توییتر قیمت جدید دسترسی به API خود را اعلام کرد؛ چالشی تازه برای برنامه‌نویسان

اقتصاد ۱۰۰ - از تغییرات جدید صورت‌گرفته تحت مدیریت ماسک، افزایش هزینه دسترسی به API توییتر است و طرح رایگان با محدودیت‌های بیشتری مواجه می‌شود.

توییتر قیمت جدید دسترسی به API خود را اعلام کرد؛ چالشی تازه برای برنامه‌نویسان

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از دیجیاتو، به‌تازگی لیست قیمت جدیدی برای  API توییتر  توسط این شبکه اجتماعی منتشر شده است؛ اقدامی که تنها پس از گذشت حدود یک ماه و نیم از وعده ایلان ماسک جهت تغییر سیستم قبلی صورت می‌گیرد. اگرچه برنامه‌نویسان هنوز می‌توانند به‌شکل رایگان از API توییتر استفاده کنند، اما با محدودیت‌های بیشتری روبه‌رو خواهند بود.

هزینه استفاده از  API توییتر چقدر است؟

حساب کاربری رسمی توسعه‌دهندگان توییتر لیستی از طرح‌های قابل‌استفاده برای دسترسی به API این شبکه اجتماعی را اخیراً منتشر کرده است. طرح‌های گفته‌شده شامل سه حالت رایگان، پایه و سازمانی می‌شوند و در کنار قیمت، جزئیاتی پیرامون سطح دسترسی و محدودیت‌های در نظر گرفته شده برای آن‌ها هم اعلام شده است. همچنین طرح‌های قدیمی توییتر در ۳۰ روز آتی از دسترس برنامه‌نویسان خارج می‌شوند و تمامی افراد ملزم به استفاده از سرویس‌های جدید خواهند بود.

در  طرح رایگان  تنها دسترسی نوشتن به برنامه‌نویسان داده می‌شود و می‌توانند تا سقف  ۱۵۰۰ توییت  در ماه را بدون پرداخت هزینه، منتشر کنند. توییتر طرح رایگان را به افرادی پیشنهاد می‌کند که قصد آزمایش قابلیت‌ها و امکانات این شبکه اجتماعی را دارند. در طرح پایه با هزینه ۱۰۰ دلار در ماه، حداکثر تعداد توییت‌ها به ۳۰۰۰ هزار عدد در سطح کاربر افزایش پیدا می‌کند؛ اما این مقدار در سطح اپلیکیشن به ۵۰ هزار توییت می‌رسد. این طرح امکان خواندن داده‌ها را هم فراهم می‌سازد؛ اما فقط به ۱۰ هزار توییت در ماه محدود می‌شود.

API توییتر

آخرین طرح در نظر گرفته شده برای دسترسی به API توییتر برای سازمان‌ها و پروژه‌های تجاری است که امکان مدیریت سرویس‌ها توسط یک حساب کاربری مستقل را ایجاد می‌کند. قیمت مشخصی برای این طرح اعلام نشده است و احتمالاً با توجه به نوع دسترسی‌ها و حجم آن‌ها متفاوت خواهد بود؛ اما گزارش‌های غیررسمی اشاره دارند که حداقل مبلغ آن حدود ۴۲ هزار دلار در ماه خواهد بود.

بسیاری از توسعه‌دهندگان نسبت به تغییرات صورت‌گرفته از سوی توییتر ناراضی هستند و اعلام کرده‌اند که مجبور به متوقف‌کردن پروژه‌های خود یا تحمیل هزینه‌ها به کاربران خواهند شد. جلوگیری از خواندن اطلاعات در طرح رایگان باعث می‌شود تا بات‌ها نتوانند اطلاعات پایه و ساده‌ای مثل تعداد لایک‌ها را جمع‌آوری کنند و در عملکرد اغلب آن‌ها تداخل ایجاد می‌شود. بااین‌حال، توییتر اعلام کرده است که پروژه‌های آکادمیک می‌توانند درخواست خود را جهت استفاده رایگان از هر سه طرح گفته‌شده به ثبت برسانند.

انتهای پیام
منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 
.
باز