چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۳، پردازنده آیفون‌ها را زیر پا له خواهد کرد

اقتصاد ۱۰۰ - نمرات چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام – Snapdragon 8 Gen 3 در بنچمارک گیک‌بنچ رویت شد که خبر از شکست تراشه‌های اپل می‌دهند.

چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۳، پردازنده آیفون‌ها را زیر پا له خواهد کرد

به گزارش دانش و فناوری و به نقل از گجت نیوز، صنعت گوشی‌های هوشمند با عرضه پردازنده‌های جدید، داغ‌تر از هر زمان دیگری شده است. چیپست‌های سری اسنپدراگون کوالکام هم در خط مقدم این رقابت داغ قرار دارد. اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام انتخاب محبوبی برای گوشی‌های پرچمدار است. اما در مقایسه با چیپست‌های سری A زیر قاب آیفون‌های اپل آن‌ها یک گام عقب‌تر ایستاده‌اند.

با این حال کوالکام می‌خواهد با چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۳ خودش این فاصله را کم کند. تراشه‌ای که از هسته Arm Cortex-X4، چینش منحصر به‌فرد هسته‌های ۲+۵+۱ و فناوری پردازش ۴ نانومتری پلاس شرکت TSMC بهره می‌برد.

شکست تراشه A16 اپل توسط چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در بنچمارک‌ها

گیک‌بنچ، یکی از محبوب‌ترین ابزارهای بنچمارک‌گیری برای گوشی‌های موبایل است که اخیراً امتیازهای تراشه Snapdragon 8 Gen 3 در آن ظاهر شده است. این تراشه موفق به کسب ۱۹۳۰ امتیاز از آزمون تک هسته‌ای و ۶۲۳۶ امتیاز از آزمون چند هسته‌ای شده است. این درحالیست که در آزمون‌های قبلی به‌ترتیب ۱۸۰۰ و ۶۵۰۰ امتیاز را ثبت کرده بود.

چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۳

در مقایسه با آن، چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ موفق به کسب ۱۴۹۱ امتیاز و ۵۱۶۴ امتیاز از آزمون‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای بنچمارک گیک‌بنچ شده است. این یعنی نسل جدید تراشه کوالکام ۳۰ درصد در آزمون‌های تک هسته‌ای و ۲۰ درصد هم در آزمون‌های چند هسته‌ای عملکرد بهتری داشته است.

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های تراشه جدید کوالکام، پیکربندی هسته‌های ۲+۵+۱ در آن است. این پیکربندی شامل یک هسته توانمند، ۵ هسته میانی و ۲ هسته کارآمد هستند. نسل قبلی پیکربندی هسته‌های ۳+۴+۱ را ارائه می‌کرد. اما این پیکربندی جدید اجازه مدیریت بهتر توان را به تراشه می‌دهد. فناوری پردازش این تراشه نیز ۴ نانومتری پلاس است که آن را بسیار کارآمدتر می‌کند.

باوجود شایعات امیدوارکننده و نمرات فاش شده از چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام، باید بدانید که هنوز هیچ چیزی قطعی نیست. فراموش نکنید که تراشه جدید کوالکام فعلاً در مراحل اولیه مهندسی خودش قرار دارد. احتمال اینکه عملکرد تراشه نهایی با نمرات فاش شده یکسان نباشد، وجود دارد.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما