دانشمندان فسیل بزرگ‌ترین پنگوئن تاریخ را پیدا کردند

اقتصاد ۱۰۰ - این پنگوئن با اسم Kumimanu fordycei، حدود 158 کیلوگرم وزن داشته و قدش مشابه انسان بوده است.

دانشمندان فسیل بزرگ‌ترین پنگوئن تاریخ را پیدا کردند

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از دیجیاتو، گروهی از دانشمندان بین‌المللی حین جستجو در میان صخره‌های ساحلی جزیره جنوبی نیوزلند، به یک کشف باارزش دست پیدا کردند؛ شواهدی به شکل فسیل از دو گونه  پنگوئن  تازه شناخته‌شده که  بیش از 50 میلیون سال پیش  روی زمین زندگی می‌کرده‌اند. مهم‌تر اینکه یکی از پنگوئن‌های کشف‌شده به نام Kumimanu fordycei، احتمالاً بزرگ‌ترین گونه‌ای است که تاکنون روی زمین زندگی کرده است.

«دنیل فیلد» از دانشگاه کمبریج درباره این کشف توضیح می‌دهد:

«با حدود 158 کیلوگرم، وزن این پنگوئن بیشتر از «شکیل اونیل»، بازیکن بسکتبال در دوران اوجش بوده است.»

وزن و قد پنگوئن کشف‌شده

برای مقایسه، پنگوئن امپراتور که به‌عنوان بزرگ‌ترین پنگوئن‌های زنده روی زمین شناخته می‌شوند، وزنش حداکثر 45 کیلوگرم است. همچنین یک شترمرغ نر (بزرگ‌ترین پرنده زنده جهان) می‌تواند تا حدود 131 کیلوگرم وزن داشته باشد.

درباره قد این پنگوئن باستانی، «دنیل کسپکا»، نویسنده اصلی این مطالعه از موزه بروس ایالت کنتیکت، تصویری را در توییتر منتشر کرده که بهترین حدس تیم تحقیقاتی را نشان می‌دهد.

به گفته دانشمندان، گونه دیگر که Petradyptes stonehousei نام دارد، احتمالاً فقط کمی بزرگ‌تر از یک پنگوئن امپراتور امروزی بوده و حدود 50 کیلوگرم وزن داشته است.

فیلد توضیح می‌دهد:

«فسیل‌ها شواهدی از تاریخ حیات را در اختیار ما قرار می‌دهند و گاهی این شواهد واقعاً شگفت‌انگیز هستند. بسیاری از پنگوئن‌های فسیلی اولیه به اندازه‌های بسیار بزرگی رسیده‌اند و به‌راحتی بزرگ‌ترین پنگوئن‌های امروزی را کوچک نشان می‌دهند.»

تیم تحقیقاتی با استفاده از ویژگی‌های نمادین پنگوئن، یعنی باله‌های آن، از تکنیک‌هایی مانند اسکن لیزری و تجزیه‌و‌تحلیل محیطی برای تخمین جنبه‌های مختلف این دو گونه استفاده کردند.

آن‌ها ابتدا از اسکنرهای لیزری برای ایجاد مدل‌های دیجیتالی از استخوان‌ها استفاده و سپس آن را با گونه‌های فسیلی دیگر مقایسه کردند. به‌این‌ترتیب محققان توانستند وزن و اندازه این گونه‌های فسیلی ماقبل تاریخ را مشخص کنند. اما برخی اطلاعات دیگر با بررسی تخته‌سنگ‌های محل کشف نمونه‌ها به‌دست آمده است.

به عنوان مثال، آن‌ها متوجه شدند که سن سنگ‌های منطقه حدود 57 میلیون سال است که بر ایناساس، تصور می‌شود گونه‌های فسیلی بین 59.5 تا 55.5 میلیون سال پیش زندگی می‌کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما