تلاش برای کشف منشأ کرونا: آمریکا اطلاعات خود از همه‌گیری کووید-۱۹ را منتشر می‌کند

اقتصاد ۱۰۰ - کاخ سفید در روز ۲۰ مارس اعلام کرد رییس جمهور این کشور،‌ «جو بایدن» در روز دوشنبه لایحه‌ای را امضا کرده است که به موجب آن طبقه‌بندی اطلاعات مرتبط با منشا ویروس کرونا باید حذف ...

تلاش برای کشف منشأ کرونا: آمریکا اطلاعات خود از همه‌گیری کووید-۱۹ را منتشر می‌کند

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از دیجیاتو، رییس جمهور آمریکا،‌ « جو بایدن » در روز دوشنبه لایحه‌ای را امضا کرده است که به موجب آن طبقه‌بندی اطلاعات مرتبط با منشأ ویروس کرونا باید حذف شود.

بایدن در این جلسه گفت هدف کنگره از انجام این کار در دسترس قرارگرفتن هرچه بیشتر اطلاعات مرتبط با منشأ این ویروس بدون توجه به طبقه‌بندی‌هایی است که تاکنون در نظر گرفته شده‌اند.

او ادامه داد:‌ «در اجرای این قانون، دولت من تا آنجایی که ممکن است، اطلاعات را از حالت طبقه‌بندی خارج می‌کند و به اشتراک می‌گذارد. این به‌اشتراک‌گذاری مطابق با حوزه اختیارات قانون اساسی است که به امنیت ملی آسیبی نرسد.»

این لایحه قبل از ارسال به کاخ سفید، با هیچ مخالفتی از سوی مجلس سنا روبه‌رو نشد.

واشنگتن تقریباً از زمانی که اولین موارد انسانی ابتلا به کرونا در شهر ووهان چین در اواخر سال ۲۰۱۹ گزارش شد، در تلاش است تا به بحث‌های سیاسی در زمینه منشأ ویروس کرونا قوت بخشد. این بحث در ماه گذشته، زمانی که «وال استریت ژورنال» گزارش خود مبنی بر نشت آزمایشگاهی را منتشر کرد، قوت گرفت.

در این گزارش آمده بود که بیماری همه‌گیر کرونا که نزدیک به  ۷ میلیون نفر  در دنیا را قربانی خود کرده است، در اثر انجام آزمایش‌های امنیتی در آزمایشگاه‌های کشور چین شیوع یافته است، البته پکن این ارزیابی را به‌طور کامل رد می‌کند.

 

هرچند وال استریت ژورنال عوامل دیگری را به عنوان منشأ شیوع کرونا نیز در نظر گرفته است، اما  FBI  هم به مطالعه در این زمینه پرداخته و احتمال وجود آزمایش‌های امنیتی در چین را مطرح کرده است.

چهار آژانس اطلاعاتی دیگر در ایالات متحده هنوز عقیده دارند کرونا احتمالاً نتیجه انتقال طبیعی ویروس از حیوانات به انسان بوده است.

با این‌همه، بسیاری از مقامات این کشور عقیده دارند شاید منشأ ویروس هرگز مشخص نشود. چین گفته ادعاهایی که مبنی بر انجام آزمایشات امنیتی در این کشور است، صحت ندارد و هرچه بوده مرتبط با آلودگی انسان در تماس با حیوانات است.

بایدن در این جلسه از سازمان‌های اطلاعاتی خواست که مطالعات خود را ادامه دهند و سازمان‌ها تمام اطلاعات خود را بدون طبقه‌بندی و محدودیت در اختیار آنان قرار دهند.

او در پایان گفت:‌ «ما باید ویروس کرونا را ریشه‌یابی کنیم تا اطمینان حاصل کنیم می‌توانیم از شیوع سایر بیماری‌های همه‌گیر مشابه جلوگیری کنیم.»

انتهای پیام
منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما