رئیس مرکز ملی فضای مجازی: طراحی پلتفرم‌های بومی برمبنای ارزش‌های اسلامی از اولویت‌های ماست

اقتصاد ۱۰۰ - آقامیری با بیان اینکه مردم تولیدکننده محتوا در فضای مجازی هستند، اعتقاد دارد درصورت برنامه‌ریزی درست می‌توان تحولی جدی در حوزه نرم‌افزارهای فرهنگی داشت.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی: طراحی پلتفرم‌های بومی برمبنای ارزش‌های اسلامی از اولویت‌های ماست

به گزارش گروه دانش و فناوری، رئیس مرکز ملی فضای مجازی، طراحی پلتفرم‌های بومی برمبنای ارزش‌های اسلامی و ایرانی را از اولویت‌هایشان دانست. آقامیری اعتقاد دارد حاکمیت بایستی مبانی فکری و ارزش‌های انقلاب اسلامی را در توسعه پلتفرم‌های بومی دنبال کند.

«محمدامین آقامیری»، دبیر شورای‌عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی، در سفر به استان آذربایجان شرقی اولین جلسه «شورای فضای مجازی استان» را برگزار کرد.

او با بیان اینکه مردم نقش ارائه‌دهنده خدمت و تولیدکننده محتوا را در فضای مجازی دارند، اعتقاد دارد مردم بازیگران اصلی در حکمرانی فضای مجازی هستند: «درصورتی‌که این موضوع در کشور به‌درستی تبیین و برنامه‌ریزی شود، می‌توانیم تحول جدی در حوزه نرم‌افزارهای فرهنگی داشته باشیم.»

آقامیری درخصوص نقش حاکمیت در این فضا گفت:

«طراحی سکوهای بومی برمبنای ارزش‌های اسلامی و ایرانی از اولویت‌های ماست. برهمین‌اساس، باید در حوزه سرویس و خدمات مبانی فکری، حکمرانی کشور در قالب‌ها تجسد و تبلور یابد. هرچقدر بتوانیم آموزش و سواد عمومی فضای مجازی را ارتقا داده و ابزارهای مورد‌نیاز در این حوزه را طراحی و تولید کنیم، امکان ارائه خدمات و محتوا توسط خود مردم را فراهم آورده‌ایم. حاکمیت بایستی مبانی فکری و ارزش‌های انقلاب اسلامی را در توسعه قالب‌ها و سکوهای بومی دنبال کند.»

نهضت تولید محتوا

رئیس مرکز ملی فضای مجازی نقش حکومت در حکمرانی فضای مجازی را زمینه‌سازی و تسهیلگری برای کنش‌های مردمی دانست و گفت: «حکمرانی باید شامل نقش فرهنگ‌سازی، آموزش و ارائه زیرساخت مناسب باشد و تولید محتوا یک کنش مردمی است؛ بنابراین باید هر استان براساس ظرفیت، نقاط قوت، ویژگی‌ها و فرهنگ بومی خود  نهضت تولید محتوا  ایجاد کند.»

او با تأکید بر اهمیت گستره فضای مجازی در زندگی مردم، بر شکاف بین‌نسلی تأکید کرد و اظهار داشت: «نزدیک به 32 میلیون نفر کاربر بازی‌های رایانه‌ای داریم که این مهم نشانگر تفاوت دیدگاه نسلی و نوع سرگرمی در دهه‌های اخیر است.»

آقامیری با اشاره به فرصت‌های اجتماعی و اقتصادی فضای مجازی در بخش دولتی تصریح کرد: «تحول دیجیتال در دو حوزه سازمانی و بخشی باید در کشور پیاده‌سازی شود که این می‌تواند با تسهیل ارائه خدمات و شفاف‌سازی عملکرد دستگاه‌ها، فرصت‌ها و آثار اقتصادی و اجتماعی مطلوبی را به‌همراه داشته باشد.»

انتهای پیام
منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما