کارت گرافیک مجتمع Radeon 780M، بار دیگر در 3DMark

اقتصاد ۱۰۰ - دقیقاً یک ماه پیش، برای اولین بار با کارت گرافیک مجتمع Radeon 780M RDNA 3 در پردازنده Ryzen 9 7940HS Phoenix، در بنچمارک 3DMark ملاقات کردیم که نتایج آن توسط یک سایت چینی منتشر شده بود.

کارت گرافیک مجتمع Radeon 780M، بار دیگر در 3DMark

به گزارش گروه دانش و فناوری و به نقل از سخت افزارمگ ،به تازگی Moore’s Law is Dead یک اسکرین شات از بنچمارک 3DMark منتشر کرده که پردازنده Ryzen 7 7840HS و کارت گرافیک مجتمع Radeon 780M را نشان می‌دهد – این پردازنده توانسته امتیازی حوالی 2590 را کسب کند، در حالی که مصرف آن روی 25 وات محدود شده است. ماه گذشته این کارت گرافیک توانسته بود امتیاز 2486 را کسب کند. نکته مهم این است که بنچمارک این ماه متعلق به پردازنده Ryzen 7 7840HS بوده که فرکانس‌های آن از پردازنده Ryzen 9 7940HS (پردازنده دیده شده در بنچمارک پیشین) بالاتر هستند، اما همچنان این پردازنده توانسته 4 درصد امتیاز بالاتری کسب کند.

کارت گرافیک مجتمع Radeon 780M در داخل خود دارای 12 واحد CU بر پایه معماری RDNA 3 است، درست به همان تعداد CUهای به کار رفته در APUهای Rembrandt Zen3. البته در APUهای Rembrandt از هسته‌های گرافیکی RDNA 2 استفاده شده بود، اما در APUهای نسل جدید Phoenix از هسته‌های گرافیکی RDNA 3 استفاده شده است. علاوه بر آن، شاهد افزایش فرکانس‌های گرافیکی به 2.8 گیگاهرتز در پردازنده‌های جدید نیز هستیم.

پردازنده‌های سری Ryzen 7040HX Phoenix شرکت AMD قرار است تحولی در اولترابوک‌های ویندوزی و صدالبته کنسول‌های دستی ایجاد کنند. پردازشگر گرافیکی این APUها تنها با مصرف 25 وات انرژی، 30 درصد بهبود عملکرد نسبت به نسل قبل ارائه می‌دهد. متأسفانه AMD هنوز هیچ پردازنده 15 واتی از سری Phoenix معرفی نکرده است و در سوی دیگر، پردازنده‌های 25 واتی برای کنسول‌های دستی کوچک بیش از اندازه داغ هستند.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی شما از قیمت خودرو در هفته های پیش‌رو چیست؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما