با روزی چند دقیقه فعالیت بدنی شدید، خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهید

اقتصاد ۱۰۰ - آیا فقط چند دقیقه فعالیت سخت و پرانرژی در روز می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد؟ نتایج تحقیقات جدید دانشمندان به ارتباط هیجان‌انگیزی در این رابطه اشاره دارد که در ادامه به تشریح آن خواهیم پرداخت.

با روزی چند دقیقه فعالیت بدنی شدید، خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهید

به گزارش گروه دانش وفناوری، براساس مطالعه جدیدی که توسط مجله JAMA Oncology منتشر شده است، انجام چهار تا پنج دقیقه «فعالیت بدنی شدید متناوب با سبک زندگی» در روز مانند پیاده‌روی سریع یک تا دو دقیقه‌ای یا بالارفتن از پله، می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را در مقایسه با افرادی که این فعالیت‌ها را انجام نمی‌دهند، کاهش دهد.

«امانوئل استاماتاکیس»، نویسنده اصلی این مطالعه از «دانشگاه سیدنی»، توضیح می‌دهد که با انجام آزمایش‌های خود متوجه شده است که انجام این دسته از فعالیت‌های روزانه نسبتاً سخت می‌تواند به‌طور کلی خطر ابتلا به سرطان را تا 18 درصد کاهش دهد. همچنین احتمال ابتلا به سرطان‌های مرتبط با فعالیت بدنی نیز 32 درصد کاهش پیدا می‌کند.

فعالیت‌هایی که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهند

فعالیت‌های اشاره‌شده در این تحقیق شامل موارد زیر می‌شوند:

  • کارهای خانگی دشوار
  • حمل خریدهای سنگین در فروشگاه‌ها
  • پیاده‌روی سریع
  • انجام بازی‌های پرانرژی با بچه‌ها

در این مطالعه بیش از 22 هزار شرکت‌کننده با میانگین سنی 62 سال حضور داشتند و فعالیت روزانه آن‌ها با کمک دستگاه‌های پوشیدنی مورد بررسی قرار گرفت. سوابق سلامت بالینی شرکت‌کنندگان نیز به مدت تقریباً هفت سال از نظر وجود سرطان تحت نظر بود.

استاماتاکیس توضیح می‌دهد:

«می‌دانیم که اکثر افراد میانسال به‌طور منظم ورزش نمی‌کنند که این امر آن‌ها را در معرض افزایش خطر ابتلا به سرطان قرار می‌دهد، اما از طریق فناوری‌های پوشیدنی نوظهور مانند ردیاب‌های فعالیت می‌توانیم تأثیر دوره‌های کوتاه‌مدت فعالیت بدنی را که به‌عنوان بخشی از زندگی روزمره انجام می‌شود، بررسی کنیم.»

درنهایت او اشاره می‌کند که هرچند باید از طریق آزمایش‌های بیشتر ارتباط بین فعالیت‌های بدنی و ابتلا به سرطان را بررسی کرد، اما درحال‌حاضر انجام فعالیت‌های بدنی شدید متناوب با سبک زندگی یک پیشنهاد بدون هزینه امیدوارکننده برای افرادی محسوب می‌شود که ورزش‌کردن را سخت می‌دانند.

انتهای پیام
منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما