از تولید گوشی‌های ایرانی تا افزایش سرعت اینترنت

اقتصاد ۱۰۰ - طی ماه‌های اخیر تولید موبایل در داخل کشور، افزایش سرعت اینترنت و برخورداری حداقل هشت میلیون خانوار از فیبر نوری تا پایان سال از جمله وعده‌هایی بود که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر آن تاکید داشته است و در همین راستا عیسی زارع‌پور بار دیگر تاکید کرده است که ما شب و روز در تلاش هستیم تا سرعت اینترنت افزایش پیدا کند و اهتمام ما بر این است که تا پایان سال حداقل ۸ میلیون خانوار از فیبر نوری برخوردار شوند.

از تولید گوشی‌های ایرانی تا افزایش سرعت اینترنت

به گزارش گروه دانش و فناوری، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه نشست امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران، بیان کرد: «ما شب و روز برای افزایش سرعت اینترنت تلاش می‌کنیم. طرح فیبر نوری که اکنون حدود ۳/۵ میلیون تحت پوشش قرار گرفتند اقدام مهم و راهبردی است که سرعت‌ها را در شهرهایی که ما سرویس واگذار کردیم تا ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه به اینترنت مردم سرعت داده است. ما شب و روز در تلاش هستیم. اکنون در بیش از ۱۰۰ شهر این کار شروع شده است. در تلاش هستیم تا آخر سال حداقل ۸ میلیون خانوار تحت فیبر نوری قرار گیرند.»

خط تولید راه‌اندازی شد؟

یکی دیگر از مسائل مطرح شده در حاشیه نشست امروز هیئت دولت استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای تولید گوشی بود که زارع‌پور در این‌باره گفت:«ما در تلاش هستیم با کمک وزارت صمت زمینه تولید گوشی را در داخل کشور فراهم کنیم. یک برنامه‌ای نیز طراحی شده تا از ظرفیت‌هایی که در داخل کشور وجود دارد برای تولید گوشی استفاده کنیم. اکنون در منطقه ویژه اقتصادی پیام به چند شرکت زمین ارائه شده و در حال راه‌اندازی خط تولید هستند.»

تولید موبایل در ایران در سال‌های گذشته فرازونشیب‌ بسیاری را پشت سر گذاشته است و شرکت‌های تولیدکننده آنطور که باید و شاید نتوانسته‌اند سهم قابل توجهی از بازار را از آن خود کنند. اما با افزایش سرسام‌آور قیمت برندهای خارجی شاید بد نباشد بار دیگر فرصتی به گوشی‌های ساخت ایران داد و از برندهای داخلی حمایت کرد. به همین دلیل اگر وعده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص راه‌اندازی خط تولید گوشی به نتیجه برسد می‌تواند فرصت مناسبی برای سازندگان باشد و از سوی دیگر در میان قیمت‌های سرسام‌آور گوشی‌‌های اقتصادی به دست مصرف‌کنندگان خواهد رسید. در این شرایط شاید شاهد در دست گرفتن سهم قابل توجه‌ای از بازار موبایل توسط سازندگان داخلی باشیم اما به شرطی که گوشی‌های تولید شده از کیفیت لازم برخوردار باشند و بتوانند با نمونه‌های خارجی رقابت کنند.

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما