فایننشال تایمز: اپل تولید هدست ویژن پرو را به‌طرز چشمگیری کاهش می‌دهد

اقتصاد ۱۰۰ - گزارشی تازه مدعی است که اپل به‌دلیل دشواری‌های تولید، تقاضا برای قطعات هدست ویژن پرو را نسبت به قبل خیلی کمتر کرده است.

فایننشال تایمز: اپل تولید هدست ویژن پرو را به‌طرز چشمگیری کاهش می‌دهد

به گزارش گروه دانش و فناوری، نشریه فایننشال تایمز در گزارشی مدعی شده که اپل درحال کاهش‌دادن اهداف اولیه‌اش برای تولید هدست مورد انتظار خود، یعنی ویژن پرو است. علت این تغییر  دشواری‌های تولید  دستگاهی با این طراحی پیچیده عنوان شده است.

طبق ادعای فایننشال تایمز، سازنده آیفون حالا می‌خواهد در سال 2024  کمتر از 400 هزار  دستگاه هدست ویژن پرو 3499 دلاری تولید کند. علاوه‌براین، منابع آگاه و ناشناس که ظاهراً نسبت به فرایندهای تولید اپل مطلع هستند، می‌گویند برنامه‌های کوپرتینویی‌ها برای تولید یک  نسخه ارزان‌تر  از این هدست هم  عقب  انداخته شده است.

در این گزارش آمده که دو منبع تأمین‌کننده قطعات ویژن پرو در چین به‌طور جداگانه اعلام کرده‌اند اپل در سال نخست عرضه تنها برای  130 تا 150 هزار  هدست تقاضای قطعات کرده است. به‌نظر می‌رسد که این شرکت اکنون پیش‌بینی‌های خود از فروش این محصول را هم کاهش داده است.

کاهش قابل‌توجه هدف‌گذاری اپل برای تولید هدست ویژن پرو

این دو منبع ناشناس می‌گویند این تغییر نسبت به هدف‌گذاری قبلی اپل مبنی بر فروش 1 میلیون هدست ویژن پرو در 12 ماه نخست عرضه، کاهش قابل‌توجهی را نشان می‌دهد. با توجه به اینکه کوپرتینویی‌ها عرضه را هم حداقل در ابتدا تنها به بازار ایالات‌متحده آمریکا محدود کرده‌اند، به‌نظر می‌رسد که فروش این محصول با  محدودیت‌های بیشتری  همراه شود.

اپل و Luxshare، تنها مونتاژکننده هدست ویژن پرو، به درخواست فایننشال تایمز، برای اظهارنظر در این مورد واکنشی نشان نداده‌اند.

هدست ویژن پرو ماه گذشته در رویداد توسعه‌دهندگان اپل رسماً معرفی شد. این دستگاه که بیش از هفت سال در دست تولید قرار داشت، بالاخره با ویژگی‌های جذابی مثل ردیابی دقیق چشم و حرکت دست‌ها به نمایش گذاشته شد؛ اما تاریخ عرضه آن به اوایل سال 2024 موکول گردید. این شرکت در این فاصله سعی دارد فرصت کافی به‌منظور توسعه اپلیکیشن برای این دستگاه‌ها را فراهم کند. بااین‌حال، قیمت نجومی 3500 دلاری این هدست باعث شده است که خیلی‌ها نتوانند برای خرید این محصول جذاب برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام
منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما