گوشی‌های سامسونگ تعمیرپذیرتر از سایر برندها در ۲۰۲۲ از نگاه iFixit

اقتصاد ۱۰۰ -براساس تحقیقات الکترونیکس‌هاب، سامسونگ به عنوان برترین برند گوشی هوشمند از نظر تعمیرپذیری در سال 2022 با اختلاف زیادی از اپل پیشی گرفته است.

گوشی‌های سامسونگ تعمیرپذیرتر از سایر برندها در ۲۰۲۲ از نگاه iFixit

به گزارش گروه دانش و فناوری، این مطالعه داده‌های iFixit را جمع‌آوری کرد تا با توجه به میانگین زمان تعمیر و دشواری دستورالعمل‌های راهنمای تعمیر، تعیین کند کدام گوشی‌های هوشمند راحت‌تر از سایر مدل‌ها قابل تعمیر هستند.

مطالعه اخیر نشان می‌دهد که گوشی‌های گلکسی سامسونگ که در سال 2022 عرضه شدند، تعمیرپذیرترین دستگاه‌های بازار برای تعمیر هستند. گلکسی S22 اولترا پس از گلکسی A40 (2019) و موتو جی 7 که در همان سال عرضه شد، رتبه سوم را از نظر تعمیرپذیری DIY به دست آورد. میانگین زمان تعمیر گلکسی A40 در هر بار 32.6 دقیقه است که 42.9 درصد از مراحل تعمیر آن آسان در نظر گرفته شده است. در حالی که گلکسی S22 اولترا دارای میانگین زمان تعمیر 48.1 دقیقه است و 33.3 درصد از تعمیرات آن به راحتی قابل اجرا هستند.

از طرف دیگر، سخت‌ترین گوشی هوشمند برای تعمیر، گوگل پیکسل 7 (2022) با میانگین زمان تعمیر 60.3 دقیقه بود. گلکسی نوت 10 نیز با میانگین زمان تعمیر 58.4 دقیقه و دستورالعمل‌های تعمیر سخت‌گیرانه با عنوان غیرقابل تعمیر برچسب‌گذاری شد.

سامسونگ برترین برند گوشی 2022 از نظر تعمیرپذیری شد

جالب اینجاست که سامسونگ در سال‌های 2013 و 2014 نیز برترین برند از نظر تعمیرات بود. امت پس از آن برندهایی مانند گوگل، موتورولا، اپل و شیائومی از آن سبقت گرفتند. با این حال، در سال 2022، سامسونگ دوباره به جایگاه خود به عنوان قابل تعمیرترین برند گوشی هوشمند در جهان برگشت.

تمرکز سامسونگ بر قابلیت تعمیرپذیری را می‌توان در جدیدترین گوشی‌هایش، از جمله سری 2023 گلکسی S23 مشاهده کرد، که اکنون با کیسه‌های باتری عرضه می‌شوند که تعویض باتری را تا حد زیادی ساده می‌کنند. این حرکت احتمالاً جایگاه سامسونگ را به عنوان بهترین برند از نظر تعمیرپذیری گوشی‌های هوشمند در بازار حفظ خواهد کرد.

به طور کلی، این مطالعه اهمیت تعمیرپذیری را به عنوان یک عامل کلیدی برای مصرف‌کنندگان هنگام انتخاب یک گوشی هوشمند برجسته می‌کند. با توجه به پیشروبودن سامسونگ در این زمینه، سایر برندها ممکن است نیاز به پیروی از آن داشته باشند و قابلیت تعمیر را در اولویت قرار دهند تا بتوانند در بازار همیشه در حال تحول گوشی‌های هوشمند رقابتی جایگاه خود را حفظ کنند.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما