اعتماد سوزی دولتی با بستن سایت‌های حوزه هواپیمایی

اقتصاد ۱۰۰ - در اقدامی علیه کسب و کارهای دیجیتال، سازمان هواپیمایی ۹ سایت فروش آنلاین بلیت را به بهانه اینکه بازار را آشفته کرده‌اند، مسدود کرد.

اعتماد سوزی دولتی با بستن سایت‌های حوزه هواپیمایی

به گزارش گروه دانش و فناوری، گفتنی است در این میان ۹ سایت اینترنتی فروش بلیت مسدود شدند که از این تعداد ۳ سایت که دامنه دات آی آر دارند، به طور کلی از دسترس کاربران خارج شدند و ۶ سایت دیگر که دامنه اینترنتی بین‌المللی داشتند، علی رغم فیلتر شدن، کاربران از طریق فیلترشکن به آنها دسترسی پیدا کردند.

صرف نظر از چرایی ماجرای بستن سایت‌ها، نکته مهم اعتماد سوزی از نوع دولتی علیه سایتهای اینترنتی است که تلاش دارند شب عید فروش کنند.

گفتنی است دولت تلاش کرده است تا به ظاهر از کسب و کارهای دیجیتال حمایت زیرساختی کند و با شعار مهاجرت سرورها به داخل و توسعه دامنه دات آی آر، این کسب و کارهای را مجبور کرده تا سیستم‌های ارتباطاتی خود را داخلی سازی کنند.

اما با اتفاق مذکور مشخص شد مسوولان به هر دلیلی و هر زمانی که بخواهند می‌توانند یک کسب و کار دیجیتال را با تصمیمات خلق الساعه فلج کنند.

در نتیجه نه تنها این گونه سیاست‌ها اعتماد سازی ایجاد نمی‌کند، بلکه منجر به اعتماد سوزی شده و سایرین درس عبرت می‌گیرند که به هر قیمتی که شده، درگاه اصلی و ویترین کسب و کار خود را داخلی سازی نکنند.

 

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما