اولین دسته از ماهواره‌های مینی نسل دوم استارلینک در فضا مستقر شدند [تماشا کنید]

اقتصاد ۱۰۰ - اسپیس‌ایکس با کمک موشک فالکون 9 خود مجموعه‌ای از این ماهواره‌ها را از مرکز فضایی کندی در فلوریدا به مدار زمین ارسال کرد.

اولین دسته از ماهواره‌های مینی نسل دوم استارلینک در فضا مستقر شدند [تماشا کنید]

به گزارش گروه دانش و فناوری و به نقل از دیجیاتو، اسپیس‌ایکس که به‌تازگی از ماهواره‌های مینی نسل دوم سرویس استارلینک با چهار برابر ظرفیت بیشتر نسبت به نسل اول رونمایی کرده بود، اخیراً با کمک موشک فالکون 9 خود مجموعه‌ای از این ماهواره‌ها را از مرکز فضایی کندی در فلوریدا به مدار زمین ارسال کرد.

به گفته اسپیس‌ایکس، نسل جدید ماهواره‌های استارلینک دارای طراحی مدرن و قدرتمندتری هستند که با وجود آن، چهار‌برابر ظرفیت بیشتر را در مقایسه با نمونه‌های قبلی، به مشتریان ارائه می‌کنند. بنابراین با وجود این ماهواره‌ها، مشترکین سرویس استارلینک به اینترنت پرسرعت‌تری دسترسی خواهند داشت. «ایلان ماسک»، مدیرعامل اسپیس‌ایکس در توییتر، ضمن انتشار ویدیوی زیر، استقرار موفقیت‌آمیز ماهواره‌های جدید را تأیید کرد.

ماهواره‌های مینی نسل دوم استارلینک

نسل جدید ماهواره‌های استارلینک در دو نوع V2 Mini و مدل بزرگ‌تر V2 ارائه شده‌اند. V2 با موشک استارشیپ قدرتمندتر اسپیس‌ایکس که هنوز به مرحله عملیاتی خود نرسیده، سازگار است، درحالی‌که مدل کوچک‌تر V2 Mini که روز سه‌شنبه به فضا رفت، برای پرتاب با موشک فالکون 9 طراحی شده است.

اسپیس‌ایکس در بیانیه‌ای دراین‌باره گفته بود:

«ماهواره‌های V2 Mini دارای آنتن‌های آرایه فازی پیشرفته‌تر هستند و از شبکه E-band استفاده می‌کنند که به استارلینک اجازه می‌دهد تا نسبت به نسل قبلی، به‌ازای هر ماهواره  ظرفیتی 4‌برابری  را ارائه کند.»

اسپیس‌ایکس معمولاً نسل اول ماهواره‌های استارلینک را در دسته‌های حدود 60تایی به فضا پرتاب کرده است، اما اکنون فقط 21 مورد از ماهواره‌های ارتقایافته آن به فضا پرتاب شده‌اند. کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) در ماه دسامبر به این شرکت اجازه داد تا پرتاب 7500 ماهواره جدید استارلینک را آغاز کند؛ هرچند اسپیس‌ایکس قصد دارد 30 هزار ماهواره را به مدار بفرستد.

از سال 2019، اسپیس‌ایکس تقریباً 4 هزار ماهواره را برای ارائه اینترنت پرسرعت به بیش از 1 میلیون مشتری خود در سراسر جهان به فضا پرتاب کرده است. درحالی‌که این سرویس عمدتاً برای افرادی طراحی شده که در مناطقی با دسترسی ضعیف به اینترنت زندگی می‌کنند، مشتریانی که در مکان‌های بهتر قرار دارند نیز در آن ثبت‌نام کرده‌اند.

انتهای پیام
منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما