حمله تهدیدآمیز هکرهای روسی به سازندگان بازی STALKER 2؛ احتمال دزدیده‌شدن داده‌های بازی

اقتصاد ۱۰۰ -هکرهای روسی، استودیو «جی‌اس‌سی گیم ورلد» (GSC Game World) را تهدید‌ کرده‌اند که در صورت عدم مشارکت، داده‌های بازی «استالکر 2» (STALKER 2) را فاش می‌کنند.

حمله تهدیدآمیز هکرهای روسی به سازندگان بازی STALKER 2؛ احتمال دزدیده‌شدن داده‌های بازی

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل ازسخت افزارمگ ،بسیاری از توسعه‌دهندگان اروپای شرقی تحت تاثیر جنگ بین روسیه و اوکراین قرار گرفته‌اند. اکنون خبر می‌رسد هکرهای روسی اعضای استودیو GSC Game World را تهدید کرده‌اند. این هکرها اعلام کردند دسترسی کامل به دارایی‌های استودیو مذکور را دارند و در صورت عدم همکاری، این دارایی‌ها را در فضای مجازی پخش می‌کنند.

گروه هکری Vestnik TSS در این باره مطرح می‌کند که به اطلاعاتی از جمله طراحی‌های هنری، کات‌سین‌ها و سایر دارایی‌های بازی STALKER 2 دسترسی دارد. هکرها تایید کردند نزدیک به 30 گیگ داده از این بازی در اختیار دارند. آن‌ها به طور رسمی اعلام کردند در صورت عدم توافق اعضای استودیو GSC Game World با خواسته‌هایشان، اطلاعات محرمانه بازی STALKER2 را در تاریخ 15 مارس (24 اسفند 1401) منتشر می‌کنند. این اطلاعات محرمانه شامل چنین مواردی است:

  • لغو ممنوعیت پروفایل NF Star در صفحه «دیسکورد» رسمی بازی (یکی از اعضای گروه هکری Vestnik TSS)
  • تغییر رفتار و نگرش نسبت به بازیکنان بلاروسی و روسی و در عین حال عذرخواهی رسمی از آن‌ها به دلیل «رفتار ناشایست»
  • اقدام به بومی‌سازی بازی STALKER 2 برای روسیه

همانطور که در بالا مشاهده می‌کنید، یکی از خواسته‌های هکرهای روسی، اقدام به بومی‌سازی بازی STALKER 2 برای کشور روسیه است. چون استودیو GSC Game World پس از حوادث میان روسیه و اوکراین، همکاری خود با توزیع‌کننده روسی قطع کرد و کار صداگذاری را دوباره انجام داد. این اتفاق حتی روی تولید بازی Atomic Heart نیز تاثیر گذاشت.

تهدید هکرهای روسی به سازندگان بازی STALKER 2

 

استودیو GSC Game World در صفحه توییتر خود اعلام کرد حمله تهدیدآمیز هکرهای روسی به داده‌های این استودیو حقیقت دارد و این برای اولین بار نیست چنین اتفاقی می‌افتد. آن‌ها صراحتاً مطرح کردند به هکرهای روسی باج نمی‌دهند و با شجاعت مقابل آن‌ها ایستادگی می‌کنند:

ما یک شرکت اوکراینی هستیم و مانند اکثر اوکراینی‌ها، چیزهای بسیار وحشتناک‌تری را تجربه کرده‌ایم. خانه‌های شهروندان اوکراینی ویران شدند، زندگی‌ آن‌ها نابود شده است و ما شاهد مرگ عزیزانمان در این مدت بوده‌ایم. تلاش برای باج گیری یا ارعاب ما کاملاً بیهوده است. تعهد تزلزل ناپذیر ما برای حمایت از کشورمان بدون تغییر باقی می ماند. ما به انجام هر کاری که ممکن است برای حمایت از اوکراین ادامه خواهیم داد و این تصمیم در آینده تحت هیچ شرایطی تغییر نخواهد کرد.

این استودیو هشدار داد در صورت افشای اطلاعات محرمانه در تاریخ 15 مارس، کاربران بهتر است از مشاهده اطلاعات مذکور از بازی STALKER 2 خودداری کنند. آن‌ها گفتند مراحل توسعه بازی دوباره از سر گرفته و به‌زودی تاریخ انتشار رسمی آن به بازیکنان ابلاغ می‌شود. پروسه ساخت بازی STALKER 2 از سال 2011 آغاز شد اما استودیو سازنده در این مدت با مشکلات زیادی برای تکمیل این بازی دست و پنجه نرم کردند.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما