از کجا بفهمیم چه کسی ما را در اینستاگرام آنفالو کرده است

اقتصاد ۱۰۰ - حتما تا به حال شده که متوجه کاهش تعداد دنبال‌کنندگان اینستاگرام خود شده‌اید؛ اما نمی‌دانید چه کسی شما را آنفالو کرده است! امروز سعی داریم به آموزش روش‌های شناخت آنفالوکنندگان این پلتفرم بپردازیم.

از کجا بفهمیم چه کسی ما را در اینستاگرام آنفالو کرده است

به گزارش گروه دانش و فناوری، اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی حال حاضر دنیا به شمار می‌رود که در آن بسیاری افراد در صدد افزایش تعداد دنبال کننده و تاثیرگذاری بر مخاطبین بیشتری هستد.

در چنین فضایی طبیعتا از دست دادن فالوورها می‌تواند اتفاق ناخوشایندی برای کاربران تلقی شود. به همین جهت بسیاری افراد در پی کاهش تعداد فالوورهای خود به دنبال این هستند که متوجه شوند چه کسی آن‌ها را آنفالو کرده است!

در ادامه این مطلب سعی داریم به معرفی روش‌هایی برای شناخت افرادی که شما را آنفالو کرده‌اند بپردازیم و روش‌های مقابله با کاهش فالوورها را بررسی نماییم.

چگونه می‌توانیم افرادی که ما را در اینستاگرام آنفالو کرده‌اند را شناسایی کنیم؟

پلتفرم Instagram

متاسفانه خود اپلیکیشن اینستاگرام فاقد قابلیت معرفی افراد آنفالوکننده به کاربر است.

بنابراین از طریق اپلیکیشن Instagram تنها می‌توانید متوجه کاهش تعداد دنبال‌کنندگان شوید و نه اسامی افرادی که شما را آنفالو کرده‌اند!

به همین جهت باید از اپلیکیشن‌های شخص ثالث برای آگاهی از لیست دنبال‌کنندگان و اینکه چه کسانی ما را آنفالو کرده‌اند استفاده کرد.

این دسته اپلیکیشن‌ها به عنوان پایشگرهای اینستاگرام شناخته می‌شوند و اطلاعاتی پیرامون فالوورها و افرادی که شما را آنفالو کرده‌اند در اختیارتان قرار می‌دهند.

مشکل اپلیکیشن‌های شخص ثالث چیست؟

با وجود این که اپلیکیشن‌های پایشگر اینستاگرام قابلیت‌های جذابی دارند، اما استفاده از آن‌ها با ریسک‌ها و چالش‌هایی همراه است. به‌طور خاص، API اینستاگرام دارای محدودیت‌هایی‌ست که می‌تواند بر روی عملکرد این پایشگرها تاثیر منفی داشته باشد.

به عنوان مثال باید در نظر داشته باشید که اپلیکیشن‌های پایشگر اینستاگرام تنها می‌توانند آنفالوکنندگان شما از زمان نصب را نمایش دهند. بنابراین افرادی که پیش از نصب اپلیکیشن‌های پایشگر شما را آنفالو کرده‌اند، توسط این سرویس‌ها غیرقابل ردیابی خواهند بود.

از سوی دیگر به دلیل آن که این اپلیکیشن‌ها به‌طور رسمی مورد تایید اینستاگرام نیستند، استفاده از آن‌ها می‌تواند امنیتتان را به خطر انداخته و شما را در معرض خطر هک یا سایر تهدیدهای سایبری قرار دهد.

از سوی دیگر، اینستاگرام نیز به‌طور دوره‌ای API خود را بروزرسانی می‌کند. بنابراین ممکن است عملکرد این پایشگرها هر لحظه، بدون اعلام قبلی متوقف شود!

علیرغم این محدودیت‌ها، کاربران همچنان به‌شدت به این دسته اپلیکیشن‌ها تمایل داشته و به‌طور گسترده از آن‌ها استفاده می‌کنند. با این وجود احتمالا بسیاری از این افراد متوجه خطرات احتمالی این پایشگرها نیستند.

اپلیکیشن‌های شخص ثالث برای مشاهده آنفالوکنندگان اکانت اینستاگرام

در ادامه به معرفی تعدادی از بهترین اپلیکیشن‌های شخص ثالث برای آگاهی از آنفالوکنندگان اینستاگرام خواهیم پرداخت.

Followers – Tracker Insight

پلتفرم:  اندروید

آنفالو اینستاگرام

اپلیکیشن  Followers – Tracker Insight  برنامه‌ای محبوب برای برای تحت نظر داشتن لیست فالوورها و آنفالوکنندگان اینستاگرام است.

این اپلیکیشن به‌راحتی نصب شده و رابط کاربرپسندی دارد. همچنین لیست افرادی که شما را آنفالو کرده‌اند در قسمتی تحت نام Followers Lost قابل مشاهده است.

این اپلیکیشن کاملا رایگان است؛ اما تنها در اختیار کاربران گوشی‌های اندرویدی است.

Followers Reports+

پلتفرم:  iOS

کاربران iOS می‌توانند برای مشاهده لیست دنبال‌کنندگان و آنفالوهای اینستاگرام خود از اپلیکیشن  Followers Reports+  استفاده کنند.

قابلیت‌های این اپلیکیشن تقریبا مشابه با Followers – Tracker Insight است و می‌توانید به کمک آن از نام کاربری افرادی که شما را آنفالو کرده‌اند مطلع شوید.

Unfollowers

پلتفرم:  اندروید

یکی دیگر از اپلیکیشن‌هایی که می‌تواند برای پایش وضعیت دنبال‌کنندگان اینستاگرام در اندروید مفید باشد،  Unfollowers  است.

این اپلیکیشن هم رابط کاربری ساده و قابل درکی دارد.

چگونه افرادی که ما را آنفالو کرده‌اند را متقابلا آنفالو کنیم؟

بسیاری از کاربران اینستاگرام به مساله دنبال کردن متقابل یا فالو بک اعتقادی راسخ دارند! بنابراین در صورتی که متوجه شوند فردی آن‌ها را آنفالو کرده، فورا سعی می‌کنند لطف او را با آنفالو کردن متقابل جبران کنند!

این کار در اپلیکیشن Followers – Tracker Insight با طی کردن مراحل زیر امکان‌پذیر است:

  • با اکانت اینستاگرام خود وارد برنامه شوید.
  • در صفحه اصلی، گزینه Not Following Me Back را انتخاب کنید.
  • در کنار نام هریک از اعضای حاضر در این لیست بر روی کلید Unfollow کلیک کنید.
  • به منظور آنفالو کردن دسته‌ای از این کاربران، از قسمت بالا سمت راست، کلید Edit را فشرده و اکانت‌های مدنظرتان را انتخاب کنید. سپس با فشردن کلید Unfollow از پایین صفحه، این افراد را به‌طور دسته‌جمعی آنفالو کنید.

دنبال کنندگان Instagram

پایش لیست دنبال‌کنندگان اینستاگرام به‌صورت دستی

اگر قصد استفاده از اپلیکیشن‌های شخص ثالث برای مشاهده لیست دنبال‌کنندگان اینستاگرام خود را ندارید، می‌توانید این کار را به‌صورت دستی و با چک کردن دائمی لیست خود انجام دهید.

روش دستی البته در صورتی که تعداد دنبال‌کنندگانتان زیاد باشند، زمان‌بر خواهد بود.

یکی از روش‌های منطقی برای انجام این کار ثبت اسکرین شات‌های دوره‌ای از لیست خود و مقایسه آن با اسکرین شات‌های قبلی است. از این طریق می‌توانید متوجه شوید چه کسی اخیرا شما را آنفالو کرده است.

سیاست اینستاگرام در قبال اپلیکیشن‌های شخص ثالث چیست؟

اینستاگرام، همانند بسیاری سرویس‌های معتبر دیگر، قوانین سفت و سختی را پیرامون استفاده از اپلیکیشن‌های شخص ثالث وضع کرده است.

این شبکه اجتماعی به کاربرانش توصیه می‌کند که در اعطای دسترسی به اپلیکیشن‌های شخص ثالث و به اشتراک گذاری نام کاربری و پسورد خود با این اپلیکیشن‌ها نهایت دقت را داشته باشند.

از سوی دیگر، این پلتفرم همچنین به کاربرانش توصیه می‌کند که تنها از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های مورد تایید استفاده کنند؛ چرا که این اپلیکیشن‌ها تحت بررسی‌های فراوانی قرار گرفته و استانداردهای امنیتی لازم را کسب کرده‌اند.

استفاده از سرویس‌های نامطمئن ضمن این که امنیت اکانت اینستاگرام شما را به خطر می‌اندازند، از قوانین اجتماعی وضع شده برای این سرویس هم تخطی کرده و ممکن است دسترسی شما به قابلیت‌های این شبکه را محدود کنند.

بنابراین توصیه می‌شود پیش از استفاده از این دسته اپلیکیشن‌ها، حتما جزئیات دسترسی‌های مورد نیاز و تابعیت آن از قوانین کلی را مطالعه کنید تا در ادامه دچار مشکل نشوید.

چگونه از ریزش فالوورها در اینستاگرام جلوگیری کنیم؟

آنفالو اینستاگرام

مهم‌ترین روشی که می‌توانید به کمک آن مانع ریزر دنبال‌کنندگان خود در اینستاگرام شوید، یافتن دلیل این اتفاق است!

در ادامه می‌توانید برخی از روش‌های مهم جلوگیری از آنفالو شدن کاربران در اینستاگرام را مشاهده فرمایید:

فالوور نخرید!

خرید فالوور اینستاگرام با این که ممکن است در کوتاه مدت تعداد دنبال‌کنندگان صفحه شما را افزایش دهد، اما پایداری و اعتبار چندان زیادی ندارد.

دلیل آن است که اینستاگرام به‌طور دوره‌ای به پاک کردن اکانت‌ها و بات‌های فیک می‌پردازد و این امر می‌تواند تعداد دنبال‌کنندگان بسیاری صفحات را کاهش دهد.

در عوض سعی کنید با ارائه محتوای جذاب و باکیفیت، فالوورهای واقعی را به دنبال کردن صفحه خود ترغیب کنید.

به بازه زمانی پست‌های ارسال شده خود دقت کنید

ارسال پست‌های بیش از اندازه یا کمتر از حد معمول یکی از دلایل عمده آنفالو شدن اکانت‌های اینستاگرام است.

به همین جهت توصیه می‌شود که سعی کنید به توازن مناسبی بین کیفیت محتوای ارسال شده و تعداد آن‌ها برسید. طراحی یک برنامه منظم برای ارسال محتوا می‌تواند تا حد زیادی در رفع این مشکل به شما کمک کند.

به جای تمرکز بر روی تعداد فالوور، بر روی تعامل با دنبال‌کنندگان تمرکز کنید

به جای این که تمرکز خود را صرفا وقف افزایش تعداد فالوورها کنید، سعی کنید برای پست‌های خود تعامل واقعی ایجاد کنید.

برای این کار، سعی کنید به کامنت‌ها پاسخ دهید، از کاربران سوال بپرسید و یا محتوایی را به اشتراک بگذارید که کاربران را به تعامل ترغیب کند.

به این نکته توجه داشته باشید که تعداد کمتری از فالوورهای وفادار ارزشمندتر از تعداد زیادی دنبال‌کننده بدون تعامل خواهد بود.

با دیگر کاربران همکاری کنید

همکاری کردن با سایر کاربران پرنفوذ اینستاگرام می‌تواند ضمن کمک به دیده شدن پیج شما از ریزش فالوررهایتان نیز جلوگیری کند.

از طریق همکاری کردن با سایر افراد و ارائه محتوای مشترک، می‌توانید صفحه خود را به افراد بیشتری ارائه دهید و فالوورهای واقعی برای خود دست و پا کنید.

عملکرد صفحه اینستاگرام خود را تحت نظر داشته باشید

چک کردن دائمی وضعیت اکانت اینستاگرام و پایش منظم دنبال‌کنندگان می‌تواند نقاط ضعف عملکرد شما را مشخص کرده و زمینه‌ساز موفقیت بیشتر اکانتتان شود.

برای این کار می‌توانید از ابزار تحلیلی داخلی اینستاگرام کمک گرفته و برای پیشرفت خود در آینده برنامه‌ریزی کنید.

در نظر داشته باشید که از دست دادن فالوورهای اینستاگرام لزوما به معنای عملکرد ضعیف شما نیست. به همین جهت سعی کنید با ارائه محتوای غنی و باکیفیت و تعامل بیشتر با کاربران ضمن لذت بردن از تجربه کاربری خود مانع ریزش فالوورهایتان شوید.

توضیحات ارائه شده در این متن نیز می‌توانند شما را در رسیدن به وضعیت بهتر در اینستاگرام یاری کنند.

جمع بندی

ذنبال کنندگان Instagram

در پایان باید یادآوری کنیم که اپلیکیشن اینستاگرام روشی برای شناسایی افرادی که شمار را آنفالو کرده‌اند در اختیارتان قرار نمی‌دهد. با این حال روش‌های دیگری وجود دارد که می‌توانید به کمک آن‌ها از این جزئیات مطلع شوید.

برای این کار می‌توانید از اپلیکیشن‌های شخص ثالث کمک بگیرید یا به‌طور دستی لیست دنبال‌کنندگان خود را تحت نظر داشته باشید تا متوجه تغییرات آن در گذر زمان شوید.

با این وجود، تمرکز بر روی ارائه محتوای ارزشمند، تعامل با کاربران و همکاری با سایر فعالان این پلتفرم می‌تواند تضمین‌کننده موفقیت بلندمدت شما در اینستاگرام باشند.

انتهای پیام

منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما