رسوایی مدیر متخلف سامسونگ؛ سرقت اطلاعات کارخانه تراشه‌سازی

اقتصاد ۱۰۰ - دادستان‌های کره جنوبی روز دوشنبه ادعا کردند که مدیر سابق سامسونگ الکترونیکس اطلاعات نیمه هادی محرمانه پردازنده‌های این شرکت را برای احداث یک مرکز تراشه مشابه در چین به سرقت برده است.

رسوایی مدیر متخلف سامسونگ؛ سرقت اطلاعات کارخانه تراشه‌سازی

به گزارش گروه دانش و فناوری،متهم مردی 65 ساله است که پیش از این برای شرکت تراشه‌سازی کره‌ای SK Hynix نیز کار می‌کرد و حالا دستگیر شده است. مدیر سابق سامسونگ به نقض قوانین حفاظت از فناوری صنعتی و سرقت اطلاعات تجاری از سال 2018 تا 2019 برای ایجاد یک نسخه از کارخانه نیمه هادی، تنها 1.5 کیلومتر دورتر از کارخانه تراشه‌سازی سامسونگ در شیان چین محکوم شده است.

رسوایی مدیر متخلف سامسونگ؛ سرقت اطلاعات کارخانه تراشه‌سازی

به گفته دادستان‌ها، تلاش مدیر سابق سامسونگ برای ساخت نسخه‌ای کاملاً مشابه از یکی از کارخانه‌های این شرکت پس از اینکه حامی او که ظاهراً یک شرکت تایوانی نامشخص بود، بیش از 6 میلیارد دلار (تقریباً 8 تریلیون وون) سرمایه‌گذاری در این پروژه را لغو کرد، شکست خورد. در عوض، او بودجه‌ای از سرمایه‌گذاران چین و تایوان برای تولید محصولات تراشه آزمایشی بر‌اساس فناوری سامسونگ دریافت کرد.

این کیفرخواست در حالی منتشر می‌شود که تنش بین ایالات متحده و چین در حوزه‌ تراشه به بیشترین حد ممکن رسیده است. مظنون بیش از 25 سال در صنعت نیمه هادی مشغول به کار بود و دو کارخانه تراشه در چین و سنگاپور تاسیس کرد. همچنین، بیش از 200 متخصص نیمه هادی از سامسونگ و SK Hynix در کره جنوبی استخدام شدند. دادستان‌ها گفته‌اند که داده‌های سرقت‌شده از سامسونگ می‌تواند حداقل 233 میلیون دلار (300 میلیارد وون) ضرر را به این شرکت وارد کند.

بازپرسان مدعی هستند که این اطلاعات، فقط مربوط به فناوری نیمه هادی نیست. به عبارت دیگر، شرکت مذکور در تلاش برای تکرار کل کارخانه نیمه هادی بوده است. دفتر دادستانی گفت: این کپی‌برداری جنایتی جدی است که می‌تواند ضربه سنگینی به ستون‌هایی صنعت نیمه هادی داخلی در زمان رقابت شدید برای تولید تراشه وارد کند.

دادستان شش نفر دیگر را نیز متهم کرد که گفته می‌شود همدستان مدیر متخلف شرکت سامسونگ هستند. سامسونگ تا این لحظه از اظهار نظر در این موارد خودداری کرده است.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: یک کارشناس اقتصادی گفت: بر اساس قانون مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص تجاری صاحبان مشاغل بابت…

اخبار سلامت

سینما در سینما