معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری: باید خودمان تولیدکننده هوش مصنوعی باشیم

اقتصاد ۱۰۰ - مراسم افتتاحیه بیست‌وششمین دوره نمایشگاه الکامپ با قطعی‌های مکرر برق سالن، نیمه‌کاره به پایان رسید.

معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری: باید خودمان تولیدکننده هوش مصنوعی باشیم

به گزارش گروه دانش و فناوری، مراسم افتتاحیه بیست‌وششمین دوره از نمایشگاه الکامپ با حضور وزیر ارتباطات، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، دبیر شورای‌عالی فضای مجازی و معاون اول رئیس‌جمهور درحالی برگزار شد که در میانه مراسم برق سالن قطع شد و نوبت به سخنرانی برخی از این مسئولان نرسید.

مراسم افتتاحیه بیست‌وششمین نمایشگاه الکامپ، روز یکشنبه، ۴ تیرماه ۱۴۰۲، در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد. در این مراسم، «حسین اسلامی»، رئیس هیئت‌مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران، «مجتبی توانگر»، رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس، «محمدصادق خیاطیان»، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، «روح‌الله دهقانی فیروزآبادی»، معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به ارائه سخنرانی کوتاهی پرداختند.
معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری درباره مزایا و معایبی که فناوری‌های نوین با خود به‌همراه دارند، گفت: «فناوری با بشر کاری می‌کند که در کنار مزایا و فوایدی که دارد، چیزهایی را نیز از بشر می‌گیرد؛ مثل فناوری شبکه‌های اجتماعی که با ورودش، ضمن آسان‌کردن ارتباطات در فضای مجازی، ارتباط فیزیکی را کمرنگ کرد.»
او درباره هوش مصنوعی ادامه داد: «هوش مصنوعی هم توانایی فکرکردن را از نسل آینده می‌گیرد؛ مگر اینکه در مسیر تولید این فناوری پیش رفته و خودمان سازنده هوش مصنوعی باشیم. لذا ما این مسیر را در اقتصاد دیجیتال خواهیم داشت.»

مسیر تولید هوش مصنوعی در اقتصاد دیجیتال

او با اشاره به اینکه اقتصاد دیجیتال ما به سه نوع فناوری وابسته است، ادامه داد: «اگر ما در این سه نوع فناوری پیشرفت کنیم، می‌توانیم در اقتصاد دیجیتال کشور شاهد توسعه باشیم. یکی بحث فناوری ابزار میکروالکترونیک است؛ مثل فناوری ساخت تراشه. دیگری مربوط به فناوری اینترنت اشیا است که در بحث توسعه نقش بسیار جدی دارد. سومین فناوری هم هوش مصنوعی است که باید سعی کنیم در این مسئله تولیدمحور جلو برویم.»
به گفته معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، اگر در این فناوری‌ها نقش تولیدکننده نداشته باشیم، تبدیل به مصرف‌کننده معمولی شده و به‌تدریج از بازار خارج می‌شویم. او با تأکید بر لزوم ایفای نقش تولیدکنندگی کشور گفت: «برنامه داریم که شش هاب فناوری برای حمایت و تولید فناوری ایجاد کنیم که سه هاب در حوزه هوش مصنوعی، میکروالکترونیک و هوش مصنوعی هستند.»
فیروزآبادی معتقد است با همکاری بخش خصوصی و توسعه قانون جهش تولید می‌توان از فناوری‌های نوین حمایت کرد و در آینده‌ای نزدیک به سهم قابل‌توجهی از تولید فناوری از بازار جهانی رسید.
دهقانی فیروزآبادی ضمن تشکر از کمیته‌های برگزارکننده نمایشگاه الکامپ به‌ویژه ستاد اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی، درباره تفاوت‌هایی که در اجرای نمایشگاه از ابتدا تاکنون اعمال شده است، گفت: «نمایشگاه الکامپ الان با نمایشگاهی که در سال ۷۰ انجام می‌شد، خیلی فرق دارد. در آن روزها تمرکز روی ابزارهای کامپیوتری بود. خوشبختانه الان می‌بینیم که شرکت‌های دانش‌بنیان به‌عنوان عناصر اصلی این نمایشگاه حضور دارند و به ارائه محصولات خود می‌پردازند.»

انتهای پیام
منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما