قابلیت ذخیره پیام های ناپدید شونده در واتساپ به زودی ممکن می شود

اقتصاد ۱۰۰ - واتساپ از طریق یک پست وبلاگی ویژگی جدیدی را معرفی کرده است.

قابلیت ذخیره پیام های ناپدید شونده در واتساپ به زودی ممکن می شود

به گزارش گروه دانش و فناوری،ناپدید شدن پیام‌ها قابلیتی است که واتس‌اپ در سال 2020 معرفی کرد و به کاربران اجازه می‌دهد پیام‌های خود را به‌طور خودکار پس از مدت زمان مشخصی از 24 ساعت تا 7 روز حذف کنند. در حالی که این ویژگی برای کمک به کاربران برای خصوصی نگه داشتن چت و کاهش شلوغی طراحی شده بود، اما از سوی دیگر باعث دردسر برای مواقعی می‌شد که به نوعی نیاز به نگه داشتن آن پیام به وجود می‌آمد.

با این ویژگی جدید که «Keep In Chat» نام دارد، کاربران اکنون می‌توانند پیام‌های موجود در چت را انتخاب کرده و با ضربه زدن بر روی نماد نشانک، آن‌ها را ذخیره کنند. هنگامی که یک پیام ذخیره شد، دیگر پس از هفت روز ناپدید نخواهد شد. کاربران همچنین می‌توانند با ضربه زدن مجدد بر روی نماد نشانک، پیام‌ها را از حالت ذخیره خارج کنند تا به روال عادی بازگردد.

ذخیره پیام ناپدید شونده واتساپ

 

البته برای تکمیل این فرآیند، اطلاع رسانی و رضایت از فرستنده الزامی است و بدون اجازه فرستنده‌ی پیام، پس از سپری شدن زمان تعیین شده، پیام به طور خودکار حذف می‎شود. هم فرستنده و هم گیرنده می‎توانند نماد نشانک را در کنار هر پیامی که می توان در مکالمه واتس اپ ذخیره کرد، مشاهده کنند و پیام های ذخیره شده به راحتی در یک پوشه تعیین شده “Kept Messages” ذخیره می‌شوند.

در این رویکرد، استفاده از از عملکرد Keep In Chat در واتساپ، موجب تضعیف شدن امنیت و حریم خصوصی ناشی از ناپدید شدن پیام‌ها نمی‌شود و تصمیم برای ذخیره یک پیام در نهایت بر عهده فرستنده است. ویژگی جدید در حال حاضر برای چت‌های فردی و گروهی در حال اجراست. با این حال، کاربران فقط می‌توانند پیام‌هایی را ذخیره کنند که قبلا ناپدید نشده‌اند. هنگامی که یک پیام ناپدید شد، دیگر نمی‌توان آن را ذخیره کرد.

این به روز رسانی پس از جنجال اخیر واتس اپ در مورد تغییرات سیاست حفظ حریم خصوصی آن منتشر شد که باعث شد بسیاری از کاربران به سایر برنامه‌های پیام رسانی مانند سیگنال و تلگرام روی بیاورند. افزودن قابلیت ذخیره پیام‌های ناپدید می‌شود ممکن است به بازگرداندن برخی از کاربرانی که نگران حریم خصوصی و امنیت مکالمات خود در پلتفرم بودند کمک کند.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی سکه را در نوسان نگه داشته و چشم‌ها را به تحولات بازار…

اخبار سلامت

سینما در سینما