شبکه اجتماعی Bluesky راه‌اندازی شد؛ حمله جک دورسی به توییترِ ایلان ماسک!‍

اقتصاد ۱۰۰ - جک دورسی مدیرعامل سابق توییتر، با شبکه اجتماعی Bluesky خود به جنگ ایلان ماسک و توییتر رفت. اپلیکیشن بلواسکای ظاهر و امکاناتی شبیه به Twitter دارد.

شبکه اجتماعی Bluesky راه‌اندازی شد؛ حمله جک دورسی به توییترِ ایلان ماسک!‍

به گزارش گروه دانش و فناوری و به نقل از گجت نیوز، جک دورسی، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق توییتر با راه‌اندازی شبکه اجتماعی Bluesky و انتشار آن به‌صورت آزمایشی در اپ استور اپل، به‌جنگ توییتر تحت مالکیت ایلان ماسک رفته است. گرچه هنوز این اپلیکیشن به‌صورت آزمایشی و از طریق لینک دعوت قابل استفاده است، اما سیگنال‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد به‌زودی می‌توانیم شاهد انتشار نسخه کامل آن باشیم.

شبکه اجتماعی Bluesky شباهت زیادی با توییتر دارد

کاربران علاقه‌مند به استفاده از این شبکه اجتماعی باید آدرس ایمیل خود را برای اضافه شدن به لیست سفید برنامه ثبت کنند تا شانس استفاده زودهنگام از این برنامه را داشته باشند. اپلیکیشن بلواسکای بسیاری از ویژگی‌های توییتر را به‌ارث برده است. با این حال تغییراتی هم داشته است. به‌طور مثال فرآیند پست‌گذاری در آن ساده‌تر شده و فقط کافیست روی دکمه + کلیک کنید. اما در بسیاری از موارد مثل جستجو برای کاربران و تماشای پست‌های آن‌ها روی تایم لاین صفحه اصلی (Home)، عملکردی شبیه به توییتر دارد.

شبکه اجتماعی Bluesky

جک دورسی از سال ۲۰۱۹ به‌عنوان یک پروژه جانبی، بلواسکای را استارت زده بود. او یکی از بنیان‌گذاران توییتر بوده و جالب اینجاست زمانی که این پروژه را شروع کرده بود نیز همچنان مدیرعامل این کمپانی بود. اما به‌وضوح از همان زمان به‌دنبال توسعه جایگزینی برای توییتر بوده است. وی سپس در سال ۲۰۲۱، Bluesk را به‌عنوان یک شرکت ثبت کرد.

دورسی گفته بود که شبکه‌های اجتماعی باید عاری از کنترل کمپانی‌ها و دولت‌ها باشند و این فقط نویسندگان آن‌ها هستند که باید قدرت حذف محتوای خود از رسانه‌های اجتماعی را داشته باشند. او همچنین از مسدود کردن حساب کاربری دونالد ترامپ در توییتر حمایت کرده بود و معتقد بود که «ترامپ، اینترنت آزاد جهانی را به‌خطر میاندازد».

اما سوالی که در اینجا وجود دارد، این است که آیا شبکه اجتماعی Bluesky می‌تواند به‌قدری جذاب باشد که کاربران توییتر را مجاب به مهاجرت کند؟ بعد از اینکه ایلان ماسک مالکیت توییتر را به‌دست آورد و تغییرات زیادی را در این پلتفرم اجرا کرد، بسیاری از کاربرانی که مخالف عقاید و عملکرد او هستند، همواره به‌دنبال یک شبکه اجتماعی جایگزین می‌گشتند. حالا به‌نظر می‌رسد که بلواسکای می‌تواند همان رسانه اجتماعی باشد که کاربران دنبالش بودند!

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما