RPCS3؛ بهترین شبیه‌ساز کنسول پلی استیشن 3 برای کامپیوتر

اقتصاد ۱۰۰ - چند سالی می‌شود که کاربران از شبیه‌ساز RPCS3 برای اجرای عناوین کنسول «پلی استیشن 3» (PlayStation 3) روی کامپیوتر شخصی (PC) استفاده می‌کنند.

RPCS3؛ بهترین شبیه‌ساز کنسول پلی استیشن 3 برای کامپیوتر

به گزارش گروه دانش و فناوری،کاربران معتقد هستند RPCS3 بهترین شبیه‌ساز این کنسول روی کامپیوتر شخصی است. ما در ادامه نکات مثبت و منفی شبیه‌ساز مذکور را بررسی خواهیم کرد.

کنسول PS3 به عنوان یکی از قدرتمندترین کنسول‌های تاریخ صنعت گیمینگ محسوب می‌شود. این کنسول بازی‌های جذاب زیادی را به بازیکنان معرفی کرد و به عنوان پایه‌گذار تولید بازی‌های HD و 3D نزد کارشناسان شناخته می‌شود. برخی از توسعه‌دهندگان در این سال‌ها تلاش کردند از طریقی بازی‌های انحصاری کنسول PS3 را روی PC اجرا کنند. امکان اجرای بازی‌های PS3 روی PC وجود دارد اما همچنان برای اجرای بی‌نقص به آن مرحله قابل قبول نرسیده‌اند.

شبیه‌ساز RPCS3 چند سالی است که توسط کاربران مورد استقبال قرار گرفته است. این شبیه‌ساز برای پلتفرم‌های «پی‌سی» (PC) و «مک» (Mac) قابل دانلود است. این شبیه‌ساز اخیراً موفق شده برخی از عناوین مشهور این کنسول را روی PC اجرا کند. البته همچنان مشکلاتی از جمله افت فریم، لگ و فریز در طول انجام بازی‌ها دیده می‌شود. گفتنی است کاربران تاکنون تلاش کرده‌اند عناوینی مانند God of War Ascension و Red Dead Redemption را از طریق شبیه‌ساز RPCS3 روی PC اجرا کنند. البته آن‌ها هنوز موفق به اجرای بدون مشکل بازی تحسین‌برانگیز The Last of Us نشده‌اند.

شبیه ساز RPCS3 روی PC

 

شبیه‌ساز RPCS3 نکات مثبتی را در خود به همراه دارد. همان‌طور که در بالا اشاره شد، این شبیه‌ساز موفق شده طیف گسترده‌ای از عناوین جذاب نسل هفتم را روی کامپیوتر شخصی (PC) اجرا کند. این شبیه‌ساز به مانند شبیه‌ساز کنسول PlayStation 2 (PCSX2) از گزینه‌های سیو دستی، تنظیمات کنترلر، رزولوشن و صفحه نمایش نیز برخوردار است. شایان ذکر است شبیه‌ساز مذکور به صورت منبع‌باز (Open-Source) طراحی شده و به صورت رایگان هم قابل دریافت خواهد بود. شرکت «پاترئون» (Pateron) در تلاش است به‌روزرسانی‌های جدیدی برای بهبود شبیه‌ساز RPCS3 منتشر کند.

بزرگ‌ترین نکته ضعف این شبیه‌ساز، نصب دشوار آن برای کاربران تازه‌کار است. ما حتما پیشنهاد می‌دهیم که کاربران برای استفاده اولیه از شبیه‌ساز RPCS3 به سامانه RPC3.net مراجعه نمایند. اکثر کاربران از برنامه رابط کاربری RetroArch برای اجرای بازی‌های قدیمی کنسول‌ها استفاده می‌کنند. متاسفانه این برنامه هنوز هسته اجرایی بازی‌های PlayStation 3 را در قفسه Liberto خود ندارد. لازم به ذکر است کاربران حتما باید از سیستم کامپیوتر قدرتمند برای اجرای کامل و بی‌نقص بازی‌های PlayStation 3 برخوردار باشند. شرکت Pateron معتقد است دارندگان PC حداقل باید یک پردازنده شش هسته‌ای یا هشت هسته‌ای، یک پردازنده گرافیکی مدل RTX400 یا GTX900 و حافظه رم 8 گیگابایتی مجهز باشند.

شرکت Pateron فهرست بازی‌های قابل اجرای کنسول PlayStation 3 روی شبیه‌ساز RPCS3 را منتشر کرده است. براساس فهرست منتشر شده، 67 درصد از بازی‌های این کنسول توانایی اجرا روی PC را دارند. این فهرست در وضعیت به‌روزرسانی قرار دارد.

نظر شما چیست؟ آیا RPCS3 بهترین شبیه‌ساز PS3 روی رایانه شخصی محسوب می‌شود؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما