باید از فضای مجازی با تعصب و صلابت حراست کنیم

اقتصاد ۱۰۰ -غلامحسین اسماعیلی: همان گونه که سرزمین مادری متعلق به ماست و همان گونه که از وجب به وجب این سرزمین حراست می کنیم، از فضای مجازی هم باید حراست کنیم.

 باید از فضای مجازی با تعصب و صلابت حراست کنیم

به گزارش گروه دانش و فناوری و به نقل ازجی اس ام، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور در مراسم تکریم سید ابوالحسن فیروزآبادی و معارفه سید محمد امین آقامیری دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی ضمن اشاره به اینکه فضای مجازی به لحاظ پیشرفت و تحولات پرشتاب و برق آسا فراگیر و عمیق شده است، اظهار کرد که فراگیری موضوع فضای مجازی به گونه‌ای شده که همگان دستی بر آتش دارند. ما در حوزه فضای مجازی قطعا همانند فضای حقیقی باید به دنبال حکمرانی ملی باشیم‌. همان گونه که ما در فضای حقیقی و در سرزمین خودمان قائل به حکمرانی ملی هستیم فضای مجازی را نیز باید مشمول حکمرانی ملی دانست.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود که فضای مجازی ایران اسلامی متعلق به ایرانیان است، همان گونه که سرزمین مادری متعلق به ما است. همان گونه که از وجب به وجب این سرزمین حراست می‌کنیم، از فضای مجازی هم باید با همان تعصب و صلابت حراست کنیم. اسماعیلی در ادامه خاطر نشان کرد که همان گونه که در حکمرانی حقیقی از فناوری‌های نوین و دانشمندان کشورهای متخلف بهره می‌گیریم، اشکالی ندارد از دانش غیر بومی‌ها در این حوزه نیز بهره بگیریم اما حاکمیت آن از آن ما است. به تعبیر رئیس جمهور نسخه نویسی برای ایران را باید خودمان بنویسیم.

وی ضمن تاکید بر اینکه در حکمرانی ملی، فضای مجازی امن مطمئن و مورد اعتماد می‌خواهیم، تصریح کرد که همان گونه که در عرصه پدافندی به گونه‌ای عمل کردیم که دشمن تصور تعرض به آب خاک این سرزمین را نداشته باشد در فضای مجازی نیز باید به گونه‌ای عمل کنیم که نتوانند این فضا را مورد تهدید قرار دهند.

وی ادامه داد  در فضای مجازی نیازمند توسعه عدالت محور هستیم و حتما باید پیشرفت کنیم‌؛ پیشرفتی که توام با عدالت باشد چرا که در غیر این صورت دچار آفت و گرفتاری می‌شویم. این مسیر با اجرایی شدن کامل شبکه ملی اطلاعات محقق می شود؛ الحمدالله شبکه ملی اطلاعات مورد توجه بوده و هست و خدا را شاکریم در دولت دکتر رئیسی برای تکمیل شبکه ملی اطلاعات گام‌ها و قدم‌های موثری برداشته شد، به گونه‌ای که در آغاز دولت، شبکه ملی اطلاعات 23 درصد عملیاتی و اجرایی شده بود در حالی که 34 درصد دیگر در این دولت محقق شد و امروز در میانه راه هستیم.

اسماعیلی بیان کرد که در حال حاضر شبکه ملی اطلاعات 57 درصد عملیاتی و اجرایی شده است و تا رسیدن به 100 درصد کار دارد و این شبکه باید عقبه راهبردی ایران در منطقه و افزایش سهم ما در جامعه بین الملل را نیز تحقق ببخشد. رئیس دفتر رییس جمهور در پایان گفت که ما در این مسیر شورای عالی فضای مجازی را داریم که برکت نظام ولایی است و یک ساختاری سیاست گذار و یک مرکز برنامه ریز در این حوزه داریم که همه قوای کشور در آن دیده شده است. این مرکز تاکنون نقش خوبی ایفا کرده و دستاوردهای مناسبی داشته و انشالله تداوم یابد.

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : مدیرکل استاندارد استان تهران از ادامه برخوردهای قانونی با فروشندگان مصنوعات طلا با عیار پایین…

اخبار سلامت

سینما در سینما