تقلب تسلا در اعلام برد حرکت محصولاتش؛ رسوایی جدید برای ایلان ماسک

اقتصاد۱۰۰ - شرکت تسلا با مدیریت ایلان ماسک در اعلام برد حرکتی خودروهای برقی خود تا حدی اغراق کرده است.

تقلب تسلا در اعلام برد حرکت محصولاتش؛ رسوایی جدید برای ایلان ماسک

به گزارش گروه دانش و فناوری، شرکت تسلا با مدیریت ایلان ماسک در اعلام برد حرکتی خودروهای برقی خود تا حدی اغراق کرده است. تقلب تسلا تا حدی است که مالکان فکر می‌کردند مشکلی در خودروهای آن‌ها وجود دارد. با افزایش فروش، مراکز خدمات تسلا با درخواست‌های ملاقات حضوری در این زمینه مواجه شدند. به گزارش رویترز، این شرکت با ایجاد یک تیم مخفی در لاس‌وگاس که وظیفه آن لغو این درخواست‌ها بوده، نسبت به آن‌ها واکنش نشان داده است.

برد حرکتی همیشه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مشتریانی بوده است که قصد تعویض خودروهای درون‌سوز خود با خودروهای برقی را دارند. در سال ۲۰۰۸، زمانی که خودروهای برقی هنوز تازه و کمیاب بودند، تسلا وعده محدوده پیمایش ۳۲۰ کیلومتر با یکبار شارژ را در مدل رودستر داد. مدلی که خیلی زود تولید آن متوقف شد. دومین محصول این شرکت، یعنی مدل S، وعده برد حرکتی ۴۰۱ کیلومتر را در سال ۲۰۱۲ داد.

در همان زمان، این شرکت تصمیم گرفت نرم‌افزار تخمین برد خودروهایش را دستکاری کند. هدف از دستکاری این بود که برد حرکتی آن‌ها با یک بار شارژ کامل را بهتر نشان دهد. فردی آشنا به طراحی این نرم‌افزار به رویترز گفت: تقلب تسلا در اعلام برد حرکتی به بازاریابی خودروهای این شرکت کمک زیادی کرد.

بافر ایمنی؛ عملگر تقلب تسلا

تنها زمانی که شارژ باتری به زیر ۵۰ درصد می‌رسید، این نرم‌افزار پیش‌بینی‌های واقع‌گرایانه‌تری نشان می‌داد. در نتیجه مالکان شاهد کاهش شدید برد حرکتی تخمینی بودند و به سرعت خودرو را شارژ می‌کردند.

بنابراین، تسلا یک «بافر ایمنی» روی خودروها قرار داد تا به آن‌ها اجازه دهد حتی زمانی که شارژ باتری صفر نمایش داده می‌شود ۲۴ کیلومتر دیگر را طی کند. این گزارش ادعا می‌کند که دستور نمایش ارقام اغراق‌آمیز توسط شخص ایلان ماسک داده شده است.

با توجه به وجود بیش از چهار میلیون تسلا در سراسر دنیا، مدت زیادی طول نکشید تا مالکان تسلا متوجه تفاوت‌های موجود در برد وعده داده شده و تحویل داده شده شوند. یکی از این مالکان به نام الکساندر پونسین در جریان سفر جاده‌ای از کلرادو به کالیفرنیا انتظار برد ۳۵۳ مایلی وعده داده شده را در مدل ۳ خود داشت. او در کمال تعجب متوجه شد که این محدوده پیمایش در هوای سرد تقریبا نصف می‌شود. در نتیجه او برای تکمیل سفر خود به چندین توقف برای شارژ نیاز دارد.

پونسین نگران بود که تسلای او دچار مشکل شده باشد. پس از ارسال چندین پیام و تماس با تسلا، بلافاصله پس از ورود به کالیفرنیا در شعبه سانتا کلارا این شرکت قرار ملاقات گذاشت. او متنی با این مضمون دریافت کرد که سیستم تشخیص از راه دور نشان داده که باتری او در سلامت کامل است. همین پیام باعث شد تا قرار ملاقات او لغو شود.

لغو سیستماتیک درخواست‌ها

پونسین در آن زمان نمی‌دانست که تسلا یک تیم مخفی تشکیل داده که وظیفه آن لغو قرار ملاقات‌هایی با این ماهیت است. این تیم که در لاس وگاس ایالت نوادا مستقر است، هفته‌ای ۲۰۰۰ درخواست را بررسی کرده است. تیم یاد شده برای کاهش صف در مراکز خدمات تسلا، ۷۵۰ درخواست را لغو می‌کرد.

تسلا حتی اپلیکیشن خود را به‌روزرسانی کرد تا مشتریان با شکایت‌های در زمینه برد حرکتی نتوانند قرار ملاقات‌ رزرو کنند و منتظر تماس نماینده تسلا بمانند که اغلب هفته‌ها طول می کشید.

روش‌های لغو درخواست‌ها شامل اعلام «پاسخگو نبودن» مشتریان پس از یک بار تلاش برای تماس یا قطع تماس در کمتر از پنج دقیقه بود. به گزارش رویترز، به این تیم گفته شده بود که با لغو هر درخواست ۱۰۰۰ دلار برای شرکت پس‌انداز می‌کنند. بنابراین تیم پاسخگویی به صورت ناخودآگاه در تقلب تسلا مشارکت داشتند.

تیم پشتیبانی و تقلب تسلا

تیم پشتیبانی تسلا با لغو درخواست بررسی خودروها، به دستکاری برد تسلاها کمک می‌کردند.

تسلا تیم‌های خدمات مجازی دارد که با کمک تشخیص از راه دور مشکلات مختلف خودرو را عیب‌یابی و رفع می‌کنند. مشاوران این تیم اغلب به مشتریان اطلاع می‌دادند که باتری خودرو سالم است و عملکرد باتری در طول زمان کاهش پیدا کرده است.

با افزایش تعداد درخواست‌ها در مورد برد حرکتی، این تیم اجرای تشخیص از راه دور را متوقف و شکایت‌ها را لغو کرد. حتی اگر تشخیص از راه دور مشکل دیگری در خودرو پیدا می‌کرد، به گروه دستور داده شده بود که به مشتری اطلاع ندهند و شکایت را لغو کنند.

تسلا در تقلب اعلام برد تنها نیست!

تسلا تنها برند خودروهای برقی نیست که محدوده پیمایشی را که وعده می‌دهد، فراهم نمی‌کند. مطالعه‌ای پیرامون ۲۱ خودرو از برندهای مختلف در ماه آوریل سال جاری نشان داد که برد حرکتی خودروهای برقی به‌طور متوسط ۱۲.۵ درصد از آنچه وعده داده بودند، کمتر بوده است. بااین‌حال، سه مدل تسلا بدترین عملکرد را داشته‌اند و محدوده پیمایش آن‌ها ۲۶ درصد از مقدار وعده دادهشده کمتر بوده است.

قانون ایالات‌متحده خودروهای برقی را ملزم می‌کند که بازدهی سوخت خود را به‌صورت معادل مایل بر گالن بیان کنند تا امکان مقایسه با خودروهای درون‌سوز فراهم شود. این برچسب‌ها همچنین شامل تخمین برد حرکتی در شهر و بزرگراه نیز می‌شوند.

دستکاری برد خودروهای برقی

تسلا در دستکاری میزان برد خودروها تنها نبوده است.

سازندگان خودرو می‌توانند فرمول استاندارد آژانس حفاظت از محیط‌زیست را برای اعلام این اعداد انتخاب کنند یا این کار را از طریق آزمایش داخلی انجام دهند. خودروسازان بزرگی مانند فورد، مرسدس و پورشه از فرمول آژانس حفاظت از محیط‌زیست استفاده می‌کنند. این درحالی است که تسلا آزمایش‌های داخلی خود را انجام می‌دهد. این آژانس فدرال به رویترز گفت که حسابرسی آن‌ها از ارقام اعلام‌شده توسط تسلا نشانگر اختلاف سه درصدی در محدوده پیمایش تخمینی بوده است.

وقتی تقلب تسلا توسط رسانه‌ها افشا می‌شود!

بااین‌حال، در سال ۲۰۲۱ یک وب‌سایت مستقل خودرویی به نام Edmonds.com پس از بررسی‌های گسترده متوجه شد درحالی‌که برد خودروهای تسلا از میزان اعلام‌شده کمتر بوده، برد حرکتی محصولات فورد، جنرال موتورز، هیوندای و پورشه معمولاً از میزان اعلام‌شده بیشتر بوده است.

تسلا به این ادعاها اعتراض کرد و از سایت ادموندز خواست تا «بافر ایمنی» را در نظر بگیرد. دو تا از شش مدل تسلا با محدوده پیمایش ادعاشده خود مطابقت داشتند، اما این آزمایش همچنین نشان داد که این خودروها یک بافر ایمنی ثابت ندارند.

اوایل سال جاری میلادی، کمیسیون تجارت منصفانه کره، تسلا را به‌دلیل تبلیغات دروغین محدوده پیمایش خودروهای خود ۲.۱ میلیون دلار جریمه کرد. آزمایش‌های وزارت محیط‌زیست نشان داد که این خودروها ۵۰.۵ درصد از برد خود را در هوای سرد از دست داده‌اند و این وزارت خواستار پذیرش عمومی گمراه‌کردن مشتریان توسط تسلا شد که ماسک و دو مدیر محلی دیگر در بیانیه‌ای در ماه ژوئن به آن اعتراف کردند.

انتهای پیام
منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : شورای جهانی طلا اعلام کرده که قیمت‌های رکورد طلا، بازیافت فلزات گرانبها را به بالاترین سطح…

اخبار سلامت

سینما در سینما