تبلت‌های خانواده گلکسی تب S9 سامسونگ برای رقابت با آیپدهای اپل از راه رسیدند

اقتصاد ۱۰۰ - سامسونگ تبلت‌های خانواده گلکسی تب S9 در سه نسخه معمولی، پلاس و اولترا را با این مشخصات و قیمت برای رقابت با آیپدهای اپل معرفی کرد.

تبلت‌های خانواده گلکسی تب S9 سامسونگ برای رقابت با آیپدهای اپل از راه رسیدند

به گزارش گروه دانش و فناوری، امسال، سال بزرگی برای علاقه‌مندان به تبلت‌ها خواهد بود. اول از همه اینکه گوگل تغییرات نرم افزاری بنیادینی را مخصوص تبلت‌ها در سیستم عامل اندروید ۱۴ ایجاد کرده است. دوم اینکه شاهد اضافه شدن گوشی‌سازهای بزرگ جدیدی به جمع تبلت‌سازها بودیم. وان پلاس از تبلت جدید و جذاب OnePlus Pad رونمایی کرد و گوگل هم از نخستین تبلت خودش به‌نام Pixel Tablet پرده برداشت. و حالا نوبت سامسونگ به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین سازندگان تبلت در جهان رسیده تا آن هم از تبلت‌های جدید و جذاب خودش رونمایی کند.

تبلت سری Galaxy Tab S9

غول کره‌ای دقایقی پیش از تبلت‌های خانواده گلکسی تب S9 خودش در سه نسخه مختلف Galaxy Tab S9 و +S9 و S9 Ultra پرده برداری کرد که در ادامه بیشتر با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

خانواده تبلت‌های دوست‌داشتنی گلکسی تب S9 سامسونگ

طراحی و نمایشگر

اگر تبلت‌های آیپد اپل را فاکتور بگیریم، سامسونگ امسال هم صاحب قدرتمندترین تبلت‌های اندرویدی بازار خواهد بود. این سه تبلت جدید با الهام از گلکسی تب S8 و گوشی‌های خانواده گلکسی S23 طراحی شده‌اند که باعث هماهنگی هرچه بیشتر اکوسیستم محصولات سامسونگ با یکدیگر می‌شود. طراحی مسطح و مستطیلی این خانواده با لبه‌های نسبتا منحنی باعث در دست گیری راحت آن‌ها می‌شود. ظاهر مینیمال قاب پشتی و جلویی آن‌ها نیز جلوه زیبایی به تبلت خواهد داد.

تبلت‌های خانواده گلکسی تب S9 سامسونگ

تبلت ۱۱ اینچی گلکسی تب S8 از نمایشگری با فناوری LCD استفاده می‌کرد. اکنون سامسونگ تصمیم گرفته در نسل جدید آن از یک پنل مدرن‌تر OLED استفاده کند که بی‌شک در تجربه کاربری اثرگذار خواهد بود. بنابراین چشمگیرترین تغییر در این نسل متعلق به نسخه معمولی اس ۹ خواهد بود.

درست مثل گوشی‌های سری اس ۲۳، دو مدل معمولی و پلاس در بسیاری از موارد شبیه به هم هستند و فقط ابعاد نمایشگر و ظرفیت باتری آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. تبلت S9 از یک نمایشگر ۱۱ اینچی AMOLED با وضوح QWXGA و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد. سایز نمایشگر تبلت +S9 به ۱۲.۴ اینچ ارتقا پیدا کرده و همین مشخصات را ارائه می‌کند. اما مدل اولترا، به‌عنوان عضو ارشد این خانواده از نمایشگر بزرگ‌تر ۱۴.۶ اینچی استفاده خواهد کرد. یک حسگر اثر انگشت درون این نمایشگرها گنجانده شده که شما می‌توانید از طریق آن قفل صفحه دیوایستان را باز و بسته کنید. در کنار آن می‌توانید از قابلیت تشخیص چهره نیز استفاده کنید که البته مثل فیس آیدی اپل از نقشه برداری سه‌بعدی صورت استفاده نمی‌کند و در نتیجه نمی‌تواند به آن اندازه امن باشد.

تبلت سری Galaxy Tab S9 تبلت سری Galaxy Tab S9

این سه تبلت جذاب در دو رنگ گرافیتی و بژ وارد بازار می‌شوند.

دوربین‌ها

تبلت‌ها معمولا به‌خاطر ابعاد بزرگ خود، گزینه جذابی برای عکاسی کردن نیستند. این یعنی هر کسی که به‌دنبال خرید یک تبلت است، آخرین چیزی که برایش مهم است، دوربین‌های آن خواهد بود. نسخه اولترا این خانواده از دوربین دوگانه پشتی بهره می‌برد که شامل سنسور ۱۳ مگاپیکسلی واید و ۸ مگاپیکسلی اولترا واید است. در جلوی آن هم دوربین سلفی دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی حضور دارد. همین ترکیب را می‌توانید در مدل پلاس هم داشته باشید. در حالی که تبلت گلکسی تب S9 به سنسور تک لنزی ۱۳ مگاپیکسلی مجهز شده است. دوربین سلفی دو مدل معمولی و پلاس هم تک لنزی بوده و از یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید بهره می‌برد.

سخت افزار و نرم افزار

تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲، همان تراشه‌ایست که سامسونگ در زیر قاب گوشی‌های خانواده گلکسی S23 خودش نیز از آن استفاده کرده است. این تراشه که یکی از قدرتمندترین تراشه‌های موبایل جهان نیز محسوب می‌شود، در زیر قاب تبلت‌های خانواده Galaxy Tab S9 سامسونگ هم حضور دارد. بنابراین شما می‌توانید انتظار همان عملکرد فنی خوب گوشی‌های پرچمدار سامسونگ را از آن‌ها داشته باشید. ظرفیت رم دو نسخه معمولی و پلاس حداقل ۸ گیگابایت و حافظه داخلی آن‌ها نیز ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت خواهد بود. در حالی که ظرفیت رم و حافظه نسخه اولترا بیشتر است.

تبلت‌های خانواده گلکسی تب S9 سامسونگ

اسپیکرهای این دیوایس از نوع استریو بوده، تعداد آن‌ها ۴ تا است و توسط شرکت AKG نیز تنظیم شده‌اند. ظرفیت باتری بالارده‌ترین عضو خانواده که همان اس ۹ اولترا است، ۱۱ هزار و ۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت خواهد بود که می‌توانید آن را با توان ۴۵ واتی شارژ کنید. نسخه پلاس نیز به یک باتری ۱۰ هزار و ۹۰ میلی‌آمپر ساعتی با توان شارژ ۴۵ واتی مجهز است. کوچک‌ترین عضو این خانواده نیز از یک باتری ۸ هزار و ۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نیرو می‌گیرد که آن هم با توان ۴۵ واتی شارژ خواهد شد.

تبلت‌های جدید سامسونگ به نرم افزار منحصر به‌فردی مجهز هستند. امکاناتی که آن‌ها در اختیارتان می‌گذارد، باعث می‌شود تا از آن‌ها هم برای امور کاری و هم سرگرمی استفاده کنید. این تبلت‌ها از قلم هوشمند S Pen نیز پشتیبانی می‌کنند. البته سامسونگ نسخه ویژه‌ای از این قلم به‌نام S Pen Creator Edition را نیز طراحی کرده که با ظاهر خاص خودش، می‌تواند به طراحان گرافیکی اجازه دهد بهترین آثار هنری دیجیتال خود را خلق کنند.

تبلت‌های خانواده گلکسی تب S9 سامسونگ

شما با قابلیت Multi Window می‌توانید سه اپلیکیشن را در کنار یکدیگر اجرا کرده و به‌راحتی پنجره آن‌ها را جابجا کنید. به‌طور مثال کاربران می‌توانند در حالی مشغول به جستجو در یک مرورگر هستند، عکسی را از داخل گالری تبلت خود انتخاب کرده و همزمان ایده‌های خود را در برنامه یادداشت‌برداری Samsung Notes، پیاده کنند. شما همچنین با قابلیت Pop-Up View نیز می‌توانید پنجره اپلیکیشن‌ها را در صفحه اصلی تبلت خود به‌صورت شناور دربیاورید.

موقع سفر یا کار، کیبورد Book Cover Keyboard را به تبلت خود متصل کنید و از طریق DeX Mode، تجربه دسکتاپی را با تبلت‌های سری گلکسی تب S9 سامسونگ به‌دست بیاورید. شما حتی می‌توانید تبلت خود را به نمایشگر ثانویه تبدیل کرده و از آن در کنار کامپیوتر خود نیز استفاده کنید. همه این‌ها فقط بخشی از امکانات خانواده Galaxy Tab S9 است. به‌زودی بیشتر آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

قیمت

قیمت نسخه معمولی حدود ۸۰۰ یورو، نسخه پلاس حدود ۱۰۰۰ یورو و نسخه اولترا نیز حدود ۱۲۰۰ یورو خواهد بود. بنابراین شما با تبلت‌های گران قیمتی سر و کار دارید!

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما