سافاری بار دیگر به دومین مرورگر پر استفاده دسکتاپ در جهان تبدیل شد

اقتصاد ۱۰۰ - مرورگر وب سافاری به تازگی موفق شده تا مقام خود را از مایکروسافت اج پس گرفته و به دومین مرورگر پر استفاده دسکتاپ در جهان تبدیل شود.

سافاری بار دیگر به دومین مرورگر پر استفاده دسکتاپ در جهان تبدیل شد

به گزارش گروه دانش و فناوری،نام مرورگر وب سافاری، برای تمامی کاربران محصولات اپل آشناست. این مرورگر که به صورت پیش فرض روی تمامی کامپیوتر‌های مک، آیفون‌ها و آیپد‌ها نصب شده است؛ در سال گذشته مقام خود را به عنوان دومین مرورگر دسکتاپ پر استفاده در جهان به مایکروسافت اج از دست داد. در امروز اما، شاهد انتشار آمار جدیدی هستیم که نشانگر بازگشت سافاری به جایگاه پیشین خود است.

این آمار که توسط «Statcounter» منتشر شده‌اند؛ نشانگر این بوده که سافاری با سهم ۱۱.۸۷ درصدی از بازار مرورگر‌های دسکتاپ، موفق شده تا مایکروسافت اج با سهم ۱۱ درصد را کنار زده و بار دیگر به دومین مرورگر دسکتاپ پر استفاده در جهان تبدیل شود.

همانند سابق، گوگل کروم همچنان در صدر جدول قرار داشته و با سهم ۶۶.۱۳ درصدی از این بازار، فاصله‌ای باورنکردنی با رقبای خود دارد. در مقایسه با آمار سال گذشته، سافاری با رشد ۲ درصدی روبرو شده و مایکروسافت اج نیز رشد ۱ درصدی داشته است؛ اما سهم گوگل کروم تغییری نکرده که بار دیگر، قدرت مرورگر وب گوگل در حفظ کاربران خود را نشان می‌دهد.

با انتشار سیستم عامل macOS Ventura، اپل قابلیت‌های جذاب جدیدی را به مرورگر سافاری اضافه کرد که از جمله مهم‌ترین آنها، می‌توان به پشتیبانی از اعلان‌های مخصوص وب، Tab Groupهای مشترک با سایر کاربران، سیستم مدیریت پسوورد قوی‌تر، بهبود‌های CSS و همچنین قابلیت Passkeys اشاره کرد. قابلیت Passkeys، به کاربران اجازه داده تا بدون ساخت یوزرنیم و پسوورد و با استفاده از سنسور‌های بیومتریک، در وب‌سایت‌ها ثبت نام کنند.


 

با این وجود، سافاری همچنان پشتیبانی از برخی استاندارد‌های مدرن وب را به همراه نداشته و همین امر، بسیاری از کاربران مک را مجبور به دانلود سایر مرورگر‌ها کرده است. در سوی دیگر، مایکروسافت نیز سعی داشته با تا استفاده از هوش مصنوعی، جان تازه‌ای به مرورگر اج خود بخشیده و افراد را به استفاده از آن ترغیب کند. این شرکت اخیرا هوش مصنوعی ChatGPT و همچنین Dall.E را به موتور جستجوی بینگ اضافه کرده است. Dall.E یک سیستم هوش مصنوعی تولید شده توسط شرکت OpenAI بوده که امکان ساخت تصاویر درخواستی توسط کاربر را دارد.

لیست کامل سهم مرورگر‌های وب دسکتاپ را می‌توانید در پایین مشاهده کنید:

  1. گوگل کروم: ۶۶.۳ درصد
  2. سافاری: ۱۱.۸۷ درصد
  3. مایکروسافت اج: ۱۱ درصد
  4. فایرفاکس: ۵.۶۵ درصد
  5. اپرا: ۳.۰۹ درصد
  6. اینترنت اکسپلورر: ۰.۵۵ درصد


 

درباره وضعیت فعلی بازار مرورگر‌های وب دسکتاپ و بازگشت سافاری به مقام خود چه فکر می‌کنید؟ اگر از کاربران سیستم عامل مک هستید؛ آیا از سافاری استفاده کرده یا گزینه‌های دیگر را به آن ترجیح می‌دهید؟

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما