FTC در آخرین تلاش خود برای جلوگیری از معامله اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت نیز شکست خورد

اقتصاد ۱۰۰ - FTC که گفته بود به حکم دادگاه برای خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت اعتراض خواهد کرد، یک بار دیگر با رأی منفی دادگاه مواجه شده است.

FTC در آخرین تلاش خود برای جلوگیری از معامله اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت نیز شکست خورد

به گزارش گروه دانش و فناوری، کمیسیون تجارت فدرال ( FTC ) در آخرین تلاش خود برای متوقف‌کردن خرید 68.7 میلیارد دلاری  اکتیویژن بلیزارد  توسط  مایکروسافت  نیز شکست خورد. هفته گذشته قاضی دادگاه این پرونده حکم خود را به نفع مایکروسافت صادر کرد و FTC گفت که نسبت به حکم دادگاه اعتراض می‌کند. حالا دادگاه استیناف ناحیه نهم، درخواست FTC نسبت به اعتراض را تا زمانی که نتیجه درخواست تجدیدنظر این آژانس تکمیل شود، رد کرده تا رگولاتوری بریتانیا که درحال مذاکره با مایکروسافت است، تنها مانع اصلی این معامله باشد.

«برد اسمیت»، رئیس مایکروسافت، با انتشار بیانیه‌ای برای وب‌سایت ورج از تصمیم دادگاه استقبال کرد و گفت:

«ما از واکنش سریع دادگاه استیناف ناحیه نهم در نادیده‌گرفتن برنامه FTC برای به تأخیر انداختن بیشتر معامله قدردانی می‌کنیم. این امر ما را یک قدم دیگر به خط پایان این ماراتن بررسی‌های نظارتی جهانی نزدیک‌تر می‌کند.»

خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، نزدیک‌تر از همیشه

مایکروسافت اکنون آزاد است تا قرارداد اکتیویژن بلیزارد را پس از منقضی‌شدن دستور منع موقت در ساعت 11:59 دقیقه امشب به پایان برساند. غول ردموندی تا 18 ژوئیه (27 تیرماه) فرصت دارد تا این معامله را نهایی کند، در غیر این صورت ممکن است نیاز به مذاکره مجدد در مورد شرایط اکتیویژن بلیزارد وجود داشته باشد. همچنین درصورتی‌که مایکروسافت بخواهد از معامله کنار برود یا مهلت معامله را با رضایت طرفین تمدید کند، باید 3 میلیارد دلار هزینه به اکتیویژن پرداخت نماید.

درحال‌حاضر تنها مانعی که می‌تواند از نهایی‌شدن این معامله جلوگیری کند، رگولاتوری بریتانیاست. سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) اوایل سال جاری میلادی به‌دلیل نگرانی‌های مربوط به رقابت در بازار بازی‌های ابری درحال ظهور، با این معامله مخالفت کرده بود. البته درحال‌حاضر مایکروسافت و CMA توافق کرده‌اند که نبردهای حقوقی خود را متوقف کنند و برای رفع نگرانی‌های اشاره‌شده دنبال راه چاره باشند.

انتهای پیام
منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما