سریع‌ترین ربات انسان‌نمای جهان با نام ARTEMIS به روبوکاپ 2023 می‌رود

اقتصاد ۱۰۰ - ربات ARTEMIS که توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس ساخته شده است برای یک مسابقه فوتبال به فرانسه می‌رود.

سریع‌ترین ربات انسان‌نمای جهان با نام ARTEMIS به روبوکاپ 2023 می‌رود

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از دیجیاتو، محققان دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس (UCLA) ربات پیشرفته‌ای به نام ARTEMIS را ساخته‌اند که سریع‌ترین ربات انسان‌نمای دنیا به‌حساب می‌آید. این ربات منحصربه‌فرد تا چند ماه دیگر به فرانسه خواهد رفت تا در مسابقه روبوکاپ 2023 شرکت کند.

دانشکده مهندسی ساموئلی در دانشگاه UCLA در بیانیه‌ای اعلام کرد که نکته کلیدی درباره این ربات قابلیت خارق‌العاده آن در  حفظ تعادل  هنگام راه‌رفتن حتی در زمین‌های ناهموار است. این ربات همچنین می‌تواند بدود و در هنگام دویدن هر دو پای خود را از روی زمین بلند کند.

ربات  ARTEMIS  که نام خود را از سرواژه «فناوری رباتیک پیشرفته برای تحرک تقویت‌شده و پایداری بهبودیافته» گرفته است، از عملگرهای متفاوتی استفاده می‌کند. این عملگرها دستگاه‌هایی هستند که انرژی را به تحرک تبدیل می‌کنند، اما به‌طور خاص طراحی شده‌اند تا عملکردی شبیه به ماهیچه‌های واقعی داشته باشند.

 

ربات ARTEMIS چه مشخصاتی دارد؟

این ربات می‌تواند سریع بدود، بپرد و روی سطوح غیرصاف و ناپایدار حرکت کند. وزن ARTEMIS حدود  38 کیلوگرم  و قد آن  142 سانتی‌متر  است. این دستگاه حتی در برابر برخوردهای نسبتاً شدید فیزیکی می‌تواند تعادل خود را حفظ کند.

محققان دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس می‌گویند سرعت این ربات را در آزمایشگاه در حدود  2.1 متر بر ثانیه  اندازه‌گیری کرده‌اند. بنابراین ARTEMIS سریع‌ترین ربات انسان‌نمای جهان است که می‌تواند راه برود. عملگرهای ربات حاضر به‌جای اینکه به‌صورت هیدرولیکی کنترل شوند، با محرک‌های  الکتریکی  کار می‌کنند، به همین خاطر برای حرکت از سطوح مختلف فشار مایع استفاده می‌شود که دستاورد دیگری برای این ربات است.

سیستم‌های هیدرولیکی معمولاً با مشکل نشت مایع روبه‌رو هستند. به‌علاوه، استفاده از محرک‌های الکتریکی تمیزتر و کم‌صداتر از سیستم‌های هیدرولیکی است و درعین‌حال می‌تواند عملکرد مشابهی را ارائه کند.

ARTEMIS قرار است در هفته‌های آینده آزمایش‌های حرکتی مختلفی را پشت سر بگذارد تا برای روبوکاپ فرانسه آماده شود. این رویداد یک کنفرانس علمی بین‌المللی است که ربات‌ها در آن قابلیت‌های خود را در رشته‌های مختلف به نمایش می‌گذارند.

232 نفر بیش از  118 هزار دلار  به این پروژه کمک مالی کرده بودند تا ARTEMIS ساخته شود. اداره تحقیقات نیروی دریایی هم در تأمین بخشی از هزینه‌های این پروژه نقش داشت.

انتهای پیام
منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما