اجرای طرح دریافت کارمزد از تراکنش‌های خرید به تعویق افتاد

اقتصاد ۱۰۰ - فاز اول طرح اصلاح نظام کارمزد که به تعویق افتاد و چهارم تیر ماه موعدی است که برای عملیاتی شدن این طرح اعلام شده است.

اجرای طرح دریافت کارمزد از تراکنش‌های خرید به تعویق افتاد

به گزارش گروه دانش و فناوری،چندی پیش خبری مبنی بر اصلاح نظام کارمزد در رسانه‌ها منتشر شد. طبق این خبر قرار بر این بود که طرح کارمزد تراکنش خرید کارتی از یکشنبه ۲۱ خرداد آغاز ‌شود. آنطور که گفته شده است در این مرحله برخی اصناف از جمله نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی مشمول آن نمی‌شوند. در مدل جدید کارمزد تراکنش خرید، همه ذی‌نفعان یک تراکنش از جمله بانک صادرکننده کارت بانک پذیرنده (حساب پشت کارتخوان)، پذیرنده تراکنش (فروشگاه) کارمزد پرداخت می‌کنند. گفتنی است در قالب این طرح دارنده کارت یا خریدار از این کارمزد معاف است.

دریافت کارمزد از تراکنش‌های خرید طرحی است که در فاز اول اصلاح نظام کارمزد بنا بود از ۲۱ خرداد، یعنی امروز، اجرایی شود اما حالا خبرها حاکی از به تعویق افتادن اجرای این طرح است. آنطور که گفته شده است، شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) با اعلام این که زیرساخت بعضی از بانک‌ها برای این امر آمادگی نداشته، از به تعویق افتادن زمان اجرایی شدن این طرح خبر داد و قرار است فاز اول این طرح از چهارم تیرماه اجرا شود.

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما