با پتنت اخیر اپل صدای ایرپادز فراگیرتر از قبل می‌شود

اقتصاد ۱۰۰ - اگر پتنت اپل به محصولات این شرکت راه پیدا کند، ایرپادز در آینده خواهد توانست تا آکوستیک محیط شما را شبیه‌سازی کند.

با پتنت اخیر اپل صدای ایرپادز فراگیرتر از قبل می‌شود

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل ازجی اس ام ،اپل به تازگی یک پتنت را در اداره علایم تجاری و ثبت اختراع آمریکا (USPTO) ثبت کرده که یک ویژگی احتمالی آینده را برای ایرپادز این شرکت نشان می‌دهد. هدف این ثبت اختراع آن است که با در نظر گرفتن آکوستیک محیط، گوش دادن به موسیقی را فراگیرتر و طبیعی‌تر کند.

در این طرح، هدفون به صورت پویا پارامترهای مختلف را برای شبیه‌سازی محیط صوتی شما تنظیم می‌کند. در توضیحات آمده که با استفاده از سنسورهای موجود، میکروفن‌ها و واحد پردازش سیگنال دیجیتال، هدست باید بتواند مکان شما را تشخیص دهد؛ برای مثال صدای ایرپادز بسته به اینکه شما در ماشین، قطار، اتاق، خیابان یا هرجایی که هستید، تنظیم خواهد شد.

پس از این مرحله الگوریتم فشار صدا را تنظیم می‌کند، آکوستیک محیط را شبیه‌سازی می‌کند و همچنین آکوستیک صدای فایل صوتی یا تصویری منبع را تنظیم می‌کند. با توجه به آنچه که در شماتیک‌ها می‌بینیم، ویژگی صدای فضایی (Spatial Audio) نیز نقش کلیدی را ایفا خواهد کرد.

البته باید این را هم گفت که به مانند بسیاری از ثبت اختراع‌های اپل، این مورد هم ممکن است به محصولات آینده اپل راه پیدا نکند، بنابراین فقط باید منتظر ماند و دید که اپل چه تصمیمی در خصوص این موضوع می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما