چگونه با استفاده از ChatGPT پولدار شویم؟!

اقتصاد ۱۰۰ - اینفلوئنسرها می‌گویند با استفاده از هوش مصنوعی ChatGPT می‌توان ظرف مدت کوتاهی پولدار شد. اما این ادعا تا چه حد صحت دارد و چگونه؟

چگونه با استفاده از ChatGPT پولدار شویم؟!

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از گجت نیوز، با افزایش محبوبیت هوش مصنوعی ChatGPT، بسیاری از اینفلوئنسرها مدعی شده‌اند که می‌توان با استفاده از این چت‌بات به درآمدهای نجومی رسید. اما این ادعا تا چه حد درست است؟ برای بررسی امکان تحقق این وعده همراه ما باشید.

در شرایطی‌که غول‌های فناوری از جمله گوگل برای جلوگیری از واگذاری سهم خود به رقبا، توسعه پروژه‌های اختصاصی هوش مصنوعی خود را در دستور کار قرار داده‌اند، این روزها عده زیادی می‌خواهند از قابلیت‌های ابزار چت جی پی تی درآمدزایی کند. در این میان، اینفلوئنسرهای مطرح از این چت‌بات به‌عنوان منبعی ایده‌آل برای دستیابی به درآمد بالا یاد می‌کنند.

چت جی پی تی

آنها سعی دارند از طریق آموزش، ارائه راهنما و فروش بسته، استفاده از ChatGPT در پلتفرم‌های اجتماعی نظیر توییتر، اینستاگرام، ریت و حتی تیک‌تاک را به مخاطبان خود آموزش دهند. این آموزش‌ها معمولا افراد شاغل در حوزه‌های دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا را هدف قرار می‌دهند.

آیا می‌توانیم با استفاده از ChatGPT پولدار شویم؟

برای نمونه، یک اینفلوئنسر پیشنهاد کرده که کاربران می‌توانند در یک وب‌سایت فریلنس مانند Fiverr یا Upwork ثبت‌نام کنند و فورا در قالب یک نویسنده مستقل، با کمک این چت‌بات به درآمد برسند. هم‌چنین در صورتی‌که مشتری به متن ارسالی ایراد گرفت، می‌توان با استفاده از چت جی پی تی تغییرات و اصلاحیه‌های مدنظر مشتری را انجام داد. این ابزار تا زمان کسب رضایت کامل، به بازنویسی متن ادامه می‌دهد.

در واقع بسیاری از مشتریان خبر ندارند که برای خدماتی پول پرداخت کرده‌اند که توسط هوش مصنوعی انجام شده است. اکثر افراد هنوز به ابزار رسمی ارائه شده توسط OpenAI یا سایر راه‌حل‌ها مانند GPTZero برای تایید صحت و سقم یک متن آشنا نیستند. این دسته از ابزار بدون شک به‌تدریج در سراسر جامعه گسترش خواهند یافت.

استفاده از چت جی پی تی برای کسب درآمد از یوتیوب

برخی از اینفلوئنسرهای یوتیوب از این ابزار برای ایجاد روش‌های خلاقانه تولید محتوا کمک می‌گیرند. آنها از این مدل هوش مصنوعی برای تولید ایده‌های داستانی تولید ویدیو استفاده می‌کنند. برای مثال، ChatGPT می‌تواند فهرستی از 10 مقصد برتر سفر در سراسر جهان یا 15 مورد از خطرناک‌ترین سواحل جهان را ارائه دهد که هر یک موضوعی جذاب برای ساخت ویدیو به‌شمار می‌روند.

تنها کاری که خالق محتوا باید انجام دهد این است که از عکس‌های مرتبط و جذاب برای موضوع مدنظر استفاده کند. سپس با تکمیل کار می‌توان از ویدیوی ایجاد شده به درآمد رسید. تولید یک ویدیو با موضوعی سرراست و عمومی، احتمالا کم‌تر از یک ساعت وقت خواهد برد.

چت gpt

به‌روشی مشابه، برخی از حساب‌های پرمخاطب نیز کاربران آنلاین را تشویق می‌کنند تا دوره‌های آموزشی که توسط ChatGPT تولید شده را در پلتفرم Udemy ارائه داده و کاربران این وب‌سایت می‌توانند آموزش‌هایی که به‌طور آنلاین قرار گرفته را خریداری کنند.

روش‌های فریب‌کارانه اینلفوئنسرها برای پولدار شدن با ChatGPT

بااین‌حال، ارائه محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی در پلتفرم‌هایی نظیر Udemy می‌تواند باعث کاهش افت کیفی خدمات و محتوا شود. برای مثال، علی‌رغم آنکه یک پاراگراف تولیدی توسط ChatGPT می‌تواند کارآمد و گره‌گشا باشد، اما گاهی ممکن است فاقد دقت و عناصر لازم برای ارتباط مناسب به کاربر باشد. حتی در مواقعی این ربات چت پاسخ‌هایی کاملا نادرست تولید می‌کند.

اینلفوئنسرها در حقیقت بدون آنکه مستقیما به تولید محتوا با استفاده از ChatGPT بپردازند، با تشویق کاربران و ارائه توصیه‌هایی که ممکن است چندان صادقانه نباشند، درآمدزایی می‌کنند. برای مثال، ویدیوهای یوتیوب که تکنیک‌های استفاده از ChatGPT برای پولدار شدن را ارائه می‌دهد، ممکن است هزاران بازدید دریافت کند. بدین ترتیب، حتی اگر مطالب و توصیه‌های اینلفوئنسر کارآمد و مفید نباشد نیز از طریق تبلیغات به درآمد خواهد رسید. از زمان ظهور اینترنت و تجارت‌های آنلاین، اینلوئنسرها از طریق القای باور کسب درآمدهای نجومی آنلاین، در واقع خود به درآمد می‌رسند.

نظر خود ChatGPT در این رابطه چیست؟

پولدار شدن با ChatGPT

در این راستا، از چت جی پی تی پرسیدیم که چگونه می‌توان با استفاده از این ابزار پولدار شد. پاسخ این چت‌بات اما با تبلیغات اینلوئنسرها چندان مطابقت نداشت:

چت جی پی تی تنها یک مدل زبان مبتنی بر هوش مصنوعی بوده و توانایی درآمدزایی و ارائه مشاوره مالی را ندارد. این ابزار تنها می‌تواند اطلاعاتی را ارائه داده و در انجام وظایف مختلف کمک کند. اما در نهایت خلق ثروت نیازمند تلاش سخت، برنامه‌ریزی هوشمندانه و تا حدی شانس است.

اگرچه ثروتمند شدن، هدف مشترک بسیاری از افراد است، اما طی این مسیر پرچالش کار چندان ساده‌ای نیست. درحالی‌که چت GPT به‌طور مستقیم قادر به پول‌سازی نیست، اما می‌تواند نکات و راهکارهای مفیدی را برای قرارگیری در مسیر موفقیت مالی ارائه دهد.

در نهایت، آیا واقعا می‌توان با استفاده از ChatGPT پولدار شد؟

پولدار شدن با ChatGPT

در ادامه، به ارائه چند روش می‌پردازیم تا بتوانید به کمک ChatGPT در راه کسب درآمد قدم بردارید.

۱. خودآموزی در مورد امور مالی

از مهم‌ترین مراحل برای کسب ثروت، آموزش در مورد امور مالی است. در این زمینه، ChatGPT می‌تواند اطلاعات مختلفی در مورد بودجه‌بندی، پس‌انداز، سرمایه‌گذاری و سایر مفاهیم کلیدی مالی را در اختیار شما قرار دهد. بدین ترتیب با درک بهتر این موضوعات می‌توان تصمیمات آگاهانه‌تری را اتخاذ کرد.

۲. ایجاد بودجه

بودجه ابزاری قدرتمند برای کنترل مخارج و کمک به صرفه‌جویی در هزینه‌ها است. در این راستا، چت جی پی تی می‌تواند راهنمایی‌هایی در مورد نحوه ایجاد بودجه به تناسب با وضعیت مالی شما ارائه داده و هم‌چنین نکاتی در ارتباط با پایبندی به آن را توضیح دهد.

۳. سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری یک عامل حیاتی برای ایجاد ثروت در بلندمدت است. شما می‌توانید با دریافت کمک از ChatGPT، از این منبع در جهت درک اصول اولیه سرمایه‌گذاری شامل انواع، ریسک‌ها و نحوه ایجاد پرتفو مشورت بگیرید.

۴. راه‌های افزایش درآمد

افزایش درآمد یکی دیگر از راهکارهای مفید برای خلق ثروت است. از درخواست افزایش حقوق تا راه‌اندازی یک کسب‌وکار جانبی یا کشف فرصت‌های شغلی جدید، ChatGPT می‌تواند پیشنهاداتی مفید را برای نحوه کسب درآمد بیش‌تر ارائه می‌دهد.

۵. مشاوره حرفه‌ای

درحالی‌که چت جی پی تی منبعی ارزشمند برای کسب اطلاعات است، اما توصیه می‌شود برای مدیریت امور مالی خود به‌دنبال یک مشاور حرفه‌ای باشید. دریافت توصیه از مشاوران مالی یا متخصصان سرمایه‌گذاری می‌تواند در تنظیم یک برنامه مالی شخصی که با اهداف و نیازهای شما تناسب دارد، مفید باشد.

به‌طور کلی، پولدارشدن یک شبه محقق نمی‌شود و مسیری پر پیچ‌وخم بوده که مستلزم نظم، فداکاری و تمایل به یادگیری و رشد مستمر است. با استفاده از ChatGPT به‌عنوانی ابزاری برای آموزش خود، می‌توانید با تصمیم‌گیری آکاهانه مسیر موفقیت مالی و کسب ثروت را هموار کنید.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز