ربات بوستون داینامیکس نگهبان می‌شود؛ اسپات حالا می‌تواند به‌تنهایی درها را باز کند

اقتصاد ۱۰۰ - شرکت بوستون داینامیکس قابلیت‌های سگ رباتیک اسپات را به‌روز کرده است و این ربات حالا می‌تواند یک نگهبان تمام‌عیار باشد.

ربات بوستون داینامیکس نگهبان می‌شود؛ اسپات حالا می‌تواند به‌تنهایی درها را باز کند

به گزارش گروه دانش و فناوری، ربات چهارپای اسپات، محصول شرکت بوستون داینامیکس، تاکنون عمدتاً به‌عنوان ابزاری برای نگهبانی و اکتشاف استفاده می‌شد. این شرکت حالا امروز از تغییراتی در این ربات رونمایی کرده است که به اسپات اجازه می‌دهد کارهای جذابی مثل بازکردن درها را هم خودش انجام دهد.

به گزارش گیزمودو، بوستون داینامیکس می‌گوید درحال‌حاضر  بیش از 1000 ربات اسپات  در بیش از 35 کشور دنیا فعال هستند. اما به‌روزرسانی جدیدی که برای این ربات عرضه شده است، به این سگ رباتیک اجازه می‌دهد که قابلیت‌های بیشتر و مانورپذیری بالاتری داشته باشد.

اکثر تغییرات جدید اسپات برای کاربردهای نظارتی در محیط‌های صنعتی در نظر گرفته شده است. برای مثال، قابلیتی تازه به این محصول اجازه می‌دهد تا نه‌تنها امکان  عکس‌برداری  داشته باشد، بلکه با استفاده از بینایی کامپیوتری داده‌ها را بخواند و بدون نیاز به انسان، اطلاعاتش را به اشتراک بگذارد.

علاوه‌براین، اگرچه بوستون داینامیکس قبلاً نمونه‌ای از عملکرد اسپات در بازکردن درها را به نمایش گذاشته بود، اما در گذشته این کار وابسته به هدایت یک انسان از راه دور بود. اما قابلیت جدیدی که به این ربات اضافه شده است، اجازه می‌دهد اسپات به‌صورت  تماماً خودکار  درها را باز و از آن‌ها عبور کند.

ربات اسپات بوستون داینامیکس می‌تواند دما را تشخیص دهد

توانایی اسپات در  نظارت بر دما  با دوربین‌های حرارتی هم بهبود می‌یابد تا درصورت افزایش یا کاهش چشمگیر دمای یک ابزار، امکان ارسال هشدار وجود داشته باشد. البته این ربات همچنان خودش به‌تنهایی قادر به مدیریت بحران‌ها نیست و فقط می‌تواند با نگهبانی و نظارت بر شرایط، حوادث را در سریع‌ترین زمان ممکن شناسایی کند.

از طرف دیگر، بوستون داینامیکس همچنان باور دارد که شرکت‌ها از این ربات در کنار نیروهای انسانی خود استفاده خواهند کرد و به همین منظور یک سیستم هشدار صوتی و تصویری جدید را برای آن در نظر گرفته است تا حضور ربات را در محیط به اطلاع انسان‌ها برساند و کارهای اسپات را توضیح دهد.

این سگ رباتیک همچنین با یک  دکمه فیزیکی اضطراری  در پشت بدنه خود ارتقا پیدا خواهد کرد که لمس آن موجب توقف همه فعالیت‌های اسپات می‌شود و این ربات را عملاً به  خواب  فرو می‌برد. بوستون داینامیکس می‌گوید ربات آن‌ها در حفظ تعادل هم بهبود یافته است و اکنون حتی در هنگام عبور از روی سطوح لیز زمین نمی‌خورد.

انتهای پیام
منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما