وزیر اقتصاد از شناسایی 123 سلبریتی با درآمد 2300 میلیاردی خبر داد

اقتصاد ۱۰۰ - وزیر اقتصاد دولت سیزدهم ضمن اشاره به تلاش دولت در راستای شناسایی سلبریتی‌های با درآمد بالا، از شناسایی 123 سلبریتی با درآمد 2300 میلیاردی خبر داد.

وزیر اقتصاد از شناسایی 123 سلبریتی با درآمد 2300 میلیاردی خبر داد

به گزارش گروه دانش و فناوری، «احسان خاندوزی»، سخنگوی اقتصادی دولت در مورد شناسایی 123 سلبریتی با درآمد 2300 میلیاردی بیان داشت: «تا الان تمرکز دولت بر مسئله شناسایی درآمدهای سلبریتی‌ها بوده، تا الان 550 کاربر رسانه‌های اجتماعی با درآمدهای تبلیغاتی خیلی بالا، نه سطح خرد و متوسط شناسایی شدند؛ از این تعداد 123 نفر، حدود 2 هزار و 300 میلیارد تومان درآمد واریزی به حساب بانکی‌شان بابت تبلغیاتی که در رسانه‌های اجتماعی گرفتند بودند، دریافت کردند.»

این در حالی است که پیش‌تر «مهدی موحدی»، سخنگوی سازمان امور مالیاتی در مورد مالیات‌ سلبریتی‌ها اعلام کرده بود که 23 هزار سلبریتی در فضای مجازی، باید 500 میلیارد تومان مالیات بپردازند. این مقام سازمان امور مالیاتی در خصوص روش محاسبه این رقم طی توضیحاتی اعلام کرده بود که به علت اینکه درآمد این افراد تحت عنوان درآمد تبلیغاتی مدنظر قرار می‌گیرد، لذا پس از کسر هزینه‌ها و جهت تعیین درآمد حدود 45 درصد نسبت سود فعالیت درنظر گرفته خواهد شد.

شناسایی 123 سلبریتی با درآمد 2300 میلیاردی

خاندوزی همچنین ضمن تأکید بر عدم تفاوت درآمد سلبریتی‌ها با سایر گروه‌های اجتماعی، اعلام کرد که احکام قانونی که در مجلس مصوب شده برای تمامی گروه‌ها به صورت یکسان به اجرا در خواهد آمد.

شناسایی 123 سلبریتی با درآمد 2300 میلیاردی

سخنگو اقتصادی دولت همچنین اضافه کرد که دولت و مجلس با اجرای چنین احکامی در پی کسب درآمد مالیاتی بیشتر و حل مشکلات بودجه‌ای نبوده، بلکه صرفاً اهداف دیگر اجتماعی برای دولت اهمیت دارد.

لازم به ذکر است که موحدی درباره امکان کسر هزینه‌ها از مالیات سلبریتی‌ها اعلام کرده است: «به طور مثال فردی که یک کلیپ تبلیغاتی درست کرده است و به سبب آن درآمدی داشته می‌تواند هزینه‌های مربوط به ساخت آن مانند هزینه تهیه موشن و … را با مدارک و مستندات ارائه کند، امکان کسر آن وجود دارد.»

 

انتهای پیام

منبع : تکراتو

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما