۵ مورد از بهترین برنامه های حفظ حریم خصوصی در اندروید

اقتصاد ۱۰۰ - باتوجه به اهمیت موضوع حفاظت از حریم شخصی گوشی، در این مطلب قصد داریم ۵ مورد از بهترین برنامه های حفظ حریم خصوصی در اندروید را به شما معرفی کنیم.

۵ مورد از بهترین برنامه های حفظ حریم خصوصی در اندروید

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از گجت نیوز، در عصر جدید تکنولوژی و با الکترونیکی شدن بسیار از فعالیت‌ها، ما اطلاعاتی همچون پیام‌ها و تصاویر خصوصی، ایمیل و پسوردها را در تلفن خود به‌همراه داریم. همین امر کسب اطمینان از ایمن بودن فایل‌های موجود در موبایل را به‌موضوعی بسیار مهم تبدیل می‌کند.

بنابراین تمام کاربران تلفن‌های همراه باید برای حفظ حریم خصوصی خود تنظیماتی را بر روی گوشی موبایل اعمال کنند. اما اغلب اوقات، گنجاندن این ویژگی‌های امنیتی می‌تواند کاری چالش‌برانگیز باشد و باتوجه به‌گزینه‌‌های مختلف پیش رو، سبب سردرگمی شما شود.

بهترین برنامه های حفظ حریم خصوصی در اندروید

وقتی صحبت از حفظ حریم خصوصی گوشی به‌میان می‌آید، کاربران گوشی‌های اندروید از گزینه‌های فراوانی برخوردار هستند. از VPN هایی با کاربری آسان گرفته تا برنامه‌هایی با توانایی ردیابی گوشی، برنامه‌های حفظ حریم خصوصی و امنیت به‌وفور در فروشگاه گوگل پلی یافت می‌شوند.

استفاده از برخی از این برنامه‌های امنیتی به شما یک مانع محافظ می‌دهد که به‌کمک آن می‌توانید امنیت داده‌های تلفن و اطلاعات شخصی خود را حفظ کنید. یکی از ساده‌ترین گزینه‌ها یک برنامه مرورگر امن است، اما اگر نگران حفظ حریم خصوصی هستید، این تنها برنامه‌ای نیست که باید به تلفن شما راه پیدا کند.

بهترین برنامه های حفظ حریم خصوصی اندروید

در ادامه به معرفی ۵ مورد از بهترین برنامه های حفظ حریم خصوصی در اندروید خواهیم پرداخت که آشنایی با آنها برای تمامی کاربران این سیستم‌عامل مفید خواهد بود.

1. برنامه GlassWire

برنامه GlassWire

GlassWire یک ابزار حفظ حریم خصوصی است که می‌تواند تفاوت بزرگی در روال فعالیت‌های دیجیتالی شما ایجاد کند. این برنامه در واقع نرم‌‌افزاری کاربردی جهت مانیتورینگ و کنترل اینترنت و فعالیت‌های شبکه‌‌های کامپیوتری محسوب می‌شود.

این برنامه با کمک فایروال داخلی، شما را از هر گونه فعالیت مشکوک و مخرب آگاه می‌کند. GlassWire ترکیبی از یک ابزار جستجوی ایمن، VPN و مدیریت رمز عبور را به‌شما ارائه می‌دهد که می‌تواند امنیت کاملی را برای دستگاه اندروید شما ایجاد کند.

از آنجایی که بسیاری از اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی گوشی‌ شما دائماً اطلاعات خود را در پس زمینه به‌روزرسانی کرده و درنتیجه از حجم بسته اینترنتی شما می‌کاهند، نصب GlassWire به‌منظور نظارت بر میزان مصرف اینترنت و جلوگیری از اتمام سریع حجم بسته اینترنتی، امری ضروری به حساب می‌آید.

برنامه GlassWire

این برنامه نگاهی اجمالی به میزان استفاده هر یک از برنامه‌های تلفن همراه شما از داده‌ها را برایتان ارائه می‌دهد. GlassWire همچنین به شما کمک می‌کند تا وضوح منحصربه‌فردی را در استفاده از داده‌های برنامه‌های جداگانه به‌دست آورید.

این ابزار به‌طور خاص نشان می‌دهد که چه برنامه‌هایی داده‌ها را به سرورهای توسعه‌دهندگان ارسال می‌کنند و چه زمانی این اتفاق می‌افتد. شما همچنین می‌توانید با مراجعه به منوی گلس وایر و انتخاب گزینه Usage، میزان اینترنت مصرفی هر اپلیکیشن را به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه مشاهده کنید.

هزینه اشتراک جعبه ابزار کامل گلس وایر ۴.۹۹ دلار است، اما توسعه‌دهنده‌ی این اپلیکیشن نسخه رایگانی را نیز ارائه می‌کند که نظارت بر ترافیک و مجموعه‌ای از ویژگی‌های امنیتی دیگر را به همراه دارد، اما با گزینه پولی، می‌توانید از طیف وسیع‌تری از ابزارهای امنیتی بهره‌مند شوید.

2. مرورگر حریم خصوصی DuckDuckGo

مرورگر حریم خصوصی DuckDuckGo

انتخاب مرورگری که از آن برای تعامل با اینترنت استفاده کنید، تصمیمی بسیار مهم است؛ زیرا فعالیت‌های روزمره و اطلاعاتی جزئی در مورد شما را منعکس می‌کند.

مرورگر DuckDuckGo یکی از موتورهای جستجوی پیشگام در فضای مرورگر امن است. این مرورگر حتی در حال آزمایش ابزارهای هوش مصنوعی است که تجربه کاربر را ساده‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند.

مرورگر DuckDuckGo رایگان است و می‌تواند به صورت آنلاین یا به‌عنوان یک برنامه مرورگر مورد استفاده قرار گیرد که می‌توانید مستقیماً آن را در دستگاه اندرویدی خود دانلود کنید.

این موتور جستجو داده‌های شما را جمع‌آوری نکرده و به‌صفحات وبی که بازدید می‌کنید نیز اجازه نمی‌دهد اطلاعات مربوط به شما را جمع‌آوری کند. داک داک گو در حال حاضر در بیش از ۶۰ کشور دنیا در دسترس مردم قرار دارد و روزانه حدود ۳۰ میلیون سرچ در آن انجام می‌شود.

جستجوگر داک داک گو سایت‌ها را مجبور می‌کند تا هر زمان که در دسترس هستند از اتصالات رمزگذاری‌شده استفاده کنند. این موضوع سبب می‌شود اطمینان حاصل شود که داده‌های شخصی شما همیشه امن می‌مانند. این ابزار همچنین با مسدود کردن تبلیغات، نظارت بر ردیاب و پلاگین‌های امنیتی ارائه می‌شود و با هدف اطلاع‌رسانی درزمینه‌ی آگاهی افراد از حریم خصوصی‌شان و حفاظت از آن فعالیت می‌کند.

در بخش تنظیمات این مورد از بهترین برنامه های حفظ حریم خصوصی در اندروید، می‌توانید تم دلخواه خود را انتخاب کرده و داده‌های وب‌سایت‌ها را به‌صورت خودکار پاک کنید. علاوه‌براین، شما می‌توانید با فعال کردن قفل اپلیکیشن مشخص کنید که Privacy Protection این برنامه چه وب‌سایت‌هایی را دربر گرفته و برای کدام وب‌سایت‌ها اجرا نشود.

این ابزار همچنین تمامی معانی یک واژه‌ی تفسیرپذیر را به‌شما ارائه می‌کند، از بینگ و دانشنامه‌ی پوکمون برای ارائه‌ی بهترین نتیجه به کاربران بهره می‌برد و درنهایت کاربران را برای انتقال منظور و مقصود خود به بهترین نحو راهنمایی می‌کند.

صرف نظر از زمانی که در فضای آنلاین هستید، اگر از یک مرورگر حریم خصوصی برای بررسی اینترنت استفاده نمی‌کنید، به Google یا یکی دیگر از غول‌های فناوری اجازه می‌دهید داده‌های شما را جمع‌آوری کرده و (اغلب) به اشخاص ثالث بفروشند. این منجر به تبلیغات هدفمند می‌شود و در بدترین حالت داده‌های شما در نهایت به یک‌ سازمان یا گروهک فروخته شده و یا به‌بیرون درز می‌کند.

3. برنامه Bitwarden Password Manager

مرورگر حریم خصوصی DuckDuckGo

برنامه مدیریت رمز عبور یک منبع کلیدی برای هر کاربری محسوب می‌شود؛ چراکه شما روزانه از سایت‌های اینترنتی بی‌شماری استفاده می‌کنید. از حساب بانکی شما گرفته تا منبع خبری که خوانده‌اید، سابقه مرور شما را منعکس می‌کنند. بنابراین گام بعدی برای ایمن کردن ردپای دیجیتالی خود پس از انتقال به یک مرورگر امن، استفاده از یک برنامه مدیریت رمز عبور است.

اپلیکیشن Bitwarden یکی از محبوب‌ترین برنامه‌ها در بین ابزارهای حفظ حریم خصوصی و مدیریت رمز عبور محسوب می‌شود. این یک سرویس رایگان است و همچنین یک برنامه منبع باز به‌حساب می‌آید. این بدان معنی است که توسعه‌دهندگان مستقل می‌توانند فایل‌های منبع برنامه را مرور کرده و نقاط ضعفی را که ممکن است خود را نشان دهند، شناسایی کنند.

مرورگر حریم خصوصی DuckDuckGo

این برنامه از رمزگذاری AES 256 و PBKDF2 SHA 256 پشتیبانی می‌کند. با وجود این قابلیت، اطلاعات کاربران پیش از همگام‌سازی با سایر دستگاه‌های متصل به حساب کاربری، رمزگذاری می‌شود.

با وجود جامعه‌ای از کارگاه‌های فعال در این برنامه، یافتن و رفع هرگونه ضعف ساختاری با زمان تاخیر کمی اتفاق می‌افتد. کاربران معمولی حتی می‌توانند با بررسی فایل‌های منبع اطلاعات بیشتری در مورد نحوه کار این اپلیکیشن به‌دست آورند.

از سایر قابلیت‌های این برنامه می‌توان به امکان یادداشت‌برداری خصوصی ذخیره کردن اطلاعات کارت‌های بانکی، نگه داشتن رمزهای عبور به صورت آفلاین و احراز هویت دو مرحله‌ای اشاره کرد.

4. وی پی ان پروتون (Proton VPN)

بهترین برنامه های حفظ حریم خصوصی در اندروید

وجود یک VPN برای هر گوشی ضروری است. VPN ها از طریق دسترسی به‌سرور رمزگذاری شده که داده‌ها و اطلاعات جغرافیایی شما را محافظت می‌کند، امنیت کاملی را برای تلفن همراه شما به‌ارمغان می‌آورند.

وی پی ان به‌شما امکان می‌دهد موقعیت مکانی خود را پنهان کنید، به محتوای خاص کشور دسترسی پیدا کنید، و مشکلات احتمالی که ممکن است در برنامه‌های پخش یا تحقیقاتی شما تأثیر بگذارد را کنترل کنید.

وی پی ان پروتون یک برنامه ارائه دهنده خدمات شبکه خصوصی مجازی است که شرکت سوئیسی ProtonVPN AG آن را اداره می‌کند. این ابزار یکی از بهترین برنامه های حفظ حریم خصوصی در اندروید است که اتصال اینترنت را از طریق 67 کشور جداگانه در پشت 2733 سرور پراکنده در سراسر جهان فراهم می‌کند.

بهترین برنامه های حفظ حریم خصوصی در اندروید

از قابلیت‌های مهم این وی‌پی‌ان می‌توان به هسته امن، رمزنگاری قوی، Kill Switch و پیشگیری از نشت DNS اشاره کرد. هسته امن یکی از ویژگی‌هایی است که هدف آن را می‌توان حافظت از کاربران در برابر حملات ترافیک همبسته دانست.

با وجود قابلیت رمزنگاری قوی، تمام ترافیک با رمزگذاری AES-256, کلید تبادل انجام شده با RSA 2048 بیتی و HMAC با SHA256 برای احراز هویت استفاده می‌شود. تمام این ویژگی‌ها Proton VPN را به یک بازیکن کلیدی در بازار VPN تبدیل می‌کنند.

پروتون یک خط‌مشی عدم ورود به سیستم را حفظ می‌کند، به این معنی که ارائه‌دهنده حریم خصوصی هیچ نمایه داده‌ای پیرامون استفاده از اینترنت شما ایجاد نمی‌کند.

این خروجی همچنین حالت Stealth و یک شتاب‌دهنده VPN را ارائه می‌دهد که می‌تواند سرعت اینترنت شما را در حین استفاده از سرویس امنیتی تا بیش از 400٪ افزایش دهد.

وی پی ان پروتون را می‌توان به‌عنوان یک اشتراک پولی با دو سطح Plus و Unlimited خریداری کرد. این ابزار همچنین می‌تواند به‌عنوان یک سرویس رایگان استفاده شود. با دانلود رایگان می‌توانید به سرورهای واقع در ایالات متحده، هلند و ژاپن (با بیش از 100 سرور در کل شبکه) متصل شوید.

5. برنامه Smart AppLock

بهترین برنامه های حفظ حریم خصوصی در اندروید

Smart AppLock یک منبع کلیدی برای کاربران اندروید است که احتمال درز اطلاعات را از بین می‌برد و می‌تواند به‌طور موثری از داده‌های شخصی و برنامه‌های تلفن شما محافظت کند. بنابراین اگر به‌دنبال بهترین و قوی‌ترین نرم افزار برای قفل کردن برنامه‌های خود هستید، Smart AppLock مناسب‌ترین برنامه برای شما خواهد بود.

البته این ابزار به شما کمک نمی‌کند تا یک دزد را از ربودن دستگاه اندرویدی خود منصرف کنید، اما در صورت گم شدن یا دزدیده شدن تلفن، تمام اطلاعات شما را ایمن نگه می‌دارد.

از قابلیت‌های خارق‌العاده این برنامه می‌توان به باز کردن خودکار قفل بر پایه WiFi، قفل کردن اتصال USB، کنترل از راه دور قفل با پیامک، امکان محدود کردن تلاش‌ها برای باز کردن قفل، قفل کردن وایرلس، قفل خودکار برنامه‌های تازه نصب شده و قفل زمانبندی برنامه‌ها اشاره کرد.

این برنامه به جای باز کردن قفل کل تلفن با رمز عبور، این امکان را به شما می‌دهد تا مجوزهای دسترسی را برای هر برنامه‌ای که روی دستگاه شما نصب شده است، به‌صورت جداگانه کنترل کنید. این بدان معناست که می‌توانید لایه‌های حفاظتی اضافی برای تصاویر، برنامه‌های ارتباطی و سایر موارد خود تنظیم کنید.

این ابزار همچنین می‌تواند تنظیم شود تا در صورت وارد کردن رمز عبور اشتباه از کاربر عکس بگیرد. چنین قابلیتی برای کسانی که اغلب تلفن خود را برای تماشای فیلم‌ها یا اسناد به افراد دیگر می‌دهند، بسیار مفید خواهد بود.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما