بودجه ساخت بازی God of War Ragnarok اعلام شد؛ هزینه‌ای پنج برابر نسبت به نسخه سوم

اقتصاد ۱۰۰ -طبق جدیدترین گزارش‌ها، شرکت «سونی» (Sony) برای ساخت بازی «خدای جنگ رگناروک» (God of War Ragnarok) بودجه‌ای به مبلغ 200 دلار در نظر گرفته بوده است.

بودجه ساخت بازی God of War Ragnarok اعلام شد؛ هزینه‌ای پنج برابر نسبت به نسخه سوم

به گزارش گروه دانش و فناوری، اخیراً گزارشی در خبرگزاری «گاردین» (Guardian) منتشر شده است که به تجربه «شوهی یوشیدا» (Shuhei Yoshida) در صنعت بازی‌های کامپیوتری می‌پردازد. او نقش موثری در توسعه بازی Journey در سال 2012 ایفا کرد. در میان صحبت‌ها، او یک‌باره به هزینه ساخت عنوان God of War Ragnarok اشاره کرد و افزود بودجه ساخت عنوان مذکور حدود 200 میلیون دلار بوده است. این بودجه در مقایسه با بودجه به کار برده شده در بازی GOW III حدود پنج برابر بیشتر بوده است.

بودجه ساخت بازی God of War

 

بازی God of War III نزدیک به 44 میلیون دلار از سرمایه سونی را تصرف کرد، در حالی که در مقایسه با بازی Ragnarok، این افزایش نزدیک به 500 درصد خواهد بود. «یوشیدا» درباره پیرامون سرمایه‌های به کار برده شده در صنعت بازی‌های کامپیوتری می‌گوید:

تامین سرمایه لازم برای توسعه بازی بسیار دشوار است. اما وقتی که شما یک بازی عالی را می‌سازید، بازارهای زیادی خواهان جذب آن می‌شوند. بازی‌های بی‌نظیری هستند که بازیکنان هرگز به سمتشان نمی‌روند. خوشبختانه امروز بازی‌های مستقل و کوچک از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

وقتی سال گذشته در سائوپائولو بودم، شاهد کارمندانی از استودیوهای کوچک Devolver و Team 17 در آنجا بودم که دنبال استعدادهایی برای توسعه پروژه خود می‌گذشتند. بازی‌هایی که آن‌ها می‌سازند نمایانگر پیشینه فرهنگی، هنر، موسیقی و اسطوره‌شناسی است. همه بازی‌سازان می‌توانند چیزهای خاصی را در این صنعت تولید کنند. همه چیز به مسئله اقتصاد بازمی‌گردد. برخی از بازی‌های بزرگ بیش از ده میلیون نسخه می‌فروشند. اما من فکر می‌کنم این صنعت باید متنوع کار کند. این تنوع به صورت طبیعی در حال وقوع است.

بازی God of War Ragnarok پاییز سال گذشته برای کنسول‌های «پلی استیشن 4» (PlayStation 4) و «پلی استیشن 5» (PlayStation 5) منتشر شد.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما