اخراج کارمندان اپل آسیب زیادی به روحیه شرکت و افکار عمومی وارد می کند

اقتصاد ۱۰۰ - با اخراج‌های عمده‌ای که در حال حاضر در شرکت‌های فناوری عظیم اتفاق می‌افتد، اپل با اجتناب از چنین تصمیم‌هایی، این روند را کاهش می‌دهد .

اخراج کارمندان اپل آسیب زیادی به روحیه شرکت و افکار عمومی وارد می کند

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل ازسخت افزارمگ ،در عوض به کاهش سرعت استخدام‌های جدید و به تعویق انداختن پاداش‌ها برای بخش‌های مختلف متوسل می‌شود. با این حال، یکی از گزارش‌ها بیان می‌کند که اگر اپل هم به اخراج کارمندان خود ادامه دهد، نه تنها آسیب فلج‌کننده‌ای به روحیه شرکت وارد می‌کند، بلکه باعث ایجاد نگرش منفی افکار عمومی در مورد شرکتی می‌شود که به ظاهر غیرقابل توقف، حتی در یک اقتصاد کند می‌شود.​

شواهد بیشتری مبنی بر عدم تمایل اپل به اخراج کارکنان به شکل کاهش دستمزد توسط تیم کوک، مدیر عامل شرکت ارائه شده است. سال گذشته، غرامت کوک 99.4 میلیون دلار بود، اما برای سال 2023، گفته می‌شود که مدیر اجرایی 40 درصد کاهش دستمزد را تجربه خواهد کرد و تنها 49 میلیون دلار به خانه می‌برد. تیم کوک همچنین در طول تماس قبلی شرکت اظهار داشت که اخراج کارمندان به عنوان آخرین راه حل تلقی می‌شود.

آسیب اخراج کارمندان اپل

مارک گورمن، مدیر بلومبرگ، در آخرین خبرنامه Power On خود می‌گوید که اگر اپل شروع به اخراج کارمندان کرده بود، حالا این شرکت برای توجیه این تصمیم مشکلات فراوانی داشت. صرفا به این دلیل که اپل در چند سال گذشته بیش از هر غول فناوری دیگری سودآور بوده است و 30 میلیارد دلار سود ایجاد کرده و روی انباشته نقدی 165 میلیارد دلاری نشسته است.

همچنین، با فرض انجام این اخراج‌ها، نتایج برای روحیه شرکت و افکار عمومی که غول ثروتمندی مانند اپل نیز می‌تواند در موقعیتی باشد که کارمندان را اخراج کند، مخرب‌تر خواهد بود. دلیل دیگری که اخراج‌ها اتفاق نمی‌افتد این است که افراد با استعداد زیادی در حال کار بر روی محصولات نسل بعدی این شرکت هستند، پروژه‌هایی از جمله هدست AR این شرکت.

“مدیران ارشد اپل به عنوان برخی از تاکتیکی‌ترین ذهن‌ها در صنعت دیده می‌شوند. اخراج یا نشان می‌دهد که آنها اشتباه استراتژیک مرتکب شده‌اند یا وضعیت اقتصاد جهانی حتی بدتر از آن چیزی است که مردم از آن می‌ترسیدند. در هر صورت، می‌تواند موج‌هایی را در صنایع و اقتصادهای مختلف ایجاد کند.”

آسیب اخراج کارمندان اپل

اگر سونامی اخراج‌ها در اپل اتفاق بیفتد، ممکن است تاخیرهای قابل توجهی در عرضه برخی محصولات از جمله رونمایی از هدست AR این شرکت رخ دهد. در واقع، یکی از مهندسان سابق اپل که روی توسعه هدست واقعیت افزوده کار می‌کرد، گفته است که این شرکت تحت فشار زیادی برای عرضه این محصول است، حتی با وجود اینکه هیچ تضمینی برای فروش مناسب این محصول وجود ندارد. به عنوان یک شرکت تریلیون دلاری که همیشه سالانه میلیاردها درآمد ایجاد کرده است، همیشه فشار فزاینده‌ای بر روی این غول فناوری وجود دارد تا موقعیت مسلط خود را در بازار حفظ کند.

برای باقی ماندن برترین بازیگر در صنعت، اپل باید نیروی کار خود را با انگیزه نگه دارد و آنها با حقوق و دستمزد ثابت مشغول به کار شوند، یا در آینده با ضررهای سنگین روبرو شود، که بدیهی است که برای سهامداران شرکت خوشایند نخواهد بود.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز