ثبت شکایت حقوقی علیه شرکتی که می‌خواست برای اولین‌بار در تاریخ هوش مصنوعی وکیل را به دادگاه ببرد

اقتصاد ۱۰۰ - شرکت حقوقی Edelson از DoNotPay شکایت کرده است، چون ادعا می‌کند که این شرکت بدون جواز به ارائه خدمات مشغول است.

ثبت شکایت حقوقی علیه شرکتی که می‌خواست برای اولین‌بار در تاریخ هوش مصنوعی وکیل را به دادگاه ببرد

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از دیجیاتو، شرکت DoNotPay که از هوش مصنوعی برای ارائه خدمات حقوقی استفاده می‌کند و قرار بود برای اولین‌بار رباتی را به‌عنوان وکیل به دادگاه بفرستد، حالا با شکایتی از سوی یک شرکت حقوقی دیگر روبه‌رو شده است که ادعا می‌کند این کمپانی نوآورانه پیرو قوانین نبوده و فاقد مجوزهای قضایی است.

براساس اطلاعاتی که در وب‌سایت دادگاه عالی ایالت کالیفرنیا در حوزه شهرستان سن‌فرانسیسکو منتشر شده است، شرکت حقوقی  Edelson  اخیراً از DoNotPay به‌خاطر فعالیت بدون مجوز در‌زمینه پرونده‌های حقوقی شکایت کرده است.

در این شکایت آمده: «با ابراز تأسف برای مشتریان DoNotPay، این سرویس نه ربات، نه وکیل و نه یک شرکت حقوقی است. DoNotPay جواز حقوقی و حوزه قضایی مشخصی ندارد و تحت نظارت هیچ وکیلی نیست.» این پرونده ظاهراً به نیابت از فردی به‌ نام « جاناتان فریدیان » ثبت شده است که از DoNotPay پیش‌نویسی برای اسناد حقوقی خریده بود. او تصور می‌کرد این اسناد حقوقی توسط یک وکیل تهیه می‌شوند، اما وقتی آن‌ها را دریافت کرد، نتیجه کار قابل‌قبول نبود.

DoNotPay برای دفاع از خود به دادگاه می‌رود

از طرف دیگر، DoNotPay این اتهامات را رد کرده است و می‌گوید که در دادگاه از خود  دفاع  خواهد کرد. «جاشوا برودر»، مدیرعامل این شرکت، در صفحه توییترش مدعی شده است که این شکایت این  مبنای درستی ندارد  و به همین خاطر وعده داده است که با آن مقابله کند.

برودر می‌گوید او اجازه نخواهد داد تا ثروتمندترین وکیل پرونده‌های شکایت جمعی در آمریکا، یعنی Edelson به DoNotPay  زورگویی  کند. او ادعا می‌کند که یکی از اهدافش از تأسیس این شرکت در سال 2015 مقابله با شرکت‌هایی مثل همین Edelson بوده است. در وب‌سایت DoNotPay هم ذکر شده که یکی از اهداف آنان مقابله با شرکت‌های بزرگ و بوروکراسی است.

این ارائه‌دهنده خدمات حقوقی پیش‌تر گفته بود که به‌دنبال تهدید دادستان‌های ایالاتی آمریکا فعلاً قصد ندارد ربات خود را به دادگاه ببرد. با‌این‌حال، به‌نظر می‌رسد این تصمیم باعث نشده است که Edelson از ثبت شکایت خود منصرف شود.

انتهای پیام

منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما