ایسوس ROG Ally به پردازنده اختصاصی رایزن Z1 مجهز خواهد بود

اقتصاد ۱۰۰ - به تازگی گزارشی بخش زیادی از مشخصات فنی اولین کنسول دستی ایسوس را فاش کرده است که خبر از سخت‌افزاری قدرتمند می‌دهد.

ایسوس ROG Ally به پردازنده اختصاصی رایزن Z1 مجهز خواهد بود

به گزارش گروه دانش و فناوری، ایسوس اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد که در حال ساخت و توسعه اولین کنسول دستی خود موسوم به ROG Ally است. در این راستا، این برند اخیرا رسما تایید کرد که این کنسول موردانتظار برای بازارهای جهانی نیز عرضه خواهد شد. تا به امروز، گزارش‌های مختلفی پیرامون کنسول دستی ROG Ally منتشر شده‌ است که بخشی از مشخصات فنی این دستگاه را فاش ساخته‌اند. حالا اما براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، گزارشی جدید اکثر جزئیات فنی مربوط به کنسول ROG Ally‌ را در اختیار کاربران قرار داده است. 

کاربری به نام papayatop به تازگی  تصویری از مشخصات فنی کنسول ROG Ally را در شبکه توئیتر به اشتراک گذاشته است که به نظر به صفحه معرفی این کنسول مربوط می‌شود. همانطور که در این تصویر مشخص است، کنسول دستی ایسوس به پردازنده سری Ryzen Z1 ای‌ام‌دی (AMD) مجهز خواهد بود. البته هنوز این پردازنده به طور رسمی از سوی برند ای‌ام‌دی و یا ایسوس معرفی نشده است ولی انتظار می‌رود Ryzen Z1 به عنوان نسخه‌ای اختصاصی از پردانده Ryzen 7 7840U عرضه شود. در حال حاضر مشخص نیست که این دو پردانده چه تفاوت‌هایی با هم دارند.

در کنار این سخت‌افزار، کنسول ROG Ally‌ از حافظه رم ۱۶ گیگابایتی LPDDR5 دوکاناله و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی PCIe Gen4 SSD بهره خواهد برد. به طور پیش‍فرض، این کنسول با سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ عرضه خواهد شد. سیستم نرم‌افزاری Armoury Crate SE نیز قابلیت‌هایی مانند چینش کلید‌ها و ایجاد پروفایل‌های شخصی‌سازی‌شده را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد. وزن دستگاه نیز برابر با ۶۰۸ گرم خواهد بود که انتظار می‌رود در دست گرفتن آن آسان باشد. 

شایان ذکر است که کنسول ROG Ally با سرویس‌هایی مانند استیم، اپیک گیمز و ایکس‌باکس گیم پس به طور کامل سازگار خواهد بود. در پنل جلویی ایسوس Rog Ally نیز نمایشگر فول اچ‌دی قرار خواهد گرفت که از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و نرخ پاسخ‌دهی ۷ میلی‌ثانیه پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر همچنین قادر است به نرخ روشنایی ۵۰۰ نیتی دست پیدا کند. در نهایت باید اشاره کرد که کنسول دستی ROG Ally به احتمال زیاد در سه ماهه دوم سال جاری میلادی معرفی خواهد شد. 

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما