هدف اولیه اپل فروش ۱۵۰ هزار دستگاه هدست ویژن پرو

اقتصاد ۱۰۰ - هدف‌گذاری میزان فروش هدست واقعیت ترکیبی اپل بسیار کمتر از آمار فروش هدست‌های شرکت متا است.

هدف اولیه اپل فروش ۱۵۰ هزار دستگاه هدست ویژن پرو

به گزارش گروه دانش و فناوری،پس از سال‌ها انتظار، اپل سرانجام در طی کفرانس توسعه‌دهندگان جهانی خود از اولین هدست واقعیت ترکیبی (مجازی / افزوده) موسوم به ویژن پرو رونمایی کرد. این دستگاه مهمترین محصول حال حاضر غول فناوری آمریکایی محسوب می‌شود و از قابلیت‌های نرم‌افزاری پیشرفته و فناوری‌های نوینی بهره می‌برد. البته در ازای این مشخصات فنی پرمیوم، اپل هدست خود را با قیمت ۳۴۹۹ دلاری عرضه خواهد کرد که آن را به گران‌ترین هدست واقعیت مجازی بازار بدل می‌سازد. 

حالا اما به نظر می‌رسد اپل انتظار فروش زیادی از هدست ویژن پرو ندارد چرا که گزارشی به تازگی ادعا کرده است کوپرتینونشین‌ها در نظر دارند حدود ۱۵۰ هزار واحد از هدست واقعیت ترکیبی خود را به فروش برسانند. در این راستا، ظاهرا هدست ویژن پرو به زمان بیشتری نیاز خواهد داشت تا به محبوبیت هدست‌های شرکت‌های دیگر برسد. 

در حال حاضر، آمار و ارقام نشان داده‌اند که فروش هدست کوئست ۲ برند متا در بازه زمانی اواخر سال ۲۰۲۱ تا اوایل سال ۲۰۲۳ دو برابر شده است و به میزان ۲۰ میلیون واحد رسیده است. متا که برند اصلی بازار هدست‌های واقعیت مجازی به شمار می‌رود اصلی‌ترین رقیب اپل محسوب می‌شود. 

البته نباید فراموش کنیم که هدست ویژن پرو محصولی پرمیوم است که برای  کاربری حرفه‌ای طراحی شده است در حالی که هدست کوئست ۲ دستگاهی ۳۰۰ دلاری با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی است که برای عموم کاربران عرضه شده است. متا اخیرا نیز از یک هدست واقعیت مجازی دیگر نیز رونمایی کرد که کوئست ۳ نام دارد و در پاییز سال جاری عرضه می‌شود. 

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما