سامسونگ تولید پنل‌های آیفون ۱۵ را یک ماه زودتر شروع می‌کند

اقتصاد ۱۰۰ - اپل باز هم با شرکت چینی BOE به مشکل خورده است و این موضوع سامسونگ را مجبور کرده تا برای جلوگیری از تاخیر عرضه، تولید پنل‌های آیفون ۱۵ را زودتر از موعد مقرر شروع کند.

سامسونگ تولید پنل‌های آیفون ۱۵ را یک ماه زودتر شروع می‌کند

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از جی اس ام ،بر اساس گزارشی جدید از کره، سامسونگ دیسپلی تامین کننده پنل‌های اولد اپل، به دلیل مشکلات تولید به وجود آمده برای یک تامین کننده دیگر، یک ماه زودتر از زمان برنامه‌ریزی شده پنل‌های اولد را برای سری آیفون ۱۵ آغاز خواهد کرد.

این گزارش که توسط نشریه معتبر The Elec منتشر شده، اظهار کرده که سامسونگ اکنون تولید پنل‌های اولد را در ماه می (اردیبهشت) به جای ماه ژوئن (خرداد) آغاز می‌کند تا کمبود سفارش‌های اولیه برنامه‌ریزی شده از BOE را جبران کند، زیرا با مشکل نشت نور در اطراف صفحه نمایش اولد دقیقا زیر داینامیک آیلند، این شرکت چینی نمی‌تواند پنل‌هایی با استانداردهای اپل تولید کند.

اپل به شرکت BOE دستور ساخت برخی پنل‌های اولد را برای مدل استاندارد آیفون ۱۵ داده بود، اما به نظر می‌رسد مشکلات این شرکت به قدری ریشه‌دار هستند که اپل از خیر این سفارش گذشته است و BOE حالا شانس خود را برای تبدیل شدن به یکی از تامین کنندگان پنل این سری، از دست داده است.

البته سامسونگ به مانند همیشه، یک پای ثابت تولید پنل به غیر از سری پرو برای سری استاندارد بوده است و امسال نیز قرار بود تا بخش عمده‌ای از این پنل‌ها را تولید کند، اما اکنون با توجه به مشکلات به وجود آمده با سازنده چینی، مجبور خواهد شد تا ساخت پنل‌ها را زودتر آغاز کند.

مدل‌های استاندارد و پلاس آیفون ۱۵ از ترانزیستور لایه نازک (TFT) سیلیکونی پلی کریستال با دمای پایین  (LTPS) استفاده می‌کنند که نشان می‌دهد این دستگاه‌ها همچنان فاقد پشتیبانی از ویژگی پروموشن و نمایشگر همیشه روشن خواهند بود.

در همین حال ال جی دیسپلی هم تولید پنل‌های اولد LTPO را با هدف مدل‌های سطح بالاتر آیفون ۱۵ در ماه ژوئن (خرداد) آغاز خواهد کرد. پنل‌های LTPO دارای پشتیبانی از پروموشن (نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز) و نرخ بروزرسانی ۱ هرتز هستند که به صفحه قفل امکان می‌دهد بدون تاثیر قابل توجه بر روی مصرف باتری، همیشه روشن بماند.

بر اساس گزارش امروز، شروع زودهنگام  سامسونگ برای تولید، لزوما به معنای قطع همکاری اپل با BOE نیست؛ این سازنده نمایشگر چینی در حال کار بر روی رفع مشکل نشتی نور است و می‌تواند ظرف یک سال عرضه پنل‌های اولد را برای آیفون ۱۵ آغاز کند.

طبق معمول هر سال قرار است سری آیفون ۱۵ در ماه سپتامبر (شهریور) وارد بازار شود و اپل به رسم همیشه اپل واچ‌های سری ۹ و احتمالا برخی مدل‌های آیپد جدید را در کنار آیفون‌های جدید معرفی می‌کند.

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما