هواوی گوشی تاشوی Mate X3 را معرفی کرد – بدنه سبک و ضدآب

اقتصاد ۱۰۰ - شرکت هواوی ساعاتی پیش و طی آخرین رویداد خود، در کنار دیگر محصولات جدیدش از گوشی تاشوی Mate X3 به طور رسمی رونمایی کرد.

هواوی گوشی تاشوی Mate X3 را معرفی کرد – بدنه سبک و ضدآب

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از سخت افزارمگ،گوشی Mate X3 هواوی با وجود اینکه وزن سبک‌تری از رقبا دارد، هیچ چیزی از آن‌ها کم ندارد. در واقع این گوشی نسبت به رقبا نمایشگر بزرگ‌تر و باتری پرظرفیت‌تری دارد و حتی یک دوربین پریسکوپی با زوم اپتیکال هم دارد. ضخامت این گوشی در حالتِ باز، تنها 5.3 میلی‌متر است که برای یک گوشی تاشو قابل تحسین است.

نمایشگرهای پشتی و جلویی گوشی تاشوی جدید هواوی، هر دو 120 هرتزی هستند. نمایشگر بیرونی این گوشی 6.4 اینچی و با رزولوشن 2504 * 1080 پیکسل بوده و نسبت تصویر آن 20.9:9 است. نمایشگر داخلی این گوشی به یک پنل تاشوی 7.85 اینچی با رزولوشن 2496 * 2224 پیکسل مجهز شده که نسبت تصویر آن 8:7.1 و تقریباً مربعی است. گوشی Huawei Mate X3 ضدآب بوده و همانند گوشی Galaxy Z Fold3 سامسونگ، از استاندارد IPX8 پشتیبانی می‌کند. این گوشی، اولین گوشی تاشو بعد از گوشی‌های سامسونگ است که در برابر نفوذ آب مقاوم است.

 

این گوشی همچنین از ارتباط ماهواره‌ای دو طرفه پشتیبانی می‌کند. همین مسئله ممکن است پاشنه آشیل پرچمداران جدید هواوی نظیر این گوشی و گوشی‌های سری P60 در ایران باشد و این گوشی‌ها به همان سرنوشت تلخی دچار بشوند که آیفون 14 در ایران به آن دچار شد. البته فناوری ارتباط ماهواره‌ای هواوی در حال حاضر فقط در کشور چین پشتیبانی می‌شود و ممکن است پرچمداران امسال هواوی بتوانند بدون مشکل و به صورت قانونی به بازار کشورمان راه پیدا کنند.

پرچمدار تاشوی هواوی به یک سیستم دوربین سه‌گانه در پشت و دو دوربین سلفی روی هریک از نمایشگرها مجهز شده است. دوربین اصلی این گوشی یک سنسور 50 مگاپیکسلی دارد و در کنار آن یک دوربین 13 مگاپیکسلی فوق عریض و یک دوربین 12 مگاپیکسلی تله‌فوتو با زوم اپتیکال 5 برابری قرار گرفته‌اند. دوربین‌های سلفی این گوشی نیز 8 مگاپیکسلی هستند.

گوشی هواوی Mate X3 به پردازشگر Snapgragon 8+ Gen1 مجهز شده و 12 گیگابایت رم هم دارد. متأسفانه این گوشی فقط از فناوری 4G پشتیبانی می‌کند، چرا که هواوی به علت تحریم‌های آمریکا نمی‌تواند مودم‌های 5G برای گوشی‌های خود خریداری کند. باتری داخلی این گوشی نیز 4800 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد و توان شارژ آن 66 وات سیمی و 50 وات بیسیم است.

پرچمدار تاشوی جدید هواوی قرار است فقط در کشور چین عرضه بشود و خبری از عرضه جهانی آن نیست. قیمت این گوشی از 1999 دلار برای مدل 256 گیگابایتی آغاز می‌شود و به 2050 دلار برای مدل 512 گیگابایتی می‌رسد. نسخه 1 ترابایتی این گوشی نیز 2340 دلار قیمت خواهد داشت.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز