تبدیل کارت گرافیک های Radeon RX 580 به جاکلیدی!

اقتصاد ۱۰۰ - سایت چینی Goofish سایت بسیار عجیبی است.

تبدیل کارت گرافیک های Radeon RX 580 به جاکلیدی!

به گزارش گروه دانش و فناوری،معمولاً عادت داریم روی این سایت، نمونه‌های مهندسی و کنترل کیفیت پردازنده‌ها و کارت گرافیک‌های عرضه نشده را برای فروش ببینیم، اما به تازگی یکی از کاربران این سایت کارت گرافیک های Radeon RX 580 را تبدیل به جاکلیدی کرده و می‌فروشد. PCB این کارت‌ها شست‌وشو داده شده و به اندازه جاکلیدی بریده شده است. البته دو ماژول از ماژول‌های حافظه کارت همچنان روی برد آن وجود دارند و برش PCB به این صورت داده شده تا دو ماژول حافظه باقی بماند.

منبع و محل تأمین این کارت گرافیک های Radeon RX 580 که تبدیل به جاکلیدی می‌شوند، هنوز مشخص نیست. می‌دانیم که روزانه صدها کارت گرافیک راهی سطل‌های زباله می‌شوند، چرا که همیشه نمی‌توان پردازشگر گرافیکی یک کارت را تعویض کرد. هزاران کارت گرافیک ماین شده نظیر کارت‌های AMD Polaris وجود دارند که حافظه آن‌ها 4 گیگابایت است و دیگر استفاده گیمینگ ندارند. بازیافت آن‌ها و تبدیل آن‌ها به جاکلیدی، اتفاقاً یک راهکار عالی برای بازیافت این کارت‌هاست.

به هر حال، کار این کاربر در نوع خودش خلاقانه بوده و حتماً کاربرانی پیدا می‌شوند که برای جاکلیدی کارت گرافیک Radeon RX 580 حاضر باشند 5 دلار پرداخت کنند. متأسفانه تنها سه عدد از این جاکلیدی تولید شده بوده و تنها یک عدد از آن‌ها باقی مانده است. البته فروشنده این جاکلیدی‌ها قول داده که در آینده جاکلیدی‌های بیشتری هم درست کند.

این، اولین باری نیست که با ایده تبدیل ضایعات به لوازم تزئینی نظیر جاکلیدی ملاقات می‌کنیم. یکی از جذاب‌ترین پیاده‌سازی‌های این ایده در صنعت هوانوردی اتفاق می‌افتد. هواپیماها عمر محدودی دارند و پس از اتمام عمرشان اوراق و بازیافت می‌شوند. برخی شرکت‌های هواپیمایی یا پیمانکارهای اوراق و بازیافت هواپیماها، مقداری از صفحات پوستۀ هواپیماها را نگه می‌دارند و آن‌ها را در اندازه‌های کوچک برش می‌زنند. سپس مقداری طرح هواپیما و مدل آن را با لیزر روی قطعات آلومینیومی پوسته هواپیما با لیزر حک می‌کنند و به عنوان جاکلیدی می‌فروشند. این نیز یکی دیگر از راه‌های بازیافت پوسته فلزی هواپیماست.

 

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی شما از قیمت خودرو در هفته های پیش‌رو چیست؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما