دختر نوجوان چینی 64 هزار دلار پول از حساب بانکی مادرش را صرف بازی‌های موبایل کرد

اقتصاد ۱۰۰ - یک دختربچه 14 ساله چینی بدون اطلاع والدینش، حدود 64 هزار دلار پول را از حساب بانکی مادرش در بازی‌های موبایلی خرج کرده است.

دختر نوجوان چینی 64 هزار دلار پول از حساب بانکی مادرش را صرف بازی‌های موبایل کرد

به گزارش گروه دانش و فناوری، در دنیای مدرن ضروری است که ارزش پول را به فرزندان خود بیاموزید. اگر آن‌ها ندانند که پول واقعی با پول داخل بازی‌ها چه فرقی دارد، ممکن است مانند این دختربچه 13 ساله چینی  64 هزار دلار  پول را از حساب بانکی مادر خود در یک بازی موبایلی خرج کنند.

براساس گزارشی که اولین‌بار توسط یک شبکه تلویزیونی در استان هنان چین پخش و بعد توسط خبرگزاری اینسایدر روایت شد، یک مادر چینی به نام «گانگ یکیوانگ» زمانی متوجه شد تنها  7 سنت  پول در حساب او باقی مانده است که معلم مدرسه دخترش با وی تماس گرفت تا از اعتیاد فرزندش به بازی‌های موبایلی خبر دهد.

این دختربچه در حد فاصل ماه ژانویه تا مه حدود 16800 دلار روی اکانت‌های بازی و 30000 دلار در بخش پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای هزینه کرده بود. اعتیاد به بازی‌های ویدیویی به بحران بزرگی در چین تبدیل شده و این کشور از نوجوانان خواسته است تا مدت‌زمان هفتگی انجام بازی‌ها را به سه ساعت محدود کنند.

تصویری از بخشی از پرداخت‌های انجام‌شده توسط این دختر نوجوان

دختر نوجوان چینی با بازی‌های موبایلی حساب بانکی مادرش را خالی کرد

این دختر نوجوان می‌گوید نمی‌داند که پول‌ها از کجا می‌آمدند، اما کارت بانکی مادرش را به گوشی خود وصل کرده بود. از طرف دیگر، او تاریخچه چت‌ها و تراکنش‌ها را حذف می‌کرد تا والدینش متوجه مقدار صرف هزینه او نشوند.

این نوجوان می‌گوید اطلاعی نداشته که چقدر پول خرج شده است. او همچنین به تعدادی از هم‌کلاسی‌های خود که متوجه صرف این هزینه‌ها شده بودند، پول داده بود. این دختربچه مدعی است که اگر برای آن‌ها پول نمی‌فرستاد، هم‌کلاسی‌هایش دست از سر او برنمی‌داشتند. او باور داشت که اگر به معلمش می‌گفت چه اتفاقی افتاده است، مدرسه به والدینش اطلاع می‌داد و آن‌ها عصبانی می‌شدند.

گانگ ییوانگ می‌گوید هرگز تصور نمی‌کرد که یک دختربچه 13 ساله بتواند چنین کاری انجام دهد: «حیرت‌زده شده‌ام و حس می‌کنم که سرم می‌خواهد منفجر شود.» او در تلاش بوده است تا بخشی از پول خود را از این پلتفرم گیمینگ پس بگیرد، اما هنوز موفق به دریافت تمام مبلغ پرداختی نشده است.

انتهای پیام
منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما