سامسونگ GPU موبایل خودش را توسعه می‌دهد

اقتصاد ۱۰۰ - شرکت سامسونگ در پردازنده موبایل اگزینوس 2200 از پردازشگر گرافیکی Xclipse 920 استفاده کرده بود که حاصل همکاری این شرکت با شرکت AMD بود.

سامسونگ GPU موبایل خودش را توسعه می‌دهد

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل ازجی اس ام ،اما اینطور که به نظر می‌رسد، این پردازشگر صرفاً گام اول سامسونگ بوده و این شرکت دارد خودش را برای فاز بعدی برنامه‌ها یعنی توسعه GPU موبایل سفارشی خودش آماده می‌کند. سامسونگ اولین شرکتی نیست که می‌خواهد پردازشگر گرافیکی موبایلی مخصوص خودش را توسعه بدهد و پیش از این، اپل و کوالکام پردازشگرهای گرافیکی خودشان را توسعه داده‌اند.

پردازشگر گرافیکی Xclipse 920 که در پردازنده اگزینوس 2200 استفاده شده بود، بر پایه معماری گرافیکی RNDA 2 شرکت AMD بود. طبق اطلاعاتی که به تازگی حساب توییتر Revegnus منتشر کرده، شرکت سامسونگ قرار است برای GPU موبایل سفارشی خودش مجدداً از همین معماری گرافیکی استفاده کند. البته سامسونگ قرار نیست توسعه این پردازشگر را به تنهایی انجام بدهد و به احتمال زیاد، از کمک‌های AMD در این مسیر استفاده خواهد کرد. طی چند سال گذشته و تا عرضه پردازنده اگزینوس 2100، شرکت سامسونگ از پردازشگرهای گرافیکی ARM Mali برای پردازنده‌های خود استفاده می‌کرد؛ روندی که قرار است به کلی تغییر کند.

واقعیت این است که انتقاد خاصی به معماری و طراحی پردازشگرهای گرافیکی ARM وارد نیست. اما تلاش‌هایی که اپل و کوالکام در زمینه توسعه پردازشگر گرافیکی انجام داده‌اند و نتیجه‌هایی که گرفته‌اند، سامسونگ را به این نتیجه رسانده که برای کاهش فاصله در این رقابت، چاره‌ای به جز توسعه GPU موبایل خودش ندارد. البته Revegnus در توییت خودش به این مسئله پرداخته که توسعه این پردازشگر قرار نیست همین امروز یا فردا به اتمام برسد و برای ملاقات با آن در یک محصول نهایی، حداقل باید سه سال صبر کنیم.

با یک نگاه به نقشه راه، به این نتیجه می‌رسیم که اگر سامسونگ نتواند نتیجه دلخواه خودش را از این پردازشگر بگیرد، عرضه آن همراه با یک محصول نهایی را باز هم به تأخیر خواهد انداخت. طی چند سال اخیر، غول فناوری کره جنوبی در حوزه تولید چیپست و پردازشگر نتوانسته بهترین عملکرد را داشته باشد. اما با برنامه‌ریزی درست و اجرای صحیح، می‌تواند به جایگاه خوبی برسد.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : شورای جهانی طلا اعلام کرده که قیمت‌های رکورد طلا، بازیافت فلزات گرانبها را به بالاترین سطح…

اخبار سلامت

سینما در سینما