هشدار پاپ فرانسیس نسبت به خطرات هوش مصنوعی

اقتصاد ۱۰۰ - با توسعه هوش مصنوعی شاهد واکنش بسیار از چهره‌های شاخص نسبت به خطرات هوش مصنوعی بودیم که در جدیدترین آن پاپ فرانسیس درباره آن هشدار داده است.

هشدار پاپ فرانسیس نسبت به خطرات هوش مصنوعی

به گزارش گروه دانش و فناوری،پاپ فرانسیس درخواست بازتاب گسترده و جهانی گفته‌های خود پیرامون خطرات هوش مصنوعی شده و در رابطه با قابلیت‌های اختلال‌آمیز و تاثیرات دوسویه آن هشدار داده است. در این راستا پاپ نیاز به هوشیاری و تلاش جهت یادآوری را متذکر شده تا موضوع خشونت و تبعیض در تولید و استفاده از چنین ابزارهایی مرسوم نشود که متعاقباً در آینده به ضرر قشر ضعیف و محروم نیانجامد.

هشدار پاپ فرانسیس درباره خطرات هوش مصنوعی

به گزارش رویترز، پاپ فرانسیس 86 ساله که پیش‌تر اعلام کرده بود که از نحوه استفاده از رایانه اطلاعاتی ندارد، طی پیامی برای روز جهانی صلح کلیسای کاتولیک چنین هشداری را درباره هوش مصنوعی صادر کرده است.

خطرات هوش مصنوعی

 

در پیام وی ذکر شده است: «نیاز مبرم به جهت‌گیری مفهوم و استفاده از هوش مصنوعی به گونه‌ای مسوولانه، به گونه‌ای که در خدمت بشریت و حفاظت از خانه مشترک ما باشد، ایجاب می‌کند که تامل اخلاقی به حوزه آموزش و قانون نیز تعمیم یابد.»

شایان ذکر است که در سال 2020 میلادی واتیکان جهت توسعه اخلاقی هوش مصنوعی و درخواست به‌منظور قانونمند‌سازی فناوری‌هایی همچون شناسایی چهره با مایکروسافت و آی‌بی‌ام همکاری داشته است.

منبع : تکراتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : شورای جهانی طلا اعلام کرده که قیمت‌های رکورد طلا، بازیافت فلزات گرانبها را به بالاترین سطح…

اخبار سلامت

سینما در سینما