چت‌بات حوزه پزشکی گوگل توسط بیمارستان‌ها درحال آزمایش است

اقتصاد ۱۰۰ - Med-PaLM 2 براساس مجموعه‌ای از داده‌های تخصصی حوزه پزشکی آموزش داده شده است.

چت‌بات حوزه پزشکی گوگل توسط بیمارستان‌ها درحال آزمایش است

به گزارش گروه دانش وفناوری، مدل هوش مصنوعی Med-PaLM 2 گوگل که برای پاسخ‌دادن به سؤالات پزشکی طراحی شده، از ماه آوریل در مرکز تحقیقاتی «مایو کلینیک» (Mayo Clinic) درحال آزمایش است. Med-PaLM 2 براساس مدل PaLM 2 ساخته شده که گوگل در کنفرانس I/O 2023 امسال آن را معرفی کرد و زیربنای Bard است.

وال استریت ژورنال در گزارشی براساس ایمیل داخلی گوگل می‌گوید که گوگل معتقد است مدل به‌روزشده آن می‌تواند به‌ویژه در کشورهایی که «دسترسی محدودتری به پزشکان دارند»، مفید باشد. Med-PaLM 2 براساس مجموعه‌ای از داده‌های تخصصی حوزه پزشکی آموزش داده شده است که به گفته گوگل، در پاسخ‌دادن به سؤالات پزشکی بهتر از چت‌بات‌های عمومی مانند ChatGPT و Bard عمل خواهد کرد.

چت‌بات حوزه پزشکی گوگل

در این گزارش همچنین گفته شده است که مدل Med-PaLM 2 گوگل هنوز از دقت کافی برخوردار نیست و دارای مشکلاتی است. بااین‌وجود، Med-PaLM 2 کم‌وبیش به‌خوبی پزشکان واقعی عمل می‌کند.

وال استریت ژورنال همچنین به این موضوع اشاره کرده است که داده‌های رمزگذاری‌شده Med-PaLM 2 توسط خود مشتریان کنترل می‌شوند و گوگل به آن‌ها دسترسی نخواهد داشت.

«گرگ کورادو»، مدیر ارشد تحقیقات گو‌گل، به این نشریه توضیح داده است که Med-PaLM 2 هنوز در مراحل اولیه توسعه خود قرار دارد. کورادو همچنین در طول صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرده است که هرچند ترجیح می‌دهد از این ابزار برای خانواده خود کمک نگیرد، اما معتقد است که Med-PaLM 2 می‌تواند «موقعیت‌هایی را در حوزه مراقبت‌های بهداشتی در بر بگیرد که هوش مصنوعی می‌تواند در آن‌ها مفید باشد.»

براساس توضیحات گو‌گل در کنفرانس I/O، مدل PaLM 2 از بیش از 100 زبان پشتیبانی می‌کند، می‌تواند کدنویسی کند و حتی ایرادات کدها را بیابد، قدرت استدلال قوی‌تری دارد، سریع‌تر است و قرار است که روی 25 محصول داخلی گو‌گل به کار گرفته شود. این مدل نسخه به‌روزشده مدل اولیه PaLM است که گوگل آن را در سال 2022 معرفی کرده بود.

انتهای پیام
منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : موج کاهشی دلار، بازار طلا را عقب راند

اخبار سلامت

سینما در سینما