بهانه جدید دولت برای افزایش تعرفه واردات گوشی موبایل به ایران

اقتصاد ۱۰۰ - تعرفه واردات گوشی موبایل بالای ۶۰۰ دلار طبق لایحه بودجه ۱۴۰۲ افزایش پیدا خواهد کرد و منابع حاصل از آن نیز به توسعه زیرساخت‌های صنعت میکروالکترونیک اختصاص خواهد یافت.

بهانه جدید دولت برای افزایش تعرفه واردات گوشی موبایل به ایران

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از گجت نیوز، رئیس جمهور در تاریخ ۷ دی ۱۴۰۱ لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ را تصویب و به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد که طبق آن قرار است تعرفه واردات موبایل بالای ۶۰۰ دلار افزایش پیدا کند و به توسعه صنعت میکروالکترونیک اختصاص یابد.

جزئیات افزایش تعرفه واردات گوشی

در بند ط تبصره ۷ بودجه ۱۴۰۲ آمده است حقوق ورودی واردات گوشی های موبایل خارجی بالای ۶۰۰ دلار به ۱۵ درصد افزایش پیدا خواهد کرد و منابع حاصل از آن نیز برای حمایت از توسعه زیرساخت‌های صنعت میکروالکترونیک صرف خواهد شد. متن بند «ط» تبصره ۷ به شرح زیر است:

ط- حقوق ورودی رویه تجاری واردات گوشی‌های تلفن همراه خارجی بالای ۶۰۰ دلار برابر ۱۵ درصد تعیین می‌شود، واردات گوشی در سایر رویه‌ها به مآخذ دو برابر محاسبه و دریافت خواهد شد.

وزارت امور اقتصادی و دارایی (گمرک جمهوری اسلامی ایران) مکلف است منابع حاصل از اجرای این حکم را به ردیف درآمدی ۱۱۰۴۱۰ واریز تا صرف حمایت از توسعه زیرساخت‌های صنعت میکروالکترونیک شود. واردات این کالاها از طریق مناطق آزاد تجاری و صنعتی، نیز مشمول این حکم می‌شود.

مسئولیت تقسیم کار نهادی وظایف و راهبری تحقق اهداف این بند بر عهده کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال دولت قرار دارد.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما