توییتر حادثه انتشار تصادفی عکس های خصوصی کاربران را تأیید کرد

اقتصاد ۱۰۰ - در ماه آوریل، چندین کاربر توییتر تحت تأثیر باگی قرار گرفتند که توییت‌های خصوصی بخش حلقه توییتر آنها را به‌صورت عمومی در تب For You نشان می‌داد.

توییتر حادثه انتشار تصادفی عکس های خصوصی کاربران را تأیید کرد

به گزارش گروه دانش و فناوری،یک ماه بعد، توییتر بعد از یک ماه انتشار تصادفی عکس های کاربران را تأیید کرد و در ایمیلی که روز جمعه ارسال شد، به کاربران اطلاع داد که این باگ اکنون برطرف شده است.

همانطور که احتمالاً می‌دانید، Twitter Circle قابلیتی است که مشابه «Close friend» اینستاگرام کار می‌کند‌‌. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد که پست‌ها را فقط با کاربرانی که انتخاب کرده‌اید، به اشتراک بگذارید. به این ترتیب، افراد می‌تواند حساب کاربری خود را برای عموم باز نگه دارد و هر زمان که بخواند توییت‌هایی خصوصس خود را با نزدیک‌ترین دوستانشان به اشتراک بگذارند.

توییتر حادثه انتشار تصادفی عکس های خصوصی کاربران را تأیید کرد

اما باگی که توییتر اکنون آن را تأیید کرده است باعث انتشار تصادفی توییت‌ها و عکس های خصوصی کاربران در تایم‌لاین افرادی می‌شد که بخشی از حلقه منتخب آنها نیستند. حتی بدتر از آن، کاربران تصادفی که حساب اصلی را دنبال نمی‌کردند نیز می‌توانستند توییت‌های حلقه‌های خصوصی کاربران را ببینند.

قسمتی از ایمیل ارسال‌شده توسط توییتر به این صورت است: در آوریل 2023، حادثه‌ای امنیتی باعث شد که کاربران خارج از حلقه منتخب برخی از کاربران توییت‌های خصوصی آنها را ببینند‌. در صورتی که در حالت عادی نمایش این توییت‌ها باید فقط به حلقه‌ای که کاربر انتخاب کرده بود، محدود می‌شد.

این شرکت می‌افزاید: این مشکل توسط تیم امنیتی ما شناسایی و بلافاصله برطرف شد. در حال حاضر توییت‌ها دیگر در خارج از حلقه منتخب شما قابل‌مشاهده نیستند.

به گفته توییتر، این شرکت تحقیقاتی را برای درک چگونگی وقوع این حادثه انجام داده است. این پلتفرم ادعا می کند که متعهد به محافظت از حریم خصوصی افرادی است که از خدمات آن استفاده می‌کنند و خطراتی که حادثه‌ای این چنینی می‌تواند ایجاد کند را درک می‌کند و عمیقاً در مورد آن متأسف است.

علاوه بر باگی که بر حلقه‌های توییتر تأثیر می‌گذارد، برخی از کاربران گزارش داده‌اند که توییت‌هایی را از حساب‌های خصوصی یا حتی محتوای subscriber-only از حساب‌هایی که دنبال نمی‌کنند، مشاهده کرده‌اند.

در اوایل سال جاری، توییتر تغییراتی را در تب For You اعمال کرد و اکنون به کاربران توییت‌های بیشتری را از حساب‌هایی دنبال نمی‌کنند، نشان می‌دهد. همچنین توییت‌هایی از ایلان ماسک در تایم‌لاین افرادی که او را فالو نمی‌کنند، ظاهر می‌شود. حالا به نظر می‌رسد همه این تغییرات نحوه عملکرد توییتر را تغییر داده است.

اخیراً، توییتر تیک آبی را حذف کرده و دسترسی به حساب‌هایی که برای Twitter Blue پولی پرداخت نمی‌کنند را محدود کرده است . این پلتفرم همچنین دیگر به کاربران اجازه جستجو بدون ورود به سیستم را نمی‌دهد. در عین حال، این شرکت تصمیم خود را تغییر داده است و به برخی از سرویس‌های دولتی اجازه می‌دهد تا به استفاده رایگان از API توییتر ادامه دهند.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما