سامسونگ وعده بهبود عملکرد اپلیکیشن‌ها در بک‌گراوند با One UI 6 را می‌دهد

اقتصاد ۱۰۰ -شرکت سامسونگ به تازگی جهت بهبود عملکرد رابط کاربری One UI در زمینه اپلیکیشن‌های فعال در بک‌گراوند، با گوگل وارد همکاری شده است.

سامسونگ وعده بهبود عملکرد اپلیکیشن‌ها در بک‌گراوند با One UI 6 را می‌دهد

به گزارش گروه دانش و فناوری،سیستم عامل اندروید، به واسطه آزادی عمل و امکان شخصی سازی شناخته شده است و به شرکت‌ها نیز اجازه داده تا رابط کاربری مخصوص خود را روی آن اعمال کنند. یکی از مشکلات جدی رابط‌ کاربری‌های متفاوتی که برای اندروید دیده می‌شوند؛ عملکرد نه چندان قابل اعتماد آنها در زمینه مدیریت اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های فعال در بک‌گراوند است. اکنون شرکت گوگل برای پایان بخشیدن به این امر، با سامسونگ وارد همکاری شده تا رابط کاربری One UI 6 را که برای سیستم عامل اندروید ۱۴ منتشر خواهد شد؛ بهینه سازی کند.

 بسیاری از توسعه دهندگان اپلیکیشن‌ها و همچنین کاربران، از محدودیت‌های اعمال شده توسط رابط کاربری‌های متفاوت بر اپلیکیشن‌های فعال در بک‌گراوند اعتراض داشتند. اپلیکیشن‌هایی مانند پیام رسان‌ها که همواره نیاز به فعال بودن در بک‌گراوند را دارند؛ بیشترین مشکلات را در این زمینه تجربه کرده و برخی از کاربران، پیغام‌های خود را به موقع دریافت نمی‌کنند.

هدف اصلی گوگل، این بوده که عملکردی قابل پیشبینی به APIهای مربوط به عملکرد اپلیکیشن‌ها در بک‌گراوند بخشیده تا کاربران اکوسیستم اندروید، تجربه بهتری از سابق داشته باشند. با توجه به این امر، می‌توان امیدوار بود که وضعیت اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های فعال در بک‌گراوند رابط کاربری One UI 6، دقیقا مشابه سیستم عامل اندروید ۱۴ باشد.


 

چنین رخدادی برای توسعه دهندگان اپلیکیشن‌ها، بسیار مثبت بوده و آنها دیگر می‌توانند تا بدون نگرانی از بسته شدن اپلیکیشن‌ خود در بک‌گراوند، آن را با معیار‌های پیشنهادی گوگل توسعه دهند. گوگل در بیانیه خود، شراکت با سامسونگ در این زمینه را یکی از «گام‌های اولیه» نامیده و به نظر می‌رسد که در مراحل بعدی، امکان همکاری گوگل با سایر شرکت‌های سازنده گوشی‌های اندرویدی نیز وجود دارد.

یکی از دلایل اصلی ثبات بیشتر iOS نسبت به اندروید، تجربه کاربری یکسان اپلیکیشن‌ها در مدل‌های گوناگون آیفون است. البته، لازم به ذکر بوده که با توجه به تعداد بی شمار شرکت‌هایی که به تولید گوشی‌های اندرویدی می‌پردازند؛ مقایسه این دو پلتفرم در این زمینه چندان عادلانه نیست. در هر صورت، باید گفت که این همکاری بین گوگل و سامسونگ، گام مثبتی بوده و موجب بهبود تجربه کاربری سیستم عامل اندروید و رابط کاربری One UI خواهد شد.


 

درباره همکاری گوگل و سامسونگ در این زمینه چه فکر می‌کنید؟ آیا شما نیز با مشکل بسته‌ شدن اپلیکیشن‌هایی چون پیام‌رسان‌ها در بک‌گراوند سیستم عامل اندروید مواجه شده‌اید؟

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما