بازار 4 میلیارد دلاری که در جیبمان رها شده / نیمی از ایرانیها روزی 90 دقیقه دلار از کشور خارج می کنند!

تازه ترین آمارهای نشان میدهد که 40 میلیون نفر از ایرانی ها روزی 90 دقیقه از زمان خود را صرف بازی های موبایلی می کنند، این به معنی بازاری 4 میلیارد دلاری است که در جیبمان رها شده است و اقتصاد ایران سهمی از آن ندارد.

بازار 4 میلیارد دلاری که در جیبمان رها شده / نیمی از ایرانیها روزی 90 دقیقه دلار از کشور خارج می کنند!

به گزارش اقتصاد100، مسئول روابط بین الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در گفتگویی با خبرگزار ایرنا اعلام کرده است که ۴۰ میلیون گیمر در ایران فعال هستند که در هفته ۹۰ دقیقه از وقت خود را صرف بازی‌های رایانه‌ای به خصوص از طریق موبایل می‌کنند.

با نگاهی به آخرین آمار جهانی بازی های موبایلی می توان دید که این بازار ارزشی 300 میلیارد دلاری داشته و در حال حاضر 3 میلیارد نفر کاربر در شکل گیری این بازار عظیم سهم دارند.

سایت اینفلوئنسر مارکتینگ هاب در گزارش که هفته گذشته منتشر کرد ضمن انتشار این ارقام عنوان کرد: پیش از این "پیش‌بینی درآمد بازی‌های نیزوو" کل درآمد بازی‌ها در سال 2021 را 174 میلیارد دلار پیش‌بینی می‌کرد. اکنون سال 2022 است و رقم پیش بینی شده تقریباً دو برابر شده است. در حال حاضر، ارزش این صنعت بالغ بر 300 میلیارد دلار است. تأثیر همه‌گیری کرونا، که باعث شد مردم برای از بین بردن خستگی و استرس وارد بازی‌ها شوند، قطعاً به این اتفاق کمک کرده است. امروز هم هنوز روند رشد متوقف نشده؛ داده ها نشان می دهد که به طور متوسط، گیمرها همچنان 16 ساعت در هفته را صرف بازی می کنند. آنها همچنین حدود هشت ساعت در هفته را صرف تماشای یا شرکت در جریان های بازی می کنند. جدای از آن، گیمرها حدود شش ساعت در هفته را برای تعامل در انجمن ها یا انجمن های مختلف بازی وقت می گذارند.

این آمار و ارقام نشان می دهد که هنوز صنعت بازی در ایران به رغم وجود یک بازار عظیم داخلی و چشم انداز رو به رشد جهانی در این صنعت، در حال در جا زدن است و نتوانسته سهمی که باید را از این بازار کسب کند.

سایت اینفلوئنسر مارکتینگ هاب در بخش دیگری از این گزارش می نویسد : تا جولای 2022، 3 میلیارد گیمر در جهان در حال بازی هستند که 5.3 درصد بیشتر از سال 2021 است و بیش از 50 درصد از این گیمرهای جدید در منطقه آسیا و اقیانوسیه ساکن هستند. 

این مسئله نشان میدهد که ایران با حضور در آسیا در دل یک بازار رو به رشد قرار دارد که بدون توجه از کنار آن عبور می کند، بازاری که می تواند وابستگی اقتصاد ایران را به خام فروشی و صادرات مواد اولیه کاهش دهد. از سوی دیگر این بی توجهی باعث شده روزانه 40 میلیون ایرانی 90 دقیقه از وقت خود را صرف خروج دلار از کشور کنند.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما