سرعت اینترنت طی دو سال ۲۳ پله بالا رفت / این هم سندش!

وزیر ارتباطات در گفتگویی رسانه‌ای از رشد جایگاه و سرعت اینترنت کشور در دولت سیزدهم صحبت کرده بود، در این گزارش صحت اظهارات وی را مورد بررسی قرار دادیم.

سرعت اینترنت طی دو سال ۲۳ پله بالا رفت / این هم سندش!

به گزارش اقتصاد100 به نقل از برنا، فراگیر شدن خدمات مبتنی بر بستر شبکه سبب شده تا امروزه سرعت اینترنت یکی از دغدغه‌های جدی مردم و دولت‌ها باشد تا امور روزمره با سرعت بیشتری انجام شود.

دولت سیزدهم هم از این امر مستثنی نیست، رئیس جمهور و وزیر ارتباطات همراه از تلاش مستمر دولت برای ارتقاء سرعت خدمت رسانی بر بستر فضای مجازی صحبت کرده‌اند.

البته شاید گزارش‌های رسانه‌ای بعضاً جهت‌دار و تجربۀ کندی به دلیل استفاده از ابزارهای دور زدن محدودیت، سبب شده باشد که برخی تصور کنند که میانۀ سرعت اینترنت در ایران نسبت به قبل کاهش یافته است اما آمارهای معتبر جهانی نشان می‌دهد که سرعت اینترنت موبایل در ایران طی دو سال گذشته 23 پله ارتقاء پیدا کرده است!

سایت معتبر جهانی اسپید تست (آزمون سرعت) یکی از مراجع جهانی برای سنجش میانۀ سرعت‌ اینترنت کشورها است که معمولاً توسط رسانه‌های مختلف جهان مورد استناد قرار می‌گیرد.

آمار فوریۀ (اسفند 1401) این سایت نیز به تازگی منتشر شده است که نشان از رشد پنج پله‌ای رتبۀ جهانی ایران در زمینۀ ارائۀ خدمات شبکه همراه نسبت به ماه گذشته و کسب رتبۀ 61 جهان را دارد همچنین بر اساس آمار مذکور میانۀ سرعت دانلود اینترنت همراه در جهان، 39.77 مگابایت و میانگین سرعت آپلود جهانی 10.18 مگابیت بر ثانیه بوده است.

داده‌های سایت جهانی اسپید تست، میانۀ سرعت دانلود اینترنت همراه ایران را 35.03 مگابیت بر ثانیه و میانگین سرعت آپلود اینترنت موبایل در کشورمان را 10.50 مگابیت بر ثانیه نشان می‌دهد.

رتبۀ 61 اینترنت همراه بهترین جایگاه سرعت شبکۀ موبایل ایران است که در دولت سیزدهم به دست آمده است.

جایگاهی که نسبت به وضعیت ارائه خدمات اینترنت همراه در اسفند گذشته، نوزده پله رشد را نشان می‌دهد، میانۀ سرعت دانلود شبکۀ همراه کشور در اسفند گذشته، 22.42 مگابیت بوده است، سنجه‌ای که در بخش آپلود عدد 8.76 مگابیت را نشان می‌دهد.

جدول فوق نیز وضعیت سرعت اینترنت همراه طبق بررسی‌های سایت جهانی اسپید تست در فوریه 2021 یا اسفند 1399 را نشان می‌دهد که آخرین نوروز مسئولیت دولت قبل بوده است، براساس داده‌های این مرجع جهانی میانگین سرعت دانلود اینترنت همراه ایران در آن مقطع 25.57 مگابیت بر ثانیه و میانۀ سرعت آپلود اینترنت موبایل کشورمان 11.47 مگابیت بر ثانیه بوده است.

طبق داده‌های مرتبط با بازۀ زمانی اسفند 1399 تا اسفند 1401 که خبرنگار برنا در این گزارش بررسی کرده است، جایگاه جهانی ایران از عدد 84 در سال 1399 به رتبۀ 61 در سال 1401 ارتقاء پیدا کرده که نشان از تلاش مستمر دولت سیزدهم برای تحقق وعدۀ خود و بهبود سرعت اینترنت همراه کشور دارد.

نکتۀ حائز اهمیت در قیاس مذکور، ملاک عمل قراردادن رتبه است، این موضوع سبب می‌شود تا همزمان تلاش سایر کشورها نیز در ارتقاء کیفیت خدمات شبکۀ خود مد نظر قرار داده شود بنابراین ایران در یک رقابت جهانی موفق به ارتقاء 23 پله‌ای جایگاه سرعت اینترنت همراه خود شده است.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : مدیرکل استاندارد استان تهران از ادامه برخوردهای قانونی با فروشندگان مصنوعات طلا با عیار پایین…

اخبار سلامت

سینما در سینما