر مواد از قدرت بالاتری برخوردار است، نباید زیاد از آن استفاده کنید. زیرا استفاده مکرر از این روش ممکن است آسیب جدی به صفحه‌نمایش گوشی وارد کند.

تمیز کردن لکه‌‌ها از بدنه‌ی شیشه‌ای آسان‌تر از آن چیزی است که انتظار دارید. برای این کار می‌توانید از محلول‌های تمیزکننده نمایشگر گوشی که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد استفاده کنید. بنابراین با توجه به افزایش روزافزون گوشی‌های هوشمند با بدنه‌ی شیشه‌ای، داشتن یک محلول تمیزکننده بسیار منطقی است.

تمیز کردن گوشی‌های با بدنه‌ی آلومینیومی کمی سخت‌تر است. چربی دست‌های شما لایه اکسید شده‌ای که روی این ماده تشکیل می‌شود را می‌شکند و لکه‌های زشتی بر جای می‌گذارد که پاک نمی‌شوند. برای رفع این لکه‌‌ها، محلولی از آب و سرکه می‌تواند به عنوان یک جلا‌دهنده آلومینیومی موثر عمل کند. علاوه بر این همچنین می‌توانید محصولات مخصوص پولیش را نیز برای این کار خریداری کنید.

در این مقاله ۱۱ ترفند تمیزکننده بسیار کاربردی را به شما معرفی کردیم که با بهره‌گیری از آن‌ها می‌توانید ظاهر گوشی هوشمند خود را مثل روز اول نو کنید. امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما