بزرگ‌ترین ساعت آفتابی جهان معرفی شد؛ منبعی برای تولید انرژی سبز

اقتصاد ۱۰۰ - اثر هنری عمومی بعدی هیوستون به‌عنوان بزرگترین ساعت آفتابی جهان توصیف می‌شود و انرژی خورشیدی را برای مردم محلی تولید خواهد کرد.

بزرگ‌ترین ساعت آفتابی جهان معرفی شد؛ منبعی برای تولید انرژی سبز

به گزارش گروه دانش وفناوری، ساعت آفتابی ساخته شده در هیوستون توانست عنوان بزرگترین ساعت آفتابی جهان را از آن خود کند که انرژی خورشیدی را برای مردم محلی تولید خواهد کرد.

این سازه‌ که  طاق زمان  نام دارد ساخته هنرمند و معمار ساکن برلین،  ریکاردو ماریانو  است و در سال ۲۰۲۴ در منطقه غربی شهر تگزاس نصب خواهد شد‌.

این سازه صد فوتی به‌عنوان دستگاه اندازه‌گیری زمان، نمایشگر نور و تاسیسات خورشیدی عمل می‌کند. هر سال چهارصد هزار کیلووات بر ساعت برق توسط آن تولید خواهد شد.

طاق زمان به‌گونه‌ای طراحی شده‌ است که نور خورشید را به سطح پارک Guadalupe Plaza در هیوستون بتاباند و الگوهای نوری آن باتوجه به موقعیت خورشید تغییر می‌کند.

432

از طاق زمان برای میزبانی رویدادهای عمومی نیز استفاده خواهد شد.

پنل‌های خورشیدی که در قسمت جنوبی مجسمه قرار می‌گیرند، برقی معادل نیاز چهل خانه محلی تولید می‌کنند. همچنین بیش از صد درصد تقاضای برق مرکز فرهنگی هیوستون را تهیه می‌کند.

این اثر هنری به‌عنوان یک همکاری مثبت برای داشتن آب و هوای سالم تلاش خواهد کرد. طاق زمان علاوه بر جنبه معماری، نیروگاه  انرژی تجدیدپذیر  محسوب می‌شود، بنابراین بنا یادبودی برای عصر جدید انرژی است.

ریکاردو ماریانو کار خود را به‌عنوان نمونه‌ای عملی برای نشان دادن‌ حرکت زمین به دور خورشید به شیوه‌ای سرگرم‌کننده توصیف کرد. وی همچنین افزود که در شب از فضای داخل طاق برای رویدادهای عمومی استفاده می‌شود.

انتهای پیام
منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی سکه را در نوسان نگه داشته و چشم‌ها را به تحولات بازار…

اخبار سلامت

سینما در سینما